5 sposobów na zintegrowanie maila z social mediami

5 sposobów na zintegrowanie maila z social mediami

Brief.pl / Inspiracje

Wiadomości mailowe prócz swojej podstawowej funkcji mogą spełniać dodatkowezadania. Mowa tu na przykład o wykorzystaniu ich do promocji swoich kanałów w mediach społecznościowych. Jak skutecznie zintegrować mail z social mediami? Podajemy kilka propozycji.

-

Dlaczego owa integracja jest tak ważna dla strategii marketingowych? Przede wszystkim chodzi o zasięg – więcej odbiorców to potencjalnie więcej subskrybentów, którzy będą mogli dotrzeć także na inne platformy takie jak: Facebook, YouTube, Twitter czy Instagram.

5 sposobów na zintegrowanie maila z social mediami

Umieść ikony

To najprostszy sposób komunikujący odbiorcom na jakich kanałach może trafić na Twoją markę. Możesz to zrobić w stopce swojego maila bądź wyrazić to w bardziej krzykliwy sposób, na przykład w mailingowym nagłówku. 

Zachęć do dzielenia się

Ikony social media mają jeszcze jedno zastosowanie,które warto wykorzystać. Mogą stanowić przycisk „share”, dzięki czemu treści z maila mogą być bezpośrednio przekazywane na wybrany przez odbiorcę kanał mediów społecznościowych.

Stwórz kampanię mailingową

Czasami umieszczanie dodatkowych przycisków czy linków zachęcających do dzielenia się treścią wywołuje przeciwny do zamierzonego efekt. Warto zatem przygotować specjalną kampanię mailingową pokazującą markę na różnych kanałach, z krótkim opisem czego odbiorca wiadomości może się na nich spodziewać.

Przykładowy tekst takiej wiadomości: „Na stronie brief.pl codziennie dostarczamy Wam dawkę merytorycznych i użytecznych treści. Jeśli chcecie sprawdzić w jaki sposób one powstają znajdźcie nas na Snapchacie. Dziś specjalnie dla Czytelników Briefu zaglądamy przez dziurkę od klucza do naszej redakcji”.

Od drugiej strony

Jeśli Twoja firma ma wielu obserwujących na danym kanale społecznościowym, możesz za jego pośrednictwem „zdobyć” subskrybentów. Ciekawym sposobem posłużył się C.C. Chapman pisząc na Twitterze: „Właśnie skończyłem pisać newsletter na jutro. Chcecie go?”

Retweet w mailu

Efektywnym sposobem na połączenie świata social mediów z email marketingiem jest na przykład umieszczenie tweeta w wiadomości. Technika prezentowania tej konkretnej treści pozwala na rozpowszechnianie informacji i łatwe dzielenie się nią z innymi.

::

źródło: Social Media Week; fot. Fotolia.com/Markus Mainka

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.