Zaangażuj pracowników w CSR

Zaangażuj pracowników w CSR

Brief.pl / CSR

Działając w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw warto pamiętać, że to nie pieniądze, ale przede wszystkim ludzie są najważniejszym kapitałem do wprowadzenia działań CSR w danej firmie. Oto dowód, z pewnością jeden z wielu.

-

Przepis na sukces może wyglądać tak: 3550 zł budżetu, 250 pracowników, 1 dobry pomysł i duża dawka zaangażowania. Z tych składników poznańska firma Cognifide Polska zrealizowała ekologiczną akcję w ramach strategii CSR. Pracownicy od początku do końca królowali w tym projekcie, odgrywając  w nim (dosłownie) kluczową rolę.

- Historia naszej akcji ekologicznej ma swój początek w kwietniowej ankiecie, skierowanej do wszystkich pracowników, a dotyczącej zrównoważonego rozwoju firmy. - wyjaśnia Ewa Łusiak-Jędra, dyrektor finansowa i członek zarządu Cognifide Polska. - Jej wyniki pokazały, że ponad połowa z około 250 osób zatrudnionych w Cognifide opowiada się za zwiększeniem naszego zaangażowania w ochronę środowiska. Spełniając oczekiwania pracowników, pod koniec lipca br. w poznańskim biurze firmy w Murawa Office Park wprowadziliśmy pełną segregację śmieci. Pojemniki na odpady pojawiły się zarówno w firmowej kuchni i na open space, jak i w poszczególnych pokojach i wszystkich salach konferencyjnych. Przeprowadzenia wśród pracowników skutecznej kampanii informacyjnej podjął się natomiast nasz zespół CSR i Support – dodaje.

Efekty tego przeszły najśmielsze oczekiwania. Stworzony przez zespół „Krótki film o odpadach”, edukował nie tylko pracowników firmy. Na Facebooku uzyskał on zasięg na poziokmie ponad 3 tysięcy, zaś na YouTube 400 wyświetleń. W filmiku w zabawny i przejrzysty sposób pokazano, do jakich pojemników należy wrzucać poszczególne rodzaje odpadów. Wszystko w konwencji niemego filmu, w stylu lat 20. 

Do tych danych dochodzą liczby, które pokazują, jakie ta akcja może przynieść korzyści dla środowiska – Wprowadzenie pełnej segregacji śmieci tylko w naszym biurze sprawiło, że aż 2/3 z 225 tys. litrów odpadów produkowanych rocznie w całym biurowcu będzie poddawanych recyklingowy – mówi Magdalena Owsiana, odpowiedzialna za marketing i PR Cognifide Polska – A przetworzenie 480 kg papieru zużywanego w ciągu roku w naszym biurze w Poznaniu, pozwoli na uratowanie 4 drzew. To dobry początek! - dodaje.

::

Jeśli chcesz dowiedzieć się jak Twoja firma może wprowadzać strategię CSR, nie posiadając przy tym dużych budżetów, przyjdź na konferencję organizowaną przez Brief 29 września, w siedzibie Dentsu Aegis Network Polska przy ul. Czerskiej 12 w Warszawie. Dowiedz się więcej.

::

Fot. Fotolia/ponsulak

Zobacz inne polecane artykuły

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.