Instagram: reklama dla każdego!

Instagram: reklama dla każdego!

Brief.pl / Aktualności

Zapewne większość z użytkowników Instagrama zauważyła już pierwsze sponsorowane posty w swoim newsfeedzie. Wprowadził on bowiem nowy mechanizm – samodzielną obsługę kampanii reklamowych. Dzięki temu usługa będzie dostępna zarówno dla dużych firm, jak i dla tych z sektora MŚP. Od 30 września reklamy na Instagramie będą dostępne globalnie.

-

Na czym polega reklamowanie się za pomocą Instagrama? Mechanizm promocyjny, o którym mowa, został zaczerpnięty z tych sprawdzonych już wcześniej na Facebooku. Dzięki nowej usłudze reklamodawcy będą w stanie profilować grupę odbiorców, w zależności od ich zainteresowań. W związku z tym na przykład, do osób obserwujących większość profili modowych trafi reklama właśnie marki odzieżowej.

Marketerzy będą mogli także skorzystać z nowych formatów reklamowych – pozwolą im one m.in. na przekazanie większej ilości informacji o marce czy zwiększenie sprzedaży. Latem instagramowe nowości zostały przetestowane przez różnej wielkości firmy i spotkały się z dużym zainteresowaniem, szczególnie w branży e-commerce, podróżniczej, rozrywkowej czy handlowej.

Dlaczego ludzie korzystają z Instagrama? Poszukują przede wszystkim inspirujących obrazów. Idąc tym tropem reklamodawcy mogą za pośrednictwem serwisu łatwiej do nich dotrzeć, zaskoczyć ich, poruszyć. Reklamy na Instagramie udowodniły, że silnie wpływają na postrzeganie marki. 97 proc. zbadanych kampanii spowodowało znaczący wzrost wskaźnika „ad recall”, który określa poziom zauważenia reklamy przez odbiorcę.

Nowe formaty pozwalają też na poprawę wyników przy realizacji bardziej szczegółowych celów. Na przykład firma Gild Groupe uruchomiła kampanię z zamiarem pozyskania nowych klientów, która spowodowała 85 proc. wzrost instalacji aplikacji. W tym samym czasie sklep z designerskimi meblami Made.com zanotował 10 proc. wzrost wartości zamówień w porównaniu z wynikiem referencyjnym.

Dzięki kampanii na Instagramie producent gier Kabam zyskał nowych graczy, którzy poświęcali więcej czasu grom, jednocześnie przeznaczając na nie większe fundusze. Firma The North Face wykorzystała wspaniałe zdjęcia do ściągnięcia uwagi na serię wykładów „Believe in the impossible”, angażując ludzi do poszukiwań dalszych informacji na ten temat.

::

Nowe możliwości Instagrama w skrócie:

- Zdjęcia o orientacji poziomej oraz wideo stworzą nowe możliwość kreacji i nadadzą reklamom kinowy klimat

- Filmy o długości 30 sekund, dzięki którym historie opowiadane przez marki mogą być pełniejsze i bardziej angażujące

- Marquee, nowy produkt premium, który gwarantuje przyciągnięcie uwagi odbiorców i szybkie zwiększenie zasięgu. Idealny do takich wydarzeń, jak premiera filmowa czy wprowadzenie na rynek nowego produktu.

- Narzędzia do uruchamiania i optymalizacji kampanii, które pomogą zwiększyć ich efektywność na Facebooku i Instagramie.

::

Źródło: Instagram Blog

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.