Kto używa Ubera w Polsce? [INFOGRAFIKA]

Kto używa Ubera w Polsce? [INFOGRAFIKA]

Brief.pl / Aktualności

Na polskim rynku Uber działa już od roku. Z tej okazji firma badawcza IPSOS przygotowała pierwsze badanie dotyczące polskich użytkowników aplikacji. Wynika z niego, że osoby korzystające z Ubera to przede wszystkim młodzi ludzie, wychowani na nowych technologiach i bardziej zaangażowani politycznie niż większość populacji.

-

Osoby korzystające z aplikacji Uber to przede wszystkim ludzie przed 30. rokiem życia (60 proc.). Są oni dobrze wykształceni – 67 proc. skończyło studia, 39 proc. określiło siebie mianem pracowników umysłowych, a 28 proc. to kadra kierownicza.

Użytkownicy Ubera charakteryzują się również wysokim zaangażowaniem w sprawy społeczne i polityczne. Prawie 80 proc. badanych głosowało w ostatnich wyborach prezydenckich i deklaruje, że będzie też uczestniczyć w zbliżających się wyborach parlamentarnych. Dla użytkowników Ubera ważne są również sprawy lokalne – siedmiu na dziesięciu użytkowników potwierdziło oddanie głosu w wyborach samorządowych. Ponad 40 proc. użytkowników aplikacji wzięło też udział w głosowaniach dotyczących budżetu partycypacyjnego.

Jak działa Uber?

Uber to firma technologiczna, która łączy użytkowników aplikacji z kierowcami, którzy korzystają z platformy w czasie rzeczywistym, aby współdzielić swój przejazd z innymi. Wszystkie płatności za transport odbywają się elektronicznie – opłata za przejazd Uberem jest pobierana bezpośrednio z karty kredytowej, debetowej lub płatniczej przypisanej do konta. Dzięki temu w momencie zakończenia podróży użytkownicy mogą bez konieczności dodatkowych potwierdzeń po prostu wysiąść z samochodu. 68 proc. z nich Ubera wskazało, że właśnie to jest największą zaletą aplikacji, a nie jak można by przypuszczać konkurencyjne ceny.

Użytkownicy wybierają Ubera, bo cenią jego transparentność (27 proc. użytkowników docenia fakt, że może sprawdzić cenę kursu przed jego rozpoczęciem) oraz możliwość łatwego i szybkiego zamówienia auta za pomocą jednego kliknięcia. Ponad połowa respondentów zadeklarowała, że jest to jedna z najważniejszych zalet aplikacji. „Od momentu wejścia na rynek w Warszawie i Krakowie, udało nam się zmniejszyć przeciętny czas oczekiwania na pojazd z 10 minut do mniej niż 5 minut, co jest znacznie lepszym wynikiem niż ten, który mamy w wielu dużych miastach na całym świecie, jak chociażby Dallas, Houston, Singapur czy Rio de Janeiro” – mówi Kacper Winiarczyk, Dyrektor Operacyjny Ubera w Polsce. 

Dla użytkowników bardzo ważne jest także poczucie bezpieczeństwa, jakie oferują rozwiązania technologiczne firmy - Uber daje m. in. możliwość dzielenia się trasą kursu i szacowanym czasem podróży z rodziną i bliskimi. Prawie połowa respondentów zazwyczaj podróżuje samotnie, zwłaszcza wieczorami i w nocy. Trzy czwarte użytkowników jeździ z Uberem w piątkowe i sobotnie noce, ponad 60 proc. wybiera ten sposób przejazdu po zmroku w ciągu tygodnia. Dzięki temu nie muszą martwić się o swoje bezpieczeństwo w drodze ze spotkania towarzyskiego do domu.]

Uber i partnerzy

To, co zdecydowanie wpływa na przywiązanie użytkowników do aplikacji Uber, to jej partnerzy. Rekordowe 95 proc. jest zadowolonych ze swoich kontaktów z kierowcami korzystającymi z platformy Uber. Określają ich jako sympatycznych, przyjaznych i uśmiechniętych, a przy tym ciekawych rozmówców.

- Nasi partnerzy w większości jeżdżą okazjonalnie, traktując współpracę z naszą platformą jako dodatkowe źródło dochodu. Można wśród nich znaleźć właścicieli sklepów, muzyków sesyjnych, techników medycznych, a nawet pilota odrzutowca – mówi Kacper Winiarczyk, Dyrektor Operacyjny Ubera w Polsce.

::

W Polsce usługa dostępna jest w Warszawie, Krakowie i Trójmieście.

::

Badanie użytkowników aplikacji Uber zrealizowane przez IPSOS na zlecenie Ubera, sierpień 2015, N=912 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.