Co wiemy o spamie?

Co wiemy o spamie?

Brief.pl / Wiedza

Ile czasu w skali roku spędzamy na sprzątaniu skrzynek pocztowych z niechcianych wiadomości? Czy znamy swoje prawa? FORCE pokazuje, co tak naprawdę Polacy wiedzą o spamie.

-

Badanie zjawiska spamu w Polsce zostało przeprowadzone na przełomie kwietnia i maja przez Fundację Rozwoju i Ochrony Komunikacji Elektronicznej FORCE. 603 ankietowanych odpowiedziało na pytania dotyczące samego problemu, jak i narzędzi, które pozwalają go rozwiązać.

Czym właściwie jest spam?

Problem czy dużo krzyku o nic?

99 proc. badanych codziennie otrzymuje niechciane wiadomości, jednak nie dla wszystkich spam jest dużym utrapieniem.


1 proc. Nie otrzymuję wcale
41 proc. 1-10 wiadomości spam dziennie
28 proc. 11-20 wiadomości spam dziennie
23 proc. 21-50 wiadomości spam dziennie
3 proc. 51-80 wiadomości spam dziennie
0 proc. 81-100 wiadomości spam dziennie
4 proc. Ponad 100 wiadomości spam dziennie

Co ciekawe, ponad połowa badanych nie miała świadomości, że zgodnie z polskim prawem, przesyłanie informacji z zakresu marketingu bezpośredniego, do osób które nie wyraziły na to wcześniej zgody, jest nielegalne. Tak więc, w świetle prawa spam, który trafia każdego dnia na nasze telefony, smartfony, tablety, czy komputery powinien być bez mrugnięcia okiem usunięty przez administratora naszej poczty lub innego podmiotu. Jednak żeby tak się stało, wykroczenie musi zostać zgłoszone, a podejmowanie takich działań deklaruje jedynie 23 proc. badanych.

Czy wiemy jak sobie radzić?

Jak wynika z raportu aż 58 proc. badanych oznacza niechciane wiadomości jako spam ręcznie. 5 min. dziennie, które poświęcamy na sprzątanie skrzynki nie wydaje się być dużym marnotrawstwem czasu. Trochę inaczej sprawa wygląda, kiedy przyjrzymy się jej w skali roku. 22 godziny można by trochę lepiej spożytkować..

Co mówią na ten temat badania?


Cały raport z badania zjawiska spamu w Polsce możliwy do pobrania tutaj.

//

foto. Fotolia/ArtemSam

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.