Wyniki badania na temat mediów społecznościowych

Wyniki badania na temat mediów społecznościowych

Brief.pl / Wiedza

Socialmediaexaminer.com udostępnił piątą edycję badania na temat mediów społecznościowych. Ankietowanych było ponad 3 000 marketerów ze Stanów Zjednoczonych. Poniżej przedstawiamy podsumowanie wyników 43-stronicowego raportu. Położyliśmy akcent na te zagadnienia, które są najważniejsze pod kątem biznesowym.

-

97 proc. respondentów potwierdziło prowadzenie działań w mediach społecznościowych. Jest to wzrost w porównaniu z poprzednią edycją badania o 3 proc.

Tylko 26 proc. twierdzi, że jest w stanie mierzyć prowadzone działania w mediach społecznościowych.

37 proc. respondentów uważa, że działania, które prowadzą na Facebooku są efektywne. Procent ten jest wyższy dla dużych firm (46 proc.).

79 proc. zgadza się, że strategia działań w mediach społecznoścowych jest spójna ze strategią w pozostałych kanałach komunikacji.

17 proc. marketerów przeznacza w tygodniu przynajmniej 20 godzin na działania w mediach społecznościowych.

Za najważniejszą korzyść działań w mediach społecznościowych badani wymieniają budowanie zasięgu (89 proc.) oraz wzrost ruchu w internecie (75 proc.). Na ostatnim miejscu jest zwiększenie sprzedaży, które zostało wskazane przez 43 proc.

Wraz ze wzrostem doświadczenia w mediach społecznościowych oraz liczby godzin poświęcanych w tygodniu na działania w społecznościach, rośnie przekonanie, że działania w social media są efektywne (również sprzedaż i generowanie leadów).

Najpopularniejszymi platformami działań jest Facebook (92 proc.), Twitter (80 proc.), LinkedIn (70 proc.), blogi (58 proc.) oraz YouTube (56 proc.). Warto zwrócić uwagę na dość dużą przewagę Twittera i LinkedIn nad - wydawałoby się bardziej popularnymi i dającymi większe możliwości - blogami oraz YouTubem. Na siódmym miejscu, z 41 proc. (o jeden procent mniej niż Google +) uplasował się debiutant w rozstawieniu - Pinterest.

Facebook i LinkedIn są najchętniej wybieranymi platformami do działań B2B (86,4 proc.). Do działań B2C respondenci częściej wybierają Facebooka (96,3 proc.) oraz Twittera (79,4) proc.

Interesujący jest rozkład odpowiedzi na pytanie "Która platforma społecznościowa jest dla Ciebie najważniejsza". Respondenci mogli wybrać tylko jedną odpowiedź:

49 proc. Facebook
16 proc. LinkedIn
14 proc. Blogi
12 proc. Twitter
4 proc. YouTube

Jednak to właśnie YouTube jest platformą, w którą w przyszłości marketerzy chcą inwestować najwięcej (69 proc.). Ciekawe jest to, że żadna z platform nie osiągnęła wyniku powyżej 3 proc. jeśli chodzi o chęć ograniczenia budżetów na działania marketingowe przez marketerów. Świadczy to o dużej sile mediów społecznościowych.

Wśród platform, o których ankietowani chcieliby dowiedzieć się więcej, jest blogosfera (62 proc.) i Google Plus (61 proc.).

Na koniec dana, która powinna wstrząsnąć polskim rynkiem mediów społecznościowych. Według badania tylko 26 proc. marketerów zleciło zewnętrzemu podmiotowi jakiekolwiek działania związane z mediami społecznościowymi. Dodatkowo jest to spadek w porównaniu z zeszłoroczną edycją badania o 4 proc.

Najrzadziej zatrudnianą z zewnątrznego podmiotu osobą jest community manager (4 proc. wskazań), czyli osoba prowadząca komunikację w mediach społecznościowych. W Polsce ten procent byłby nawet o kilkadziesiąt procent wyższy.

Cały raport dostępny jest na stronie www.socialmediaexaminer.com

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.