wp - grudzien 2016

Instagram: reklama dla każdego!

Instagram: reklama dla każdego!

Brief.pl / Aktualności

Zapewne większość z użytkowników Instagrama zauważyła już pierwsze sponsorowane posty w swoim newsfeedzie. Wprowadził on bowiem nowy mechanizm – samodzielną obsługę kampanii reklamowych. Dzięki temu usługa będzie dostępna zarówno dla dużych firm, jak i dla tych z sektora MŚP. Od 30 września reklamy na Instagramie będą dostępne globalnie.

-

Na czym polega reklamowanie się za pomocą Instagrama? Mechanizm promocyjny, o którym mowa, został zaczerpnięty z tych sprawdzonych już wcześniej na Facebooku. Dzięki nowej usłudze reklamodawcy będą w stanie profilować grupę odbiorców, w zależności od ich zainteresowań. W związku z tym na przykład, do osób obserwujących większość profili modowych trafi reklama właśnie marki odzieżowej.

Marketerzy będą mogli także skorzystać z nowych formatów reklamowych – pozwolą im one m.in. na przekazanie większej ilości informacji o marce czy zwiększenie sprzedaży. Latem instagramowe nowości zostały przetestowane przez różnej wielkości firmy i spotkały się z dużym zainteresowaniem, szczególnie w branży e-commerce, podróżniczej, rozrywkowej czy handlowej.

Dlaczego ludzie korzystają z Instagrama? Poszukują przede wszystkim inspirujących obrazów. Idąc tym tropem reklamodawcy mogą za pośrednictwem serwisu łatwiej do nich dotrzeć, zaskoczyć ich, poruszyć. Reklamy na Instagramie udowodniły, że silnie wpływają na postrzeganie marki. 97 proc. zbadanych kampanii spowodowało znaczący wzrost wskaźnika „ad recall”, który określa poziom zauważenia reklamy przez odbiorcę.

Nowe formaty pozwalają też na poprawę wyników przy realizacji bardziej szczegółowych celów. Na przykład firma Gild Groupe uruchomiła kampanię z zamiarem pozyskania nowych klientów, która spowodowała 85 proc. wzrost instalacji aplikacji. W tym samym czasie sklep z designerskimi meblami Made.com zanotował 10 proc. wzrost wartości zamówień w porównaniu z wynikiem referencyjnym.

Dzięki kampanii na Instagramie producent gier Kabam zyskał nowych graczy, którzy poświęcali więcej czasu grom, jednocześnie przeznaczając na nie większe fundusze. Firma The North Face wykorzystała wspaniałe zdjęcia do ściągnięcia uwagi na serię wykładów „Believe in the impossible”, angażując ludzi do poszukiwań dalszych informacji na ten temat.

::

Nowe możliwości Instagrama w skrócie:

- Zdjęcia o orientacji poziomej oraz wideo stworzą nowe możliwość kreacji i nadadzą reklamom kinowy klimat

- Filmy o długości 30 sekund, dzięki którym historie opowiadane przez marki mogą być pełniejsze i bardziej angażujące

- Marquee, nowy produkt premium, który gwarantuje przyciągnięcie uwagi odbiorców i szybkie zwiększenie zasięgu. Idealny do takich wydarzeń, jak premiera filmowa czy wprowadzenie na rynek nowego produktu.

- Narzędzia do uruchamiania i optymalizacji kampanii, które pomogą zwiększyć ich efektywność na Facebooku i Instagramie.

::

Źródło: Instagram Blog

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.