5 sposobów na zintegrowanie maila z social mediami

5 sposobów na zintegrowanie maila z social mediami

Brief.pl / Inspiracje

Wiadomości mailowe prócz swojej podstawowej funkcji mogą spełniać dodatkowezadania. Mowa tu na przykład o wykorzystaniu ich do promocji swoich kanałów w mediach społecznościowych. Jak skutecznie zintegrować mail z social mediami? Podajemy kilka propozycji.

-

Dlaczego owa integracja jest tak ważna dla strategii marketingowych? Przede wszystkim chodzi o zasięg – więcej odbiorców to potencjalnie więcej subskrybentów, którzy będą mogli dotrzeć także na inne platformy takie jak: Facebook, YouTube, Twitter czy Instagram.

5 sposobów na zintegrowanie maila z social mediami

Umieść ikony

To najprostszy sposób komunikujący odbiorcom na jakich kanałach może trafić na Twoją markę. Możesz to zrobić w stopce swojego maila bądź wyrazić to w bardziej krzykliwy sposób, na przykład w mailingowym nagłówku. 

Zachęć do dzielenia się

Ikony social media mają jeszcze jedno zastosowanie,które warto wykorzystać. Mogą stanowić przycisk „share”, dzięki czemu treści z maila mogą być bezpośrednio przekazywane na wybrany przez odbiorcę kanał mediów społecznościowych.

Stwórz kampanię mailingową

Czasami umieszczanie dodatkowych przycisków czy linków zachęcających do dzielenia się treścią wywołuje przeciwny do zamierzonego efekt. Warto zatem przygotować specjalną kampanię mailingową pokazującą markę na różnych kanałach, z krótkim opisem czego odbiorca wiadomości może się na nich spodziewać.

Przykładowy tekst takiej wiadomości: „Na stronie brief.pl codziennie dostarczamy Wam dawkę merytorycznych i użytecznych treści. Jeśli chcecie sprawdzić w jaki sposób one powstają znajdźcie nas na Snapchacie. Dziś specjalnie dla Czytelników Briefu zaglądamy przez dziurkę od klucza do naszej redakcji”.

Od drugiej strony

Jeśli Twoja firma ma wielu obserwujących na danym kanale społecznościowym, możesz za jego pośrednictwem „zdobyć” subskrybentów. Ciekawym sposobem posłużył się C.C. Chapman pisząc na Twitterze: „Właśnie skończyłem pisać newsletter na jutro. Chcecie go?”

Retweet w mailu

Efektywnym sposobem na połączenie świata social mediów z email marketingiem jest na przykład umieszczenie tweeta w wiadomości. Technika prezentowania tej konkretnej treści pozwala na rozpowszechnianie informacji i łatwe dzielenie się nią z innymi.

::

źródło: Social Media Week; fot. Fotolia.com/Markus Mainka

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.