Kobiety, które zmieniają biznes [INFOGRAFIKA]

Kobiety, które zmieniają biznes [INFOGRAFIKA]

Brief.pl / Inspiracje

Brak różnorodności w świecie biznesu to wciąż znaczący problem, zaś sektor technologiczny jest jednym z tych, w którym występują największe nierówności w zaangażowaniu kobiet i mężczyzn na polu zawodowym. Nie oznacza to jednak, że nie ma kobiet, które na tym rynku nie odgrywałyby znaczącej roli. Dowodem na to jest lista 100 najbardziej wpływowych na świecie kobiet pracujących w sektorze technologicznym, przygotowana przez portal Hottopics.

-

Nie jest tajemnicą, że różnorodność to jeden ważniejszych czynników pomagających firmie odnieść znaczący sukces. Im więcej punktów widzenia, tym większe prawdopodobieństwo wypracowania nowatorskich, niebanalnych rozwiązań. Niestety, badania pokazują, że o nierównościach w zaangażowaniu kobiet i mężczyzn na polu zawodowym możemy mówić w każdym kraju świata, a koszty takiego stanu rzeczy są znaczące nie tylko na poziomie społecznym, ale również gospodarczym.

Sektor technologiczny jest zazwyczaj jednym z tych najbardziej innowacyjnych, jednocześnie będąc jednym z najmniej zróżnicowanych pod względem płci pracowników, począwszy od najniższych stanowisk, na prezesach skończywszy. Dowodem na to są choćby dane ze Stanów Zjednoczonych, gdzie w przemyśle tech pracuje 6,5 miliona osób, przy czym 85 proc. pracowników to mężczyźni.

Z tego względu, dobrze jest obserwować te kobiety, które, mimo przeszkód, pełnią jedne z najważniejszych funkcji w sektorze technologicznym i które bez wątpienia można nazwać wpływowymi. W zestawieniu przygotowanym przez portal Hottopics znalazły się najważniejsze przedstawicielki płci żeńskiej pracujące w szeroko pojętym obszarze technologicznym, pełniące role przedsiębiorców, prezesów czy inwestorów.

Kobiety znajdujące się w prezentowanym zestawieniu spełniają trzy kryteria. Po pierwsze są to liderki na swoim polu zawodowym, a ich działalność bezpośrednio przyczynia się do rozwoju organizacji, w której pracują. Po drugie, wyróżnione osoby mogą być traktowane jako wzór do naśladowania, stawiając przykład nowym generacjom kobiet w sektorze technologicznym. I wreszcie, swoją działalnością nie tylko napędzają innowacyjność firm, w których pracują, ale również inspirują całe społeczności, budując przy tym własną markę.

wplywowe kobiety w biznesie

::

Fot.: Flickr.com/TechCrunch/CC BY 2.0

Zobacz inne polecane artykuły

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.