Kobiety, które zmieniają biznes [INFOGRAFIKA]

Kobiety, które zmieniają biznes [INFOGRAFIKA]

Brief.pl / Inspiracje

Brak różnorodności w świecie biznesu to wciąż znaczący problem, zaś sektor technologiczny jest jednym z tych, w którym występują największe nierówności w zaangażowaniu kobiet i mężczyzn na polu zawodowym. Nie oznacza to jednak, że nie ma kobiet, które na tym rynku nie odgrywałyby znaczącej roli. Dowodem na to jest lista 100 najbardziej wpływowych na świecie kobiet pracujących w sektorze technologicznym, przygotowana przez portal Hottopics.

-

Nie jest tajemnicą, że różnorodność to jeden ważniejszych czynników pomagających firmie odnieść znaczący sukces. Im więcej punktów widzenia, tym większe prawdopodobieństwo wypracowania nowatorskich, niebanalnych rozwiązań. Niestety, badania pokazują, że o nierównościach w zaangażowaniu kobiet i mężczyzn na polu zawodowym możemy mówić w każdym kraju świata, a koszty takiego stanu rzeczy są znaczące nie tylko na poziomie społecznym, ale również gospodarczym.

Sektor technologiczny jest zazwyczaj jednym z tych najbardziej innowacyjnych, jednocześnie będąc jednym z najmniej zróżnicowanych pod względem płci pracowników, począwszy od najniższych stanowisk, na prezesach skończywszy. Dowodem na to są choćby dane ze Stanów Zjednoczonych, gdzie w przemyśle tech pracuje 6,5 miliona osób, przy czym 85 proc. pracowników to mężczyźni.

Z tego względu, dobrze jest obserwować te kobiety, które, mimo przeszkód, pełnią jedne z najważniejszych funkcji w sektorze technologicznym i które bez wątpienia można nazwać wpływowymi. W zestawieniu przygotowanym przez portal Hottopics znalazły się najważniejsze przedstawicielki płci żeńskiej pracujące w szeroko pojętym obszarze technologicznym, pełniące role przedsiębiorców, prezesów czy inwestorów.

Kobiety znajdujące się w prezentowanym zestawieniu spełniają trzy kryteria. Po pierwsze są to liderki na swoim polu zawodowym, a ich działalność bezpośrednio przyczynia się do rozwoju organizacji, w której pracują. Po drugie, wyróżnione osoby mogą być traktowane jako wzór do naśladowania, stawiając przykład nowym generacjom kobiet w sektorze technologicznym. I wreszcie, swoją działalnością nie tylko napędzają innowacyjność firm, w których pracują, ale również inspirują całe społeczności, budując przy tym własną markę.

wplywowe kobiety w biznesie

::

Fot.: Flickr.com/TechCrunch/CC BY 2.0

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Brief.pl / Aktualności

Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych
Rola prezentów w budowaniu relacji biznesowych

Zbudowanie długotrwałych relacji z pracownikami, klientami czy partnerami biznesowymi, przekłada się na realizację celów założonych przez przedsiębiorstwa. Z kolei drobne upominki wręczane podczas spotkań biznesowych i prezenty dla pracowników, mają bezpośredni wpływ na stosunki międzyludzkie. Podpowiadamy, kiedy i jakie upominki wręczać, by odnieść sukces w biznesie.