Internet rzeczy w Polsce [RAPORT]

Internet rzeczy w Polsce [RAPORT]

Brief.pl / Technologie

40 proc. Polaków posiada produkty działające w systemie internet of things, a 50 proc. deklaruje, że w przyszłości wejdzie w posiadanie takich urządzeń - wynika z pierwszego polskiego raportu o internecie rzeczy od IAB Polska.

-

Internet rzeczy to ekosystem, w którym różnego rodzaju urządzenia, np. przedmioty osobiste, AGD, urządzenia oświetleniowe czy grzewcze, komunikują się ze sobą korzystając ze standardów przesyłania danych. Zjawisko to, nazywane także internet of things, staje się coraz popularniejsze i dzięki dynamicznemu rozwojowi urządzeń może stać się jednym z kluczowych motorów progresu światowej gospodarki przyszłości.

Według szacunków firmy Gartner, w tym roku na świecie w użyciu znajduje się 4,9 miliarda urządzeń działających w oparciu o internet rzeczy, czyli aż o 30 proc. więcej niż w roku ubiegłym. W 2020 roku ich liczba ma wzrosnąć do 25 miliardów.

Internet rzeczy w Polsce

Jak podaje raport IAB Polska, już dziś 77 proc. badanych korzysta z domowego WiFi, a 86 proc. jego użytkowników wykorzystuje bezprzewodowe łącze do obsługiwania więcej niż jednego urządzenia.

Ponadto, obecnie 40 proc. badanych deklaruje, że posiada już produkty działające w systemie internet of things, a 50 proc. deklaruje, że w przyszłości weszłoby w posiadanie takich urządzeń.

Internet rzeczy można wykorzystać nie tylko w systemach inteligentnego domu czy w motoryzacji, ale również w kulturze (muzea, kina) czy w miejscach skupiających konsumentów (hotele, lotniska, galerie handlowe). Jak podaje raport, 49 proc. badanych chętnie otrzymywałoby na telefon informacje i ciekawostki na temat oglądanych w muzeum wystaw, a 41 proc. będąc w sklepie chętnie otrzymywałoby informacje dotyczące oglądanych produktów, rabatów czy promocji.

::

Raport „Internet rzeczy w Polsce” można pobrać klikając w link.

Raport zawiera wyniki pierwszego przeprowadzonego w Polsce oficjalnego badania w całości poświęconego internetowi rzeczy oraz artykuły ekspertów dotyczące m.in. wyzwań i korzyści, jakie płyną z internet of things oraz zastosowania zjawiska w marketingu internetowym.

::

O badaniu

Pomysłodawcą badania jest agencja marketingu interaktywnego GoldenSubmarine. Dane zebrała platforma badawcza online Webankieta.pl, a wsparcie naukowe zapewniło Laboratorium Interaktywnych Technologii w Ośrodku Przetwarzania Informacji (Państwowy Instytut Badawczy) i Uniwersytet SWPS w Warszawie.

Premiera Raportu „Internet rzeczy w Polsce” odbyła się 8 września podczas #13 IAB Expert Panelu. W ramach badania zrealizowano 1121 wywiadów z polskimi internautami w wieku powyżej 14 lat. Próba była reprezentatywna ze względu na płeć, wiek oraz częstotliwość korzystania z sieci, a udział witryn biorących udział w badaniu zapewnił zasięg na poziomie przekraczającym 90 proc. (za: Megapanel PBI/Gemius). Pomiar zrealizowano z wykorzystaniem metody CAWI w dniach 6-31 maja 2015 roku.

::

fot. Fotolia/jozefmicic

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.