Instagram: reklama dla każdego!

Instagram: reklama dla każdego!

Brief.pl / Aktualności

Zapewne większość z użytkowników Instagrama zauważyła już pierwsze sponsorowane posty w swoim newsfeedzie. Wprowadził on bowiem nowy mechanizm – samodzielną obsługę kampanii reklamowych. Dzięki temu usługa będzie dostępna zarówno dla dużych firm, jak i dla tych z sektora MŚP. Od 30 września reklamy na Instagramie będą dostępne globalnie.

-

Na czym polega reklamowanie się za pomocą Instagrama? Mechanizm promocyjny, o którym mowa, został zaczerpnięty z tych sprawdzonych już wcześniej na Facebooku. Dzięki nowej usłudze reklamodawcy będą w stanie profilować grupę odbiorców, w zależności od ich zainteresowań. W związku z tym na przykład, do osób obserwujących większość profili modowych trafi reklama właśnie marki odzieżowej.

Marketerzy będą mogli także skorzystać z nowych formatów reklamowych – pozwolą im one m.in. na przekazanie większej ilości informacji o marce czy zwiększenie sprzedaży. Latem instagramowe nowości zostały przetestowane przez różnej wielkości firmy i spotkały się z dużym zainteresowaniem, szczególnie w branży e-commerce, podróżniczej, rozrywkowej czy handlowej.

Dlaczego ludzie korzystają z Instagrama? Poszukują przede wszystkim inspirujących obrazów. Idąc tym tropem reklamodawcy mogą za pośrednictwem serwisu łatwiej do nich dotrzeć, zaskoczyć ich, poruszyć. Reklamy na Instagramie udowodniły, że silnie wpływają na postrzeganie marki. 97 proc. zbadanych kampanii spowodowało znaczący wzrost wskaźnika „ad recall”, który określa poziom zauważenia reklamy przez odbiorcę.

Nowe formaty pozwalają też na poprawę wyników przy realizacji bardziej szczegółowych celów. Na przykład firma Gild Groupe uruchomiła kampanię z zamiarem pozyskania nowych klientów, która spowodowała 85 proc. wzrost instalacji aplikacji. W tym samym czasie sklep z designerskimi meblami Made.com zanotował 10 proc. wzrost wartości zamówień w porównaniu z wynikiem referencyjnym.

Dzięki kampanii na Instagramie producent gier Kabam zyskał nowych graczy, którzy poświęcali więcej czasu grom, jednocześnie przeznaczając na nie większe fundusze. Firma The North Face wykorzystała wspaniałe zdjęcia do ściągnięcia uwagi na serię wykładów „Believe in the impossible”, angażując ludzi do poszukiwań dalszych informacji na ten temat.

::

Nowe możliwości Instagrama w skrócie:

- Zdjęcia o orientacji poziomej oraz wideo stworzą nowe możliwość kreacji i nadadzą reklamom kinowy klimat

- Filmy o długości 30 sekund, dzięki którym historie opowiadane przez marki mogą być pełniejsze i bardziej angażujące

- Marquee, nowy produkt premium, który gwarantuje przyciągnięcie uwagi odbiorców i szybkie zwiększenie zasięgu. Idealny do takich wydarzeń, jak premiera filmowa czy wprowadzenie na rynek nowego produktu.

- Narzędzia do uruchamiania i optymalizacji kampanii, które pomogą zwiększyć ich efektywność na Facebooku i Instagramie.

::

Źródło: Instagram Blog

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.