Rewolucja cyfrowa (nie)zakończona? Wnioski ze spotkania klubowego Executive Club o nowych technologiach w siedzibie Google Polska

Rewolucja cyfrowa (nie)zakończona? Wnioski ze spotkania klubowego Executive Club o nowych technologiach w siedzibie Google Polska

Brief.pl / Patronaty

15 września w warszawskiej siedzibie Google Polska w Warsaw Financial Center odbyło się Spotkanie Klubowe Executive Club pod hasłem ,,Innowacyjne zarządzanie. Nowe technologie siłą biznesu”, które poprowadził prof. dr hab. Piotr Płoszajski – Kierownik Katedry Teorii Zarządzania w Szkole Głównej Handlowej. W debacie wzięli udział przedstawiciele firm o najwyższym poziomie utechnologicznienia w Polsce: Grupa Azoty ZAK S.A., Google Polska, PayU, Cisco Systems Poland, Xerox Polska.

-

Spotkanie otworzyła prezentacja „Cyfrowa Rewolucja – czyli co dalej z moją firmą?" przedstawiona przez Magdalenę Dziewguć – Head of Google for Work CEE, w której naświetlone zostały aspekty związane z cyfryzacją oraz z rewolucją komunikacyjną zarówno w sferze zawodowej, jak i prywatnej. Magdalena Dziewguć próbowała znaleźć odpowiedź na pytanie, czy nadążamy za błyskawicznym postępem technicznym i czy faktycznie potrafimy korzystać z modelu home-business-society. 


W przemówieniu otwierającym panel dyskusyjny z udziałem Sylwii Bilskiej – Członka Zarządu, Dyrektora Handlowego na Polskę i Europę Centralną, PayU; Łukasza Bromirskiego – Dyrektora Handlowego Cisco Systems Poland, Agnieszki Hryniewicz-Bieniek – Country Director Google Polska, Adama Leszkiewicza – Prezesa Zarządu Grupy Azoty ZAK S.A., Macieja Nuckowskiego – Dyrektora Działu Usług Global Document Outsourcing w Xerox Polska, profesor Piotr Płoszajski postawił kontrowersyjną tezę o tym, że epoka cyfrowej rewolucji się skończyła. W swoich wystąpieniach prelegenci starali się udowodnić, że rewolucja trwa w najlepsze i dopiero za kilka lat będziemy mogli w pełni ocenić jej wpływ na rozwój firm na świecie. Przekonywali też, że w dalszym ciągu istotą rozwoju firmy jest otwartość na nowe technologie, a przede wszystkim umiejętność dostosowania się do zmieniających się potrzeb klienta. Odnosząc się do kolejnego pytania profesora Płoszajskiego – ,,co mogłoby zahamować i zniszczyć tak innowacyjne firmy?” – pokazywali, że tok rozwoju technologicznego obrany przez ich firmy jest jak najbardziej przemyślany i ,,przygotowany” na meandry gospodarcze.

Sylwia Bliska z PayU przekonywała, że istnieje wiele czynników które mogą „zdemolować” nawet najbardziej nowoczesną firmę. Według Bilskiej zapobiec takiej katastrofie można wprowadzając innowacje, także w modelu biznesowym realizowanym przez firmę. Łukasz Bromirski zaznaczył, że w Cisco Systems już na początku rewolucji technologicznej postawiono na oprogramowanie i rozwój komunikacji, co pozwoliło uniknąć zniszczenia firmy przez konkurencję. Natomiast Maciej Nuckowski z Xerox Polska stwierdził, że najlepszą obroną jest atak. Adam Leszkiewicz zaznaczył, że Grupa Azoty rozwija się na dwóch płaszczyznach. Pierwszym wymiarem innowacyjności jest dopasowywanie się do zmieniającego się świata, bo sukces osiągają te firmy, które rozwijają się wraz z klientem, a drugim - długofalowy plan rozwoju cyfryzacji w obszarze komunikacji z klientem. Według Agnieszki Hryniewicz – Bieniek z Google Polska świetną drogą do sukcesu na rynku przepełnionym przez innowacje jest postawienie na długofalowe trendy technologiczne.

Współorganizatorem wydarzenia była firma Google Polska.
Partnerem Głównym spotkania była Grupa Azoty Kędzierzyn.
Partnerami spotkania były spółki: PayU, Xerox Polska.
Partnerem wieczoru była firma: Desa Unicum.
Patronami medialnymi byli: Brief, Polish Market, Imperium Kobiet, Law Business Quality, newsrm.tv

Zobacz inne polecane artykuły

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.