Sprawiedliwy sklep, odpowiedzialne zakupy

Sprawiedliwy sklep, odpowiedzialne zakupy

Brief.pl / CSR

Wiele mówi się o problemach związanych z niesprawiedliwymi praktykami stosowanymi w produkcji i handlu, o braku zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw, wyzysku i nie przestrzegania norm ekologicznych. Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie postanowiła stworzyć przestrzeń, gdzie tego rodzaju dylematy nie będą miały miejsca. Tak powstał sprawiedliwy sklepik internetowy.

-

Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie, od ponad dziesięciu lat zajmuje się propagowaniem odpowiedzialnej konsumpcji i produkcji oraz sprawiedliwego handlu. Teraz będzie gromadzić twórców, dla których te wartości są równie ważne i sprzedawać produkty będące efektem odpowiedzialnego sposobu myślenia o handlu.

Jak zapowiadają twórcy sklepik będzie przestrzenią dla projektantów, którzy używają do tworzenia swych produktów materiałów recyklingowych i producentów tworzących przedmioty codziennego użytku w zgodzie ze społecznymi i ekologicznymi normami.

Dlaczego sklepik? Bo na razie można w nim nabyć zaledwie kilka produktów, które spełniają te normy. Takie jak torby szyte ze zbieranej ręcznie organicznej bawełny i bransoletki wykonane przez projektantkę oraz propagatorkę eko-dizajnu Kasię Kruszenko. Co ciekawe materiały do produkcji bransoletek pochodzą z koszulek poddawanych recyklingowi, a także z odpadów pochodzących z polskich szwalni.

Pomysłodawcy podkreślają, że choć produkty będą przechodzić bardzo surową selekcję, to asortyment z pewnością będzie się powiększał, zaś sklepik będzie miejscem dla wszystkich tych, którzy pragną kupować świadomie, produkty wiadomego pochodzenia. A dochody uzyskane ze sprzedaży produktów będą przekazywane na edukację, dalsze propagowanie świadomej konsumpcji i inne cele statutowe Fundacji. 

:: 

Fot. Sklepik FKO

Zobacz inne polecane artykuły

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.

Cannes breaking news: Polak ponownie na czele europejskich struktur IAA

Brief.pl / Aktualności

Cannes breaking news: Polak ponownie na czele europejskich struktur IAA
Cannes breaking news: Polak ponownie na czele europejskich struktur IAA

Paweł Kowalewski, pełniący stanowisko Global Vice President objął dodatkowo stanowisko VP Area Director Europe. Paweł jest jedynym Polakiem w globalnych strukturach IAA i w dalszym ciągu odpowiadać będzie za rozwój stowarzyszenia na świecie. Nowe obowiązki objął w niedzielę podczas IAA Executive Committee Meeting w Cannes.