Sprawiedliwy sklep, odpowiedzialne zakupy

Sprawiedliwy sklep, odpowiedzialne zakupy

Brief.pl / CSR

Wiele mówi się o problemach związanych z niesprawiedliwymi praktykami stosowanymi w produkcji i handlu, o braku zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw, wyzysku i nie przestrzegania norm ekologicznych. Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie postanowiła stworzyć przestrzeń, gdzie tego rodzaju dylematy nie będą miały miejsca. Tak powstał sprawiedliwy sklepik internetowy.

-

Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie, od ponad dziesięciu lat zajmuje się propagowaniem odpowiedzialnej konsumpcji i produkcji oraz sprawiedliwego handlu. Teraz będzie gromadzić twórców, dla których te wartości są równie ważne i sprzedawać produkty będące efektem odpowiedzialnego sposobu myślenia o handlu.

Jak zapowiadają twórcy sklepik będzie przestrzenią dla projektantów, którzy używają do tworzenia swych produktów materiałów recyklingowych i producentów tworzących przedmioty codziennego użytku w zgodzie ze społecznymi i ekologicznymi normami.

Dlaczego sklepik? Bo na razie można w nim nabyć zaledwie kilka produktów, które spełniają te normy. Takie jak torby szyte ze zbieranej ręcznie organicznej bawełny i bransoletki wykonane przez projektantkę oraz propagatorkę eko-dizajnu Kasię Kruszenko. Co ciekawe materiały do produkcji bransoletek pochodzą z koszulek poddawanych recyklingowi, a także z odpadów pochodzących z polskich szwalni.

Pomysłodawcy podkreślają, że choć produkty będą przechodzić bardzo surową selekcję, to asortyment z pewnością będzie się powiększał, zaś sklepik będzie miejscem dla wszystkich tych, którzy pragną kupować świadomie, produkty wiadomego pochodzenia. A dochody uzyskane ze sprzedaży produktów będą przekazywane na edukację, dalsze propagowanie świadomej konsumpcji i inne cele statutowe Fundacji. 

:: 

Fot. Sklepik FKO

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.