Pierwsze testy nowego formatu reklam na Facebooku

Pierwsze testy nowego formatu reklam na Facebooku

Brief.pl / Aktualności

Gatorade, Michael Kors, Mr Porter i Carrefour Spain przetestowali jako pierwsi nowy format reklam mobilnych na Facebooku.

-

Reklamy te swoją konwencją nawiązują do wprowadzonych już jakiś czas temu Instant Articles. Oznacza to, że wyświetlają się użytkownikowi jak normalny post na Facebooku, a po kliknięciu w niego rozwijane są na cały mobilny ekran. Co ważne ładują się one na Facebooku zatem czas w jakim pojawiają się przed oczami użytkowników jest bardzo krótki.

Jednak czas jaki można na nich spędzić jest znacznie dłuższy niż w sytuacji zwykłej reklamy. Użytkownik może przeglądać prezentowane w niej oferty, zdjęcia, filmy i informacje. Istnieje także możliwość przeglądania zdjęć produktów pod różnym kątem, których co prawda nie można kupić z reklamy bezpośrednio, ale reklamodawcy mogą publikować w niej linki odyłające.

Jak to wygląda w praktyce można zobaczyć na filmach opublikowanych przez pierwszych reklamodawców. Bowiem na Facebooku niewielka liczba użytkowników iPhonów i iPadów będzie miała z nimi styczność.

Ten typ reklamy nie ma jeszcze oficjalnej nazwy, ale już teraz wiadomo, że może to być bardzo interesujący i angażujący sposób na tworzenie wartościowego contentu dla użytkowników przez marki. Ile to będzie kosztować? Jeszcze nie wiadomo ale z pewnością tego rodzaju treści będą znacznie bardziej kosztowne od chociażby postów sponsorowanych, bo i bardziej atrakcyjne, dla każdej ze stron.

::

źródło: Digday.com

Fot. Fotolia / Sondem

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.