wp - grudzien 2016

Odpowiedzialność społeczna w biznesie odzieżowym – czy to w ogóle możliwe?

Odpowiedzialność społeczna w biznesie odzieżowym – czy to w ogóle możliwe?

Brief.pl / CSR

Na branżę odzieżową co chwila spadają słowa krytyki ze względu na niehumanitarne warunki pracy przy produkcji ubrań czy zanieczyszczanie środowiska. I bardzo dobrze, ponieważ zauważanie i nagłaśnianie problemu prowadzi do zmian.

-

W świecie psychologii podobno uświadomienie sobie problemu jest pierwszym krokiem do rozwiązania tegoż. I tak też wydaje się być w świecie mody. Coraz więcej firm odzieżowych wprowadza w życie strategię odpowiedzialnego biznesu do swoich działań. Konsumenci zyskują także nowe narzędzia, dzięki którym mogą śledzić zmiany na bieżąco.

Programy takie jak norweski, pięcioodcinkowy reality show „Sweatshop – Deadly Fashion”, w którym to troje blogerów modowych przekonuje się jak wygląda rzeczywistość, w której powstają ich markowe ciuchy, czy też raporty jak ten zrealizowany przez Clean Clothes Polska i Fundację Kupuj Odpowiedzialnie „Grubymi nićmi szyte. Warunki pracy w fabrykach dostawców polskich firm odzieżowych w Bangladeszu”, ukazują problemy branży odzieżowej i wymuszają konkretne działania na markach.

Wspomniane organizacje stworzyły także aplikację mobilną Fair Fashion?, która jest efektem przeprowadzonego w 2013 roku badania 140 europejskich marek odzieżowych. Sprawdzano podczas niego jaka jest ich polityka społecznej odpowiedzialności biznesu. Informacje zebrane w badaniu miały posłużyć ocenie czy firmy odzieżowe szyją ubrania za godne pensje i jakie kroki podejmują aby te pensje zapewnić.

Każdy może nie tylko w ten sposób sprawdzić odpowiedzialność społeczną w tym zakresie swojej ulubionej marki, ale także wezwać ją do działania. A patrząc na zdobyte dane, wciąż jest to potrzebne. Te firmy, które osiągnęły najlepsze wyniki są dopiero na drodze do dobrych rozwiązań bądź też podjęły pierwsze działania w tym kierunku.

A jednak takimi działaniami, wpisanymi w misję firmy, wiele marek odzieżowych chwali się od lat. Niemal każda firma odzieżowa na swojej stronie internetowej, podkreśla wagę działań CSR w strategii firmy. Wielokrotnie przeciwnicy tego rodzaju inicjatyw podkreślają, że są to zabiegi wizerunkowe, mające zrównoważyć braki w odpowiedzialności branży.

Niemniej niezależnie od pobudek, jeśli te działania rzeczywiście są realizowane, z pewnością przynoszą pozytywne zmiany i to w wielu obszarach. Czołowe marki odzieżowe deklarują troskę o środowisko, o warunki pracy ich pracowników, o ochronę zasobów naturalnych. Warto więc przyglądać się czy faktycznie te deklaracje, mają poparcie w praktyce.

::

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o działaniach z zakresu CSR, o tym jak wpisać go w strategię firmy i przekonać się, że nie jest to działanie zarezerwowane tylko dla dużych graczy na rynku, zapraszamy na naszą konferencję CSR – strategia bez wielkich budżetów.

::

Fot. Fotolia/ zhu difeng

Zobacz inne polecane artykuły

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Magazyn / Ludzie

Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność
Od zera do miliardera: Satya Nadella. Człowiek, który redefiniuje produktywność

Gdy mowa o najbardziej nowatorskich firmach technologicznych na świecie, na myśl zazwyczaj jako pierwsze przychodzą takie spółki, jak Apple, Google czy Facebook. Microsoft w gronie wymienionych jest zaś traktowany raczej jako starszy brat, który może i kiedyś napędzał rozwój technologii, ale dziś na tyle przyzwyczaił się do stosowanych przez lata rozwiązań, że daleko mu do miana najważniejszego innowatora. Stojący od przeszło dwóch lat na czele założonej przez Billa Gatesa firmy Satya Nadella robi jednak wszystko, by ów wizerunek zmienić... a niedawny zakup LinkedIna to tylko jeden z przykładów jego starań.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.