Internet rzeczy w Polsce [RAPORT]

Internet rzeczy w Polsce [RAPORT]

Brief.pl / Technologie

40 proc. Polaków posiada produkty działające w systemie internet of things, a 50 proc. deklaruje, że w przyszłości wejdzie w posiadanie takich urządzeń - wynika z pierwszego polskiego raportu o internecie rzeczy od IAB Polska.

-

Internet rzeczy to ekosystem, w którym różnego rodzaju urządzenia, np. przedmioty osobiste, AGD, urządzenia oświetleniowe czy grzewcze, komunikują się ze sobą korzystając ze standardów przesyłania danych. Zjawisko to, nazywane także internet of things, staje się coraz popularniejsze i dzięki dynamicznemu rozwojowi urządzeń może stać się jednym z kluczowych motorów progresu światowej gospodarki przyszłości.

Według szacunków firmy Gartner, w tym roku na świecie w użyciu znajduje się 4,9 miliarda urządzeń działających w oparciu o internet rzeczy, czyli aż o 30 proc. więcej niż w roku ubiegłym. W 2020 roku ich liczba ma wzrosnąć do 25 miliardów.

Internet rzeczy w Polsce

Jak podaje raport IAB Polska, już dziś 77 proc. badanych korzysta z domowego WiFi, a 86 proc. jego użytkowników wykorzystuje bezprzewodowe łącze do obsługiwania więcej niż jednego urządzenia.

Ponadto, obecnie 40 proc. badanych deklaruje, że posiada już produkty działające w systemie internet of things, a 50 proc. deklaruje, że w przyszłości weszłoby w posiadanie takich urządzeń.

Internet rzeczy można wykorzystać nie tylko w systemach inteligentnego domu czy w motoryzacji, ale również w kulturze (muzea, kina) czy w miejscach skupiających konsumentów (hotele, lotniska, galerie handlowe). Jak podaje raport, 49 proc. badanych chętnie otrzymywałoby na telefon informacje i ciekawostki na temat oglądanych w muzeum wystaw, a 41 proc. będąc w sklepie chętnie otrzymywałoby informacje dotyczące oglądanych produktów, rabatów czy promocji.

::

Raport „Internet rzeczy w Polsce” można pobrać klikając w link.

Raport zawiera wyniki pierwszego przeprowadzonego w Polsce oficjalnego badania w całości poświęconego internetowi rzeczy oraz artykuły ekspertów dotyczące m.in. wyzwań i korzyści, jakie płyną z internet of things oraz zastosowania zjawiska w marketingu internetowym.

::

O badaniu

Pomysłodawcą badania jest agencja marketingu interaktywnego GoldenSubmarine. Dane zebrała platforma badawcza online Webankieta.pl, a wsparcie naukowe zapewniło Laboratorium Interaktywnych Technologii w Ośrodku Przetwarzania Informacji (Państwowy Instytut Badawczy) i Uniwersytet SWPS w Warszawie.

Premiera Raportu „Internet rzeczy w Polsce” odbyła się 8 września podczas #13 IAB Expert Panelu. W ramach badania zrealizowano 1121 wywiadów z polskimi internautami w wieku powyżej 14 lat. Próba była reprezentatywna ze względu na płeć, wiek oraz częstotliwość korzystania z sieci, a udział witryn biorących udział w badaniu zapewnił zasięg na poziomie przekraczającym 90 proc. (za: Megapanel PBI/Gemius). Pomiar zrealizowano z wykorzystaniem metody CAWI w dniach 6-31 maja 2015 roku.

::

fot. Fotolia/jozefmicic

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.