Zaangażuj pracowników w CSR

Zaangażuj pracowników w CSR

Brief.pl / CSR

Działając w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw warto pamiętać, że to nie pieniądze, ale przede wszystkim ludzie są najważniejszym kapitałem do wprowadzenia działań CSR w danej firmie. Oto dowód, z pewnością jeden z wielu.

-

Przepis na sukces może wyglądać tak: 3550 zł budżetu, 250 pracowników, 1 dobry pomysł i duża dawka zaangażowania. Z tych składników poznańska firma Cognifide Polska zrealizowała ekologiczną akcję w ramach strategii CSR. Pracownicy od początku do końca królowali w tym projekcie, odgrywając  w nim (dosłownie) kluczową rolę.

- Historia naszej akcji ekologicznej ma swój początek w kwietniowej ankiecie, skierowanej do wszystkich pracowników, a dotyczącej zrównoważonego rozwoju firmy. - wyjaśnia Ewa Łusiak-Jędra, dyrektor finansowa i członek zarządu Cognifide Polska. - Jej wyniki pokazały, że ponad połowa z około 250 osób zatrudnionych w Cognifide opowiada się za zwiększeniem naszego zaangażowania w ochronę środowiska. Spełniając oczekiwania pracowników, pod koniec lipca br. w poznańskim biurze firmy w Murawa Office Park wprowadziliśmy pełną segregację śmieci. Pojemniki na odpady pojawiły się zarówno w firmowej kuchni i na open space, jak i w poszczególnych pokojach i wszystkich salach konferencyjnych. Przeprowadzenia wśród pracowników skutecznej kampanii informacyjnej podjął się natomiast nasz zespół CSR i Support – dodaje.

Efekty tego przeszły najśmielsze oczekiwania. Stworzony przez zespół „Krótki film o odpadach”, edukował nie tylko pracowników firmy. Na Facebooku uzyskał on zasięg na poziokmie ponad 3 tysięcy, zaś na YouTube 400 wyświetleń. W filmiku w zabawny i przejrzysty sposób pokazano, do jakich pojemników należy wrzucać poszczególne rodzaje odpadów. Wszystko w konwencji niemego filmu, w stylu lat 20. 

Do tych danych dochodzą liczby, które pokazują, jakie ta akcja może przynieść korzyści dla środowiska – Wprowadzenie pełnej segregacji śmieci tylko w naszym biurze sprawiło, że aż 2/3 z 225 tys. litrów odpadów produkowanych rocznie w całym biurowcu będzie poddawanych recyklingowy – mówi Magdalena Owsiana, odpowiedzialna za marketing i PR Cognifide Polska – A przetworzenie 480 kg papieru zużywanego w ciągu roku w naszym biurze w Poznaniu, pozwoli na uratowanie 4 drzew. To dobry początek! - dodaje.

::

Jeśli chcesz dowiedzieć się jak Twoja firma może wprowadzać strategię CSR, nie posiadając przy tym dużych budżetów, przyjdź na konferencję organizowaną przez Brief 29 września, w siedzibie Dentsu Aegis Network Polska przy ul. Czerskiej 12 w Warszawie. Dowiedz się więcej.

::

Fot. Fotolia/ponsulak

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.