Zaangażuj pracowników w CSR

Zaangażuj pracowników w CSR

Brief.pl / CSR

Działając w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw warto pamiętać, że to nie pieniądze, ale przede wszystkim ludzie są najważniejszym kapitałem do wprowadzenia działań CSR w danej firmie. Oto dowód, z pewnością jeden z wielu.

-

Przepis na sukces może wyglądać tak: 3550 zł budżetu, 250 pracowników, 1 dobry pomysł i duża dawka zaangażowania. Z tych składników poznańska firma Cognifide Polska zrealizowała ekologiczną akcję w ramach strategii CSR. Pracownicy od początku do końca królowali w tym projekcie, odgrywając  w nim (dosłownie) kluczową rolę.

- Historia naszej akcji ekologicznej ma swój początek w kwietniowej ankiecie, skierowanej do wszystkich pracowników, a dotyczącej zrównoważonego rozwoju firmy. - wyjaśnia Ewa Łusiak-Jędra, dyrektor finansowa i członek zarządu Cognifide Polska. - Jej wyniki pokazały, że ponad połowa z około 250 osób zatrudnionych w Cognifide opowiada się za zwiększeniem naszego zaangażowania w ochronę środowiska. Spełniając oczekiwania pracowników, pod koniec lipca br. w poznańskim biurze firmy w Murawa Office Park wprowadziliśmy pełną segregację śmieci. Pojemniki na odpady pojawiły się zarówno w firmowej kuchni i na open space, jak i w poszczególnych pokojach i wszystkich salach konferencyjnych. Przeprowadzenia wśród pracowników skutecznej kampanii informacyjnej podjął się natomiast nasz zespół CSR i Support – dodaje.

Efekty tego przeszły najśmielsze oczekiwania. Stworzony przez zespół „Krótki film o odpadach”, edukował nie tylko pracowników firmy. Na Facebooku uzyskał on zasięg na poziokmie ponad 3 tysięcy, zaś na YouTube 400 wyświetleń. W filmiku w zabawny i przejrzysty sposób pokazano, do jakich pojemników należy wrzucać poszczególne rodzaje odpadów. Wszystko w konwencji niemego filmu, w stylu lat 20. 

Do tych danych dochodzą liczby, które pokazują, jakie ta akcja może przynieść korzyści dla środowiska – Wprowadzenie pełnej segregacji śmieci tylko w naszym biurze sprawiło, że aż 2/3 z 225 tys. litrów odpadów produkowanych rocznie w całym biurowcu będzie poddawanych recyklingowy – mówi Magdalena Owsiana, odpowiedzialna za marketing i PR Cognifide Polska – A przetworzenie 480 kg papieru zużywanego w ciągu roku w naszym biurze w Poznaniu, pozwoli na uratowanie 4 drzew. To dobry początek! - dodaje.

::

Jeśli chcesz dowiedzieć się jak Twoja firma może wprowadzać strategię CSR, nie posiadając przy tym dużych budżetów, przyjdź na konferencję organizowaną przez Brief 29 września, w siedzibie Dentsu Aegis Network Polska przy ul. Czerskiej 12 w Warszawie. Dowiedz się więcej.

::

Fot. Fotolia/ponsulak

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.