wp - grudzien 2016

Saule Technologies z nowym inwestorem

Saule Technologies z nowym inwestorem

Brief.pl / Aktualności

Założona przez Olgę Malinkiewicz firma Saule Technologies skupia się na rozwoju technologii fotowoltaicznych opartych na perowskitach. Zainwestował w nią japoński milioner Hideo Sawada, który przeznaczył na rozwój i komercjalizację produktu 20 mln złotych.

-

Jak informuje Saule Technologies do przełomowego wydarzenia doszło po spotkaniu we wrocławskim laboratorium Saule Technologies, które wizytował przedstawiciel japońskiego biznesmena. Znany inwestor zobowiązał się do zaangażowania kapitałowego oraz wsparcia spółki w nawiązaniu nowych relacji biznesowych.

W ubiegłym roku firma otrzymała grant z unijnego Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój zarządzanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Pieniądze zostały przeznaczone na wykonanie  „pierwszego na świecie ultra cienkiego ogniwa fotowoltaicznego na bazie perowskitów, nadrukowanego metodą electronic inkjet na podkład elastyczny” . Jednak aby ów projekt zrealizować Malinkiewicz potrzebowała 34,6 mln złotych, dotacja natomiast wynosiła 25,5 mln złotych. Od tego czasu Saule Technologies poszukiwało inwestora, dzięki któremu mogliby sfinalizować projekt.

– Firma Saule staje się powoli firmą o zasięgu globalnym. Bardzo nas cieszy możliwość wymiany doświadczeń, a także kreowania nowych produktów przy udziale największych i najbardziej doświadczonych marek na świecie. Nasza wizyta w siedzibie Airbus była bardzo owocna, gdyż bardzo szybko zdefiniowaliśmy wspólne cele projektowe, a także zaplanowaliśmy kolejne strategiczne kroki. Jest nam niezmiernie miło współpracować w towarzystwie inżynierów firmy Airbus – komentuje Artur Kupczunas, wiceprezes i jeden z założycieli Saule Technologies.

Podpisanie umowy z Hideo Sawada to jednak nie jedyny sukces spółki. Firma nawiązała bowiem także współpracę z ARP Venture należącym do Agencji Rozwoju Przemysłu.

::

Projekt kierowany przez Olgę Malinkiewicz znalazł się w zestawieniu 15 kreatywnych w nauce magazynu BRIEF. Więcej na temat projektu oraz samego zestawienia.

::

Źródło: cire.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.