Poznań przyciąga

Poznań przyciąga

Brief for Poland / Aktualności

Poznań, Kraków i Gdańsk to miasta, które w ubiegłym roku były liderami w sektorze targowym w Polsce - takie wnioski płyną z raportu Targi w Polsce 2014.

-

Polska Izba Przemysłu Targowego zaprezentowała 22. raport statystyk targowych – Targi w Polsce 2014. Raport zawiera dane statystyczne ponad 200 targów zorganizowanych w 2014 roku w Polsce, potwierdzone audytem CENTREX – Międzynarodowego Związku Statystyk Targowych. Zebrane przez PIPT informacje, dotyczą targów zrealizowanych przez 18. krajowych organizatorów. Z uwagi na organizację kilku wiodących marek targów w Polsce w cyklu co dwa lata, dane statystyczne przedstawione w najnowszym raporcie PIPT porównuje do danych z roku 2012.

Raport prezentuje dane w dwóch układach: według miast i branż. Z danych PIPT wynika, że największą liczbę wystawców przyciągnęły imprezy targowe organizowane przez Międzynarodowe Targi Poznańskie, Targi w Krakowie i Międzynarodowe Targi Gdańskie. Podobnie, najwięcej powierzchni targowej sprzedali ci sami organizatorzy targów z Poznania, Gdańska i Krakowa.

W raporcie przedstawiono także analizę statystyk targowych w ujęciu branżowym. Liderem wśród 22 branż  wymienionych w raporcie są targi związane z branżą odpoczynku, hobby i czasem wolnym. Targi te skierowane są do szerokiego grona odbiorców. Przykładem tego typu imprez są m.in. Poznań Game Arena dla miłośników gier komputerowych, targi Boat Show w Łodzi – święto żeglarzy, czy Cavaliada – święto jeździectwa, które odbyło się w Poznaniu, Warszawie i Lublinie. Równie wysoką pozycję notują imprezy targowe z branży budowlanej i inżynierii przemysłowej.

Całkowita wielkość powierzchni wynajętej na targach w Polsce wyniosła 817 481 mkw., co oznacza dziesięcioprocentowy wzrost (742 369 mkw. w 2012 r.). W targach zorganizowanych w ubiegłym roku udział wzięło 28 799 wystawców. Ich liczba wzrosła o 3,5 proc. w porównaniu z rokiem 2012, kiedy to w targach w Polsce uczestniczyło 27 810 wystawców.

Z ofertą wystawców na targach w Polsce w 2014 roku zapoznało się 1 378 209 zwiedzających. Oznacza to wzrost o 10,3 proc. w stosunku do ubiegłego roku oraz o 18,5 proc. z porównywanym rokiem 2012.

Raport PIPT Targi w Polsce 2014 dostępny jest na stronie PIPT.

::

fot. Fotoli/VanderWolf Images

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.