wp - grudzien 2016

Google sięga po model „one for one” by pomóc uchodźcom

Google sięga po model „one for one” by pomóc uchodźcom

Brief.pl / CSR

Na głównej stronie Google można znaleźć informację: „Pomóż uchodźcom i imigrantom w pilnej potrzebie. Google przekaże darowiznę równą Twojej.” Jaki wpływ taka pomoc może mieć na wizerunek samej firmy?

-

Kwota, która ma zostać przeznaczona na potrzeby uchodźców i imigrantów to 10 milionów euro. Zebrano już ponad połowę. Wydaje się więc, że Internauci czują potrzebę niesienia pomocy i duża część z nich pozytywnie przyjęła propozycję amerykańskiego giganta. Z pewnością też wiele jest osób, które nie wpłacą na ten cel ani złotówki.

Kontrowersyjność tematu i uwaga, jaką problemowi poświęca się w ostatnich tygodniach może stanowić dla marki zarówno korzyść przy podejmowaniu takich działań, jak i zagrożenie. Ci, którzy chcą pomagać, którzy dzielą podobne wartości co marka z pewnością patrzą na takie działania przychylnym okiem i przekazują darowiznę na specjalnej stronie, której towarzyszy hasło: "Razem możemy więcej.". Czy tego rodzaju społeczne działania marek, mogą jednak odbić się negatywnie na ich wizerunku?

- Firmy doskonale kalkulują takie ryzyko – mówi Sergiusz Trzeciak, autor książek „Coaching marki osobistej, czyli kariera lidera” i „Wizerunek publiczny w Internecie. Kim jesteś w sieci? - Coraz więcej firm traktuje CSR jako element budowy wizerunku swojej firmy i to wizerunku progresywnego. A jaka jest tego cena? Są pewne środowiska konserwatywne, którym się to może nie podobać. Jednak to co robi Google nie jest tak szokujące. Inaczej się patrzy na to z perspektywy Polski, a inaczej z perspektywy Stanów Zjednoczonych, gdzie to liberałowie narzucają ton w dyskusji. A przy tego rodzaju sytuacjach ważne jest to, że temat jest społecznie nośny. - dodaje.

Tego rodzaju kontrowersyjne - polityczne czy światopoglądowe tematy podejmuje nie tylko Google. Apple chociażby wspiera oficjalnie środowiska LGBT. - Takie działania firm są dobrze skalkulowane, jeśli mówimy o środowiskach LGTB, to oni stanowią bardzo atrakcyjny segment konsumentów w USA. Marki w atmosferze politycznej poprawności, nie chcą się tym środowiskom narazić. To jest dokładnie przemyślana polityka firmy, nie działanie pod wpływem emocji. Takie firmy mają naprawdę dobrą politykę zarządzanie ryzykiem. - stwierdza.]

W powodzeniu tego typu działań kluczowe jest dobranie środków do celów i strategii. Akcja Google odnosi sukces, ponieważ gigant z Mountain View celuje w osoby poszukujące wiedzy, zainteresowane światem. Wsparcie Apple dla środowisk LGBT koresponduje natomiast z charakterem marki - wartości takie jak indywidualizm i świadomy styl życia to podstawy tożsamości giganta z Cupertino. Jeżeli działania CSR nie będą się pokrywać z wartościami firmy lub odbiorcy doszukają się hipokryzji w podejmowanych przedsięwzięciach, to w ostatecznym rozrachunku marka wiele straci.

::

Fot. Google

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.