Rozważania nad nowym logo Google

Rozważania nad nowym logo Google

Brief.pl / Inspiracje

Głosy po zmianie logo Google nie cichną. Postanowiliśmy dodać do nich kilka branżowych opinii. Jak polscy graficy zareagowali na to odświeżenie?

-

Michał Łojewski, White Cat Studio:

"Działanie to wydaje się bardzo zrozumiałe. To co można wyczytać z nowego znaku to przede wszystkim to, że Google zależało na stworzeniu wyrazistego sygnetu. Jest to wymuszone przede wszystkim tym, że w nowych mediach coraz częściej nie ma miejsca na to, aby pokazywać cały logotyp, dysponujemy małą kwadratową przestrzenią, gdzie możemy zaprezentowac jedynie prosty sygnet. Myślę, że to jest główny aspekt zmiany poza oczywiście odejściem od tradycyjnego szeryfowego fontu. Jedyne z czym mam problem to kwestia światła międzyliterowaego. Końcówka logotypu jest bardzo masywna i znacznie przeważa pierwsze trzy litery. Jako grafika bardzo mnie to drażni. Ale być może to jest wyraz kompromisu, aby ten napis nie był zbyt długi?"

Kuba Enzowski, studio for brands™, Kommunikat:

"Każda duża marka chcąc być aktualna, musi regularnie odświeżać swój wizerunek. Pomijając kwestie biznesowe, najważniejszym czynnikiem warunkującym takie zmiany jest percepcja odbiorców. Estetyka naszego postrzegania zmienia się średnio co 3 – 4 lata. Google jest tego świadome, dlatego przygotowało nas na tę zmianę. Niedawno zaktualizowali kolory starego logotypu, aby jeszcze płynniej przejść do nowego. Największe zamieszanie zrobiła zmiana szeryfowego fonta na oszczędną typografię. Jednak to nie font, tylko kolory były, są i będą najsilniejszym kodyfikatorem Google. Co więcej stworzyli sobie dużo narzędzi graficznych (4 kropki, ikonka G) do rozwijania wizualności marki."

Jacek Kłosiński, ENGRAM:

„Google swoim nowym logo zarówno zaskoczyło, jak i zachowało się bardzo przewidywalnie. Zaskoczyło, bo zmiana była nagła, niezapowiedziana i pokazana bez robienia większego szumu wokół tego wydarzenia. Kiedy przypomnimy sobie np. Yahoo, które przez 30 dni pokazywało różne projekty i podtrzymywało napięcie, zachowanie ich odwiecznego rywala można uznać za bardzo zaskakujące. Z drugiej strony, efekt zmian, w moim odczuciu, jest bardzo przewidywalny i obrana stylistyka jest tym, czego mogliśmy się spodziewać. Nowy logotyp idealnie wpisuje się w obraną przez nich już kilka lat temu konwencję flat designu, którego Google jest jednym z największych orędowników. Ich własna interpretacja tego trendu, nazwana Material Design, jest ciągle rozwijana i nowe logo wydaje się po prostu przedłużeniem tej strategii. Całość jest więc spójna, dobrze przemyślana i bardzo nowoczesna. To nie jest zmiana podyktowana kaprysem czy przelotną modą. Opiera się na długofalowym planie, który jest stopniowo i bardzo umiejętnie realizowany. Z mojej strony duże brawa. Nowy znak polubiłem od pierwszego wejrzenia, a o starym z przyjemnością zapomniałem.”

::

Fot. Google

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.