Internet rzeczy w Polsce [RAPORT]

Internet rzeczy w Polsce [RAPORT]

Brief.pl / Technologie

40 proc. Polaków posiada produkty działające w systemie internet of things, a 50 proc. deklaruje, że w przyszłości wejdzie w posiadanie takich urządzeń - wynika z pierwszego polskiego raportu o internecie rzeczy od IAB Polska.

-

Internet rzeczy to ekosystem, w którym różnego rodzaju urządzenia, np. przedmioty osobiste, AGD, urządzenia oświetleniowe czy grzewcze, komunikują się ze sobą korzystając ze standardów przesyłania danych. Zjawisko to, nazywane także internet of things, staje się coraz popularniejsze i dzięki dynamicznemu rozwojowi urządzeń może stać się jednym z kluczowych motorów progresu światowej gospodarki przyszłości.

Według szacunków firmy Gartner, w tym roku na świecie w użyciu znajduje się 4,9 miliarda urządzeń działających w oparciu o internet rzeczy, czyli aż o 30 proc. więcej niż w roku ubiegłym. W 2020 roku ich liczba ma wzrosnąć do 25 miliardów.

Internet rzeczy w Polsce

Jak podaje raport IAB Polska, już dziś 77 proc. badanych korzysta z domowego WiFi, a 86 proc. jego użytkowników wykorzystuje bezprzewodowe łącze do obsługiwania więcej niż jednego urządzenia.

Ponadto, obecnie 40 proc. badanych deklaruje, że posiada już produkty działające w systemie internet of things, a 50 proc. deklaruje, że w przyszłości weszłoby w posiadanie takich urządzeń.

Internet rzeczy można wykorzystać nie tylko w systemach inteligentnego domu czy w motoryzacji, ale również w kulturze (muzea, kina) czy w miejscach skupiających konsumentów (hotele, lotniska, galerie handlowe). Jak podaje raport, 49 proc. badanych chętnie otrzymywałoby na telefon informacje i ciekawostki na temat oglądanych w muzeum wystaw, a 41 proc. będąc w sklepie chętnie otrzymywałoby informacje dotyczące oglądanych produktów, rabatów czy promocji.

::

Raport „Internet rzeczy w Polsce” można pobrać klikając w link.

Raport zawiera wyniki pierwszego przeprowadzonego w Polsce oficjalnego badania w całości poświęconego internetowi rzeczy oraz artykuły ekspertów dotyczące m.in. wyzwań i korzyści, jakie płyną z internet of things oraz zastosowania zjawiska w marketingu internetowym.

::

O badaniu

Pomysłodawcą badania jest agencja marketingu interaktywnego GoldenSubmarine. Dane zebrała platforma badawcza online Webankieta.pl, a wsparcie naukowe zapewniło Laboratorium Interaktywnych Technologii w Ośrodku Przetwarzania Informacji (Państwowy Instytut Badawczy) i Uniwersytet SWPS w Warszawie.

Premiera Raportu „Internet rzeczy w Polsce” odbyła się 8 września podczas #13 IAB Expert Panelu. W ramach badania zrealizowano 1121 wywiadów z polskimi internautami w wieku powyżej 14 lat. Próba była reprezentatywna ze względu na płeć, wiek oraz częstotliwość korzystania z sieci, a udział witryn biorących udział w badaniu zapewnił zasięg na poziomie przekraczającym 90 proc. (za: Megapanel PBI/Gemius). Pomiar zrealizowano z wykorzystaniem metody CAWI w dniach 6-31 maja 2015 roku.

::

fot. Fotolia/jozefmicic

Zobacz inne polecane artykuły

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.

Cannes breaking news: Polak ponownie na czele europejskich struktur IAA

Brief.pl / Aktualności

Cannes breaking news: Polak ponownie na czele europejskich struktur IAA
Cannes breaking news: Polak ponownie na czele europejskich struktur IAA

Paweł Kowalewski, pełniący stanowisko Global Vice President objął dodatkowo stanowisko VP Area Director Europe. Paweł jest jedynym Polakiem w globalnych strukturach IAA i w dalszym ciągu odpowiadać będzie za rozwój stowarzyszenia na świecie. Nowe obowiązki objął w niedzielę podczas IAA Executive Committee Meeting w Cannes.