Rewolucja cyfrowa (nie)zakończona? Wnioski ze spotkania klubowego Executive Club o nowych technologiach w siedzibie Google Polska

Rewolucja cyfrowa (nie)zakończona? Wnioski ze spotkania klubowego Executive Club o nowych technologiach w siedzibie Google Polska

Brief.pl / Patronaty

15 września w warszawskiej siedzibie Google Polska w Warsaw Financial Center odbyło się Spotkanie Klubowe Executive Club pod hasłem ,,Innowacyjne zarządzanie. Nowe technologie siłą biznesu”, które poprowadził prof. dr hab. Piotr Płoszajski – Kierownik Katedry Teorii Zarządzania w Szkole Głównej Handlowej. W debacie wzięli udział przedstawiciele firm o najwyższym poziomie utechnologicznienia w Polsce: Grupa Azoty ZAK S.A., Google Polska, PayU, Cisco Systems Poland, Xerox Polska.

-

Spotkanie otworzyła prezentacja „Cyfrowa Rewolucja – czyli co dalej z moją firmą?" przedstawiona przez Magdalenę Dziewguć – Head of Google for Work CEE, w której naświetlone zostały aspekty związane z cyfryzacją oraz z rewolucją komunikacyjną zarówno w sferze zawodowej, jak i prywatnej. Magdalena Dziewguć próbowała znaleźć odpowiedź na pytanie, czy nadążamy za błyskawicznym postępem technicznym i czy faktycznie potrafimy korzystać z modelu home-business-society. 


W przemówieniu otwierającym panel dyskusyjny z udziałem Sylwii Bilskiej – Członka Zarządu, Dyrektora Handlowego na Polskę i Europę Centralną, PayU; Łukasza Bromirskiego – Dyrektora Handlowego Cisco Systems Poland, Agnieszki Hryniewicz-Bieniek – Country Director Google Polska, Adama Leszkiewicza – Prezesa Zarządu Grupy Azoty ZAK S.A., Macieja Nuckowskiego – Dyrektora Działu Usług Global Document Outsourcing w Xerox Polska, profesor Piotr Płoszajski postawił kontrowersyjną tezę o tym, że epoka cyfrowej rewolucji się skończyła. W swoich wystąpieniach prelegenci starali się udowodnić, że rewolucja trwa w najlepsze i dopiero za kilka lat będziemy mogli w pełni ocenić jej wpływ na rozwój firm na świecie. Przekonywali też, że w dalszym ciągu istotą rozwoju firmy jest otwartość na nowe technologie, a przede wszystkim umiejętność dostosowania się do zmieniających się potrzeb klienta. Odnosząc się do kolejnego pytania profesora Płoszajskiego – ,,co mogłoby zahamować i zniszczyć tak innowacyjne firmy?” – pokazywali, że tok rozwoju technologicznego obrany przez ich firmy jest jak najbardziej przemyślany i ,,przygotowany” na meandry gospodarcze.

Sylwia Bliska z PayU przekonywała, że istnieje wiele czynników które mogą „zdemolować” nawet najbardziej nowoczesną firmę. Według Bilskiej zapobiec takiej katastrofie można wprowadzając innowacje, także w modelu biznesowym realizowanym przez firmę. Łukasz Bromirski zaznaczył, że w Cisco Systems już na początku rewolucji technologicznej postawiono na oprogramowanie i rozwój komunikacji, co pozwoliło uniknąć zniszczenia firmy przez konkurencję. Natomiast Maciej Nuckowski z Xerox Polska stwierdził, że najlepszą obroną jest atak. Adam Leszkiewicz zaznaczył, że Grupa Azoty rozwija się na dwóch płaszczyznach. Pierwszym wymiarem innowacyjności jest dopasowywanie się do zmieniającego się świata, bo sukces osiągają te firmy, które rozwijają się wraz z klientem, a drugim - długofalowy plan rozwoju cyfryzacji w obszarze komunikacji z klientem. Według Agnieszki Hryniewicz – Bieniek z Google Polska świetną drogą do sukcesu na rynku przepełnionym przez innowacje jest postawienie na długofalowe trendy technologiczne.

Współorganizatorem wydarzenia była firma Google Polska.
Partnerem Głównym spotkania była Grupa Azoty Kędzierzyn.
Partnerami spotkania były spółki: PayU, Xerox Polska.
Partnerem wieczoru była firma: Desa Unicum.
Patronami medialnymi byli: Brief, Polish Market, Imperium Kobiet, Law Business Quality, newsrm.tv

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.