Internet rzeczy w Polsce [RAPORT]

Internet rzeczy w Polsce [RAPORT]

Brief.pl / Technologie

40 proc. Polaków posiada produkty działające w systemie internet of things, a 50 proc. deklaruje, że w przyszłości wejdzie w posiadanie takich urządzeń - wynika z pierwszego polskiego raportu o internecie rzeczy od IAB Polska.

-

Internet rzeczy to ekosystem, w którym różnego rodzaju urządzenia, np. przedmioty osobiste, AGD, urządzenia oświetleniowe czy grzewcze, komunikują się ze sobą korzystając ze standardów przesyłania danych. Zjawisko to, nazywane także internet of things, staje się coraz popularniejsze i dzięki dynamicznemu rozwojowi urządzeń może stać się jednym z kluczowych motorów progresu światowej gospodarki przyszłości.

Według szacunków firmy Gartner, w tym roku na świecie w użyciu znajduje się 4,9 miliarda urządzeń działających w oparciu o internet rzeczy, czyli aż o 30 proc. więcej niż w roku ubiegłym. W 2020 roku ich liczba ma wzrosnąć do 25 miliardów.

Internet rzeczy w Polsce

Jak podaje raport IAB Polska, już dziś 77 proc. badanych korzysta z domowego WiFi, a 86 proc. jego użytkowników wykorzystuje bezprzewodowe łącze do obsługiwania więcej niż jednego urządzenia.

Ponadto, obecnie 40 proc. badanych deklaruje, że posiada już produkty działające w systemie internet of things, a 50 proc. deklaruje, że w przyszłości weszłoby w posiadanie takich urządzeń.

Internet rzeczy można wykorzystać nie tylko w systemach inteligentnego domu czy w motoryzacji, ale również w kulturze (muzea, kina) czy w miejscach skupiających konsumentów (hotele, lotniska, galerie handlowe). Jak podaje raport, 49 proc. badanych chętnie otrzymywałoby na telefon informacje i ciekawostki na temat oglądanych w muzeum wystaw, a 41 proc. będąc w sklepie chętnie otrzymywałoby informacje dotyczące oglądanych produktów, rabatów czy promocji.

::

Raport „Internet rzeczy w Polsce” można pobrać klikając w link.

Raport zawiera wyniki pierwszego przeprowadzonego w Polsce oficjalnego badania w całości poświęconego internetowi rzeczy oraz artykuły ekspertów dotyczące m.in. wyzwań i korzyści, jakie płyną z internet of things oraz zastosowania zjawiska w marketingu internetowym.

::

O badaniu

Pomysłodawcą badania jest agencja marketingu interaktywnego GoldenSubmarine. Dane zebrała platforma badawcza online Webankieta.pl, a wsparcie naukowe zapewniło Laboratorium Interaktywnych Technologii w Ośrodku Przetwarzania Informacji (Państwowy Instytut Badawczy) i Uniwersytet SWPS w Warszawie.

Premiera Raportu „Internet rzeczy w Polsce” odbyła się 8 września podczas #13 IAB Expert Panelu. W ramach badania zrealizowano 1121 wywiadów z polskimi internautami w wieku powyżej 14 lat. Próba była reprezentatywna ze względu na płeć, wiek oraz częstotliwość korzystania z sieci, a udział witryn biorących udział w badaniu zapewnił zasięg na poziomie przekraczającym 90 proc. (za: Megapanel PBI/Gemius). Pomiar zrealizowano z wykorzystaniem metody CAWI w dniach 6-31 maja 2015 roku.

::

fot. Fotolia/jozefmicic

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.