5 sposobów na zintegrowanie maila z social mediami

5 sposobów na zintegrowanie maila z social mediami

Brief.pl / Inspiracje

Wiadomości mailowe prócz swojej podstawowej funkcji mogą spełniać dodatkowezadania. Mowa tu na przykład o wykorzystaniu ich do promocji swoich kanałów w mediach społecznościowych. Jak skutecznie zintegrować mail z social mediami? Podajemy kilka propozycji.

-

Dlaczego owa integracja jest tak ważna dla strategii marketingowych? Przede wszystkim chodzi o zasięg – więcej odbiorców to potencjalnie więcej subskrybentów, którzy będą mogli dotrzeć także na inne platformy takie jak: Facebook, YouTube, Twitter czy Instagram.

5 sposobów na zintegrowanie maila z social mediami

Umieść ikony

To najprostszy sposób komunikujący odbiorcom na jakich kanałach może trafić na Twoją markę. Możesz to zrobić w stopce swojego maila bądź wyrazić to w bardziej krzykliwy sposób, na przykład w mailingowym nagłówku. 

Zachęć do dzielenia się

Ikony social media mają jeszcze jedno zastosowanie,które warto wykorzystać. Mogą stanowić przycisk „share”, dzięki czemu treści z maila mogą być bezpośrednio przekazywane na wybrany przez odbiorcę kanał mediów społecznościowych.

Stwórz kampanię mailingową

Czasami umieszczanie dodatkowych przycisków czy linków zachęcających do dzielenia się treścią wywołuje przeciwny do zamierzonego efekt. Warto zatem przygotować specjalną kampanię mailingową pokazującą markę na różnych kanałach, z krótkim opisem czego odbiorca wiadomości może się na nich spodziewać.

Przykładowy tekst takiej wiadomości: „Na stronie brief.pl codziennie dostarczamy Wam dawkę merytorycznych i użytecznych treści. Jeśli chcecie sprawdzić w jaki sposób one powstają znajdźcie nas na Snapchacie. Dziś specjalnie dla Czytelników Briefu zaglądamy przez dziurkę od klucza do naszej redakcji”.

Od drugiej strony

Jeśli Twoja firma ma wielu obserwujących na danym kanale społecznościowym, możesz za jego pośrednictwem „zdobyć” subskrybentów. Ciekawym sposobem posłużył się C.C. Chapman pisząc na Twitterze: „Właśnie skończyłem pisać newsletter na jutro. Chcecie go?”

Retweet w mailu

Efektywnym sposobem na połączenie świata social mediów z email marketingiem jest na przykład umieszczenie tweeta w wiadomości. Technika prezentowania tej konkretnej treści pozwala na rozpowszechnianie informacji i łatwe dzielenie się nią z innymi.

::

źródło: Social Media Week; fot. Fotolia.com/Markus Mainka

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.