Zaangażuj pracowników w CSR

Zaangażuj pracowników w CSR

Brief.pl / CSR

Działając w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw warto pamiętać, że to nie pieniądze, ale przede wszystkim ludzie są najważniejszym kapitałem do wprowadzenia działań CSR w danej firmie. Oto dowód, z pewnością jeden z wielu.

-

Przepis na sukces może wyglądać tak: 3550 zł budżetu, 250 pracowników, 1 dobry pomysł i duża dawka zaangażowania. Z tych składników poznańska firma Cognifide Polska zrealizowała ekologiczną akcję w ramach strategii CSR. Pracownicy od początku do końca królowali w tym projekcie, odgrywając  w nim (dosłownie) kluczową rolę.

- Historia naszej akcji ekologicznej ma swój początek w kwietniowej ankiecie, skierowanej do wszystkich pracowników, a dotyczącej zrównoważonego rozwoju firmy. - wyjaśnia Ewa Łusiak-Jędra, dyrektor finansowa i członek zarządu Cognifide Polska. - Jej wyniki pokazały, że ponad połowa z około 250 osób zatrudnionych w Cognifide opowiada się za zwiększeniem naszego zaangażowania w ochronę środowiska. Spełniając oczekiwania pracowników, pod koniec lipca br. w poznańskim biurze firmy w Murawa Office Park wprowadziliśmy pełną segregację śmieci. Pojemniki na odpady pojawiły się zarówno w firmowej kuchni i na open space, jak i w poszczególnych pokojach i wszystkich salach konferencyjnych. Przeprowadzenia wśród pracowników skutecznej kampanii informacyjnej podjął się natomiast nasz zespół CSR i Support – dodaje.

Efekty tego przeszły najśmielsze oczekiwania. Stworzony przez zespół „Krótki film o odpadach”, edukował nie tylko pracowników firmy. Na Facebooku uzyskał on zasięg na poziokmie ponad 3 tysięcy, zaś na YouTube 400 wyświetleń. W filmiku w zabawny i przejrzysty sposób pokazano, do jakich pojemników należy wrzucać poszczególne rodzaje odpadów. Wszystko w konwencji niemego filmu, w stylu lat 20. 

Do tych danych dochodzą liczby, które pokazują, jakie ta akcja może przynieść korzyści dla środowiska – Wprowadzenie pełnej segregacji śmieci tylko w naszym biurze sprawiło, że aż 2/3 z 225 tys. litrów odpadów produkowanych rocznie w całym biurowcu będzie poddawanych recyklingowy – mówi Magdalena Owsiana, odpowiedzialna za marketing i PR Cognifide Polska – A przetworzenie 480 kg papieru zużywanego w ciągu roku w naszym biurze w Poznaniu, pozwoli na uratowanie 4 drzew. To dobry początek! - dodaje.

::

Jeśli chcesz dowiedzieć się jak Twoja firma może wprowadzać strategię CSR, nie posiadając przy tym dużych budżetów, przyjdź na konferencję organizowaną przez Brief 29 września, w siedzibie Dentsu Aegis Network Polska przy ul. Czerskiej 12 w Warszawie. Dowiedz się więcej.

::

Fot. Fotolia/ponsulak

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.