wp - grudzien 2016

Pierwsze testy nowego formatu reklam na Facebooku

Pierwsze testy nowego formatu reklam na Facebooku

Brief.pl / Aktualności

Gatorade, Michael Kors, Mr Porter i Carrefour Spain przetestowali jako pierwsi nowy format reklam mobilnych na Facebooku.

-

Reklamy te swoją konwencją nawiązują do wprowadzonych już jakiś czas temu Instant Articles. Oznacza to, że wyświetlają się użytkownikowi jak normalny post na Facebooku, a po kliknięciu w niego rozwijane są na cały mobilny ekran. Co ważne ładują się one na Facebooku zatem czas w jakim pojawiają się przed oczami użytkowników jest bardzo krótki.

Jednak czas jaki można na nich spędzić jest znacznie dłuższy niż w sytuacji zwykłej reklamy. Użytkownik może przeglądać prezentowane w niej oferty, zdjęcia, filmy i informacje. Istnieje także możliwość przeglądania zdjęć produktów pod różnym kątem, których co prawda nie można kupić z reklamy bezpośrednio, ale reklamodawcy mogą publikować w niej linki odyłające.

Jak to wygląda w praktyce można zobaczyć na filmach opublikowanych przez pierwszych reklamodawców. Bowiem na Facebooku niewielka liczba użytkowników iPhonów i iPadów będzie miała z nimi styczność.

Ten typ reklamy nie ma jeszcze oficjalnej nazwy, ale już teraz wiadomo, że może to być bardzo interesujący i angażujący sposób na tworzenie wartościowego contentu dla użytkowników przez marki. Ile to będzie kosztować? Jeszcze nie wiadomo ale z pewnością tego rodzaju treści będą znacznie bardziej kosztowne od chociażby postów sponsorowanych, bo i bardziej atrakcyjne, dla każdej ze stron.

::

źródło: Digday.com

Fot. Fotolia / Sondem

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Magazyn / Ludzie

Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego
Wielcy nieznani: Martin Cooper, twórca telefonu komórkowego

Zgodnie z najnowszym raportem „Mobile Economy 2015”, stworzonym przez organizację GSMA, pod koniec 2014 r. ponad 3,6 mld ludzi na świecie miało wykupioną minimum jedną subskrypcję mobilną. To oznacza, że więcej niż połowa populacji ziemskiej właściwie w każdej chwili, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje, i bez żadnego wysiłku może skontaktować się z drugą osobą. Wykonując telefon czy wysyłając wiadomość tekstową za pomocą urządzenia mobilnego, rzadko kiedy zastanawiamy się jednak nad tym, kto sprawił, że czynności te są dziś nie tylko możliwe, ale również tak powszechne, że tracą na swojej wyjątkowości. Martin Cooper, wynalazca telefonu komórkowego, jest dla wielu kolejnym „wielkim nieznanym”.