Pierwsze testy nowego formatu reklam na Facebooku

Pierwsze testy nowego formatu reklam na Facebooku

Brief.pl / Aktualności

Gatorade, Michael Kors, Mr Porter i Carrefour Spain przetestowali jako pierwsi nowy format reklam mobilnych na Facebooku.

-

Reklamy te swoją konwencją nawiązują do wprowadzonych już jakiś czas temu Instant Articles. Oznacza to, że wyświetlają się użytkownikowi jak normalny post na Facebooku, a po kliknięciu w niego rozwijane są na cały mobilny ekran. Co ważne ładują się one na Facebooku zatem czas w jakim pojawiają się przed oczami użytkowników jest bardzo krótki.

Jednak czas jaki można na nich spędzić jest znacznie dłuższy niż w sytuacji zwykłej reklamy. Użytkownik może przeglądać prezentowane w niej oferty, zdjęcia, filmy i informacje. Istnieje także możliwość przeglądania zdjęć produktów pod różnym kątem, których co prawda nie można kupić z reklamy bezpośrednio, ale reklamodawcy mogą publikować w niej linki odyłające.

Jak to wygląda w praktyce można zobaczyć na filmach opublikowanych przez pierwszych reklamodawców. Bowiem na Facebooku niewielka liczba użytkowników iPhonów i iPadów będzie miała z nimi styczność.

Ten typ reklamy nie ma jeszcze oficjalnej nazwy, ale już teraz wiadomo, że może to być bardzo interesujący i angażujący sposób na tworzenie wartościowego contentu dla użytkowników przez marki. Ile to będzie kosztować? Jeszcze nie wiadomo ale z pewnością tego rodzaju treści będą znacznie bardziej kosztowne od chociażby postów sponsorowanych, bo i bardziej atrakcyjne, dla każdej ze stron.

::

źródło: Digday.com

Fot. Fotolia / Sondem

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.