Co wiemy o spamie?

Co wiemy o spamie?

Brief.pl / Wiedza

Ile czasu w skali roku spędzamy na sprzątaniu skrzynek pocztowych z niechcianych wiadomości? Czy znamy swoje prawa? FORCE pokazuje, co tak naprawdę Polacy wiedzą o spamie.

-

Badanie zjawiska spamu w Polsce zostało przeprowadzone na przełomie kwietnia i maja przez Fundację Rozwoju i Ochrony Komunikacji Elektronicznej FORCE. 603 ankietowanych odpowiedziało na pytania dotyczące samego problemu, jak i narzędzi, które pozwalają go rozwiązać.

Czym właściwie jest spam?

Problem czy dużo krzyku o nic?

99 proc. badanych codziennie otrzymuje niechciane wiadomości, jednak nie dla wszystkich spam jest dużym utrapieniem.


1 proc. Nie otrzymuję wcale
41 proc. 1-10 wiadomości spam dziennie
28 proc. 11-20 wiadomości spam dziennie
23 proc. 21-50 wiadomości spam dziennie
3 proc. 51-80 wiadomości spam dziennie
0 proc. 81-100 wiadomości spam dziennie
4 proc. Ponad 100 wiadomości spam dziennie

Co ciekawe, ponad połowa badanych nie miała świadomości, że zgodnie z polskim prawem, przesyłanie informacji z zakresu marketingu bezpośredniego, do osób które nie wyraziły na to wcześniej zgody, jest nielegalne. Tak więc, w świetle prawa spam, który trafia każdego dnia na nasze telefony, smartfony, tablety, czy komputery powinien być bez mrugnięcia okiem usunięty przez administratora naszej poczty lub innego podmiotu. Jednak żeby tak się stało, wykroczenie musi zostać zgłoszone, a podejmowanie takich działań deklaruje jedynie 23 proc. badanych.

Czy wiemy jak sobie radzić?

Jak wynika z raportu aż 58 proc. badanych oznacza niechciane wiadomości jako spam ręcznie. 5 min. dziennie, które poświęcamy na sprzątanie skrzynki nie wydaje się być dużym marnotrawstwem czasu. Trochę inaczej sprawa wygląda, kiedy przyjrzymy się jej w skali roku. 22 godziny można by trochę lepiej spożytkować..

Co mówią na ten temat badania?


Cały raport z badania zjawiska spamu w Polsce możliwy do pobrania tutaj.

//

foto. Fotolia/ArtemSam

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.