Poznań przyciąga

Poznań przyciąga

Brief for Poland / Aktualności

Poznań, Kraków i Gdańsk to miasta, które w ubiegłym roku były liderami w sektorze targowym w Polsce - takie wnioski płyną z raportu Targi w Polsce 2014.

-

Polska Izba Przemysłu Targowego zaprezentowała 22. raport statystyk targowych – Targi w Polsce 2014. Raport zawiera dane statystyczne ponad 200 targów zorganizowanych w 2014 roku w Polsce, potwierdzone audytem CENTREX – Międzynarodowego Związku Statystyk Targowych. Zebrane przez PIPT informacje, dotyczą targów zrealizowanych przez 18. krajowych organizatorów. Z uwagi na organizację kilku wiodących marek targów w Polsce w cyklu co dwa lata, dane statystyczne przedstawione w najnowszym raporcie PIPT porównuje do danych z roku 2012.

Raport prezentuje dane w dwóch układach: według miast i branż. Z danych PIPT wynika, że największą liczbę wystawców przyciągnęły imprezy targowe organizowane przez Międzynarodowe Targi Poznańskie, Targi w Krakowie i Międzynarodowe Targi Gdańskie. Podobnie, najwięcej powierzchni targowej sprzedali ci sami organizatorzy targów z Poznania, Gdańska i Krakowa.

W raporcie przedstawiono także analizę statystyk targowych w ujęciu branżowym. Liderem wśród 22 branż  wymienionych w raporcie są targi związane z branżą odpoczynku, hobby i czasem wolnym. Targi te skierowane są do szerokiego grona odbiorców. Przykładem tego typu imprez są m.in. Poznań Game Arena dla miłośników gier komputerowych, targi Boat Show w Łodzi – święto żeglarzy, czy Cavaliada – święto jeździectwa, które odbyło się w Poznaniu, Warszawie i Lublinie. Równie wysoką pozycję notują imprezy targowe z branży budowlanej i inżynierii przemysłowej.

Całkowita wielkość powierzchni wynajętej na targach w Polsce wyniosła 817 481 mkw., co oznacza dziesięcioprocentowy wzrost (742 369 mkw. w 2012 r.). W targach zorganizowanych w ubiegłym roku udział wzięło 28 799 wystawców. Ich liczba wzrosła o 3,5 proc. w porównaniu z rokiem 2012, kiedy to w targach w Polsce uczestniczyło 27 810 wystawców.

Z ofertą wystawców na targach w Polsce w 2014 roku zapoznało się 1 378 209 zwiedzających. Oznacza to wzrost o 10,3 proc. w stosunku do ubiegłego roku oraz o 18,5 proc. z porównywanym rokiem 2012.

Raport PIPT Targi w Polsce 2014 dostępny jest na stronie PIPT.

::

fot. Fotoli/VanderWolf Images

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.