Polski startup zyskał konkurencję. Pod postacią Samsunga

Polski startup zyskał konkurencję. Pod postacią Samsunga

Brief.pl / Technologie

W 2014 roku nagrodziliśmy spółkę IntelClinic w rankingu 50 najbardziej kreatywnych w biznesie. Współtwórcy tego startupu zajęli drugą pozycję w tym zestawieniu. Doceniliśmy ich starania na rzecz poprawy jakości snu. Do niedawna, choć cały czas nie pokazali ostatecznej wersji swojego produktu, praktycznie nie mieli konkurencji. A teraz będą musieli rywalizować z globalną korporacją - Samsungiem.

-

NeuroOn to maska, która monitoruje fale mózgowe człowieka i przygotowuje go do przejścia w tryb snu polifazowego. Została stworzona przez polską firmę IntelClinic.

Większość ludzi jest przyzwyczajona do snu monofazowego, czyli takiego, który odbywamy tylko raz w ciągu doby. Tryb polifazowy natomiast, polega na serii krótkich drzemek, które redukują nasz sen do mniejszej ilości godzin. Warto wspomnieć, że organizm człowieka naturalnie jest dostosowany do takiego trybu wypoczynku. Wystarczy zaobserwować niemowlęta, które w nocy na przemian budzą się i zasypiają. Dzięki masce, zamiast spać 8 godzin bez przerwy, będziemy mogli ucinać sobie cztery pół godzinne drzemki.

Co ważne, maska NeuroOn jeszcze nie doczekała się swojej finalnej wersji i nie trafiła do otwartej sprzedaży.

Samsung Electronics na targach IFA 2015 w Berlinie zaprezentował natomiast czujnik SleepSense. Jak twierdzi producent, dzięki nowemu produktowi będzie można szybko i w prosty sposób uzyskać dokładne informacje na temat przebiegu snu - dokładność analizy sięga 97 proc., według wewnętrznych analiz Samsunga. Urządzenie wykorzystuje opatentowaną technologię analizy długości i jakości snu, a dzięki aplikacji mobilnej przygotowuje spersonalizowane raporty oraz zalecenia ekspertów dotyczące sposobu poprawy jego jakości.

- Wystarczy umieścić czujnik SleepSense pod materacem, pobrać na telefon aplikację SleepSense, połączyć urządzenie z aplikacją i po prostu zasnąć. Dzięki zastosowaniu pracującego w czasie rzeczywistym bezdotykowego czujnika urządzenie jest w stanie analizować tętno i częstość oddechu, a także wykonywane podczas snu ruchy- instruuje technologiczny gigant z Korei.

Użytkownik urządzenia codziennie rano może otrzymać indywidualny raport na temat przebiegu snu wraz z wynikiem punktowym oceny pracy organizmu w trakcie snu z odniesieniem do średniej wieku użytkownika. Wynik ten jest obliczany na podstawie oceny siedmiu wskaźników składowych: całkowitej długości trwania snu, wskaźnika efektywności snu, czasu potrzebnego na zaśnięcie, liczby przebudzeń w trakcie snu, liczby wstania z łóżka, procentowego czasu trwania fazy REM oraz procentowego czasu trwania fazy głębokiego snu.

SleepSense nie jest produktem identycznym z maską polskiego startupu, ale ma nad nim tę przewagę, że został zaprezentowany przez firmę z ogromnymi możliwościami produkcyjnymi. Na razie nie możemy być pewni kiedy (a może nawet czy) NeuroOn wejdzie do sprzedaży, natomiast do rynkowej premiery czujnika Samsunga dojdzie pod koniec tego roku. Na razie w USA i Korei, lecz w przyszłym roku produkt będzie dostępny globalnie.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.