Poznań przyciąga

Poznań przyciąga

Brief for Poland / Aktualności

Poznań, Kraków i Gdańsk to miasta, które w ubiegłym roku były liderami w sektorze targowym w Polsce - takie wnioski płyną z raportu Targi w Polsce 2014.

-

Polska Izba Przemysłu Targowego zaprezentowała 22. raport statystyk targowych – Targi w Polsce 2014. Raport zawiera dane statystyczne ponad 200 targów zorganizowanych w 2014 roku w Polsce, potwierdzone audytem CENTREX – Międzynarodowego Związku Statystyk Targowych. Zebrane przez PIPT informacje, dotyczą targów zrealizowanych przez 18. krajowych organizatorów. Z uwagi na organizację kilku wiodących marek targów w Polsce w cyklu co dwa lata, dane statystyczne przedstawione w najnowszym raporcie PIPT porównuje do danych z roku 2012.

Raport prezentuje dane w dwóch układach: według miast i branż. Z danych PIPT wynika, że największą liczbę wystawców przyciągnęły imprezy targowe organizowane przez Międzynarodowe Targi Poznańskie, Targi w Krakowie i Międzynarodowe Targi Gdańskie. Podobnie, najwięcej powierzchni targowej sprzedali ci sami organizatorzy targów z Poznania, Gdańska i Krakowa.

W raporcie przedstawiono także analizę statystyk targowych w ujęciu branżowym. Liderem wśród 22 branż  wymienionych w raporcie są targi związane z branżą odpoczynku, hobby i czasem wolnym. Targi te skierowane są do szerokiego grona odbiorców. Przykładem tego typu imprez są m.in. Poznań Game Arena dla miłośników gier komputerowych, targi Boat Show w Łodzi – święto żeglarzy, czy Cavaliada – święto jeździectwa, które odbyło się w Poznaniu, Warszawie i Lublinie. Równie wysoką pozycję notują imprezy targowe z branży budowlanej i inżynierii przemysłowej.

Całkowita wielkość powierzchni wynajętej na targach w Polsce wyniosła 817 481 mkw., co oznacza dziesięcioprocentowy wzrost (742 369 mkw. w 2012 r.). W targach zorganizowanych w ubiegłym roku udział wzięło 28 799 wystawców. Ich liczba wzrosła o 3,5 proc. w porównaniu z rokiem 2012, kiedy to w targach w Polsce uczestniczyło 27 810 wystawców.

Z ofertą wystawców na targach w Polsce w 2014 roku zapoznało się 1 378 209 zwiedzających. Oznacza to wzrost o 10,3 proc. w stosunku do ubiegłego roku oraz o 18,5 proc. z porównywanym rokiem 2012.

Raport PIPT Targi w Polsce 2014 dostępny jest na stronie PIPT.

::

fot. Fotoli/VanderWolf Images

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.