Pierwsze testy nowego formatu reklam na Facebooku

Pierwsze testy nowego formatu reklam na Facebooku

Brief.pl / Aktualności

Gatorade, Michael Kors, Mr Porter i Carrefour Spain przetestowali jako pierwsi nowy format reklam mobilnych na Facebooku.

-

Reklamy te swoją konwencją nawiązują do wprowadzonych już jakiś czas temu Instant Articles. Oznacza to, że wyświetlają się użytkownikowi jak normalny post na Facebooku, a po kliknięciu w niego rozwijane są na cały mobilny ekran. Co ważne ładują się one na Facebooku zatem czas w jakim pojawiają się przed oczami użytkowników jest bardzo krótki.

Jednak czas jaki można na nich spędzić jest znacznie dłuższy niż w sytuacji zwykłej reklamy. Użytkownik może przeglądać prezentowane w niej oferty, zdjęcia, filmy i informacje. Istnieje także możliwość przeglądania zdjęć produktów pod różnym kątem, których co prawda nie można kupić z reklamy bezpośrednio, ale reklamodawcy mogą publikować w niej linki odyłające.

Jak to wygląda w praktyce można zobaczyć na filmach opublikowanych przez pierwszych reklamodawców. Bowiem na Facebooku niewielka liczba użytkowników iPhonów i iPadów będzie miała z nimi styczność.

Ten typ reklamy nie ma jeszcze oficjalnej nazwy, ale już teraz wiadomo, że może to być bardzo interesujący i angażujący sposób na tworzenie wartościowego contentu dla użytkowników przez marki. Ile to będzie kosztować? Jeszcze nie wiadomo ale z pewnością tego rodzaju treści będą znacznie bardziej kosztowne od chociażby postów sponsorowanych, bo i bardziej atrakcyjne, dla każdej ze stron.

::

źródło: Digday.com

Fot. Fotolia / Sondem

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Przedsiębiorczy Poznań

Brief.pl / Aktualności

Przedsiębiorczy Poznań
Przedsiębiorczy Poznań

Jednym z pięciu priorytetów, zawartych w przyjętej w tym roku przez Radę Miasta Strategii Rozwoju Miasta Poznania 2020+, jest nowoczesna przedsiębiorczość. Oznacza to, że w Poznaniu ma rozwijać się zróżnicowana, nowoczesna i silna gospodarka. Lokalne, niewielkie firmy mają uzyskać wsparcie w działaniach innowacyjnych. Wspierana ma być też współpraca biznesu i nauki, pomoc uzyskać mają lokalne startupy. Miasto ma również działać na rzecz zwiększenia poziomu umiędzynarodowienia poznańskiej przedsiębiorczości. I nie są to puste deklaracje.