Wyniki badania na temat mediów społecznościowych

Wyniki badania na temat mediów społecznościowych

Brief.pl / Wiedza

Socialmediaexaminer.com udostępnił piątą edycję badania na temat mediów społecznościowych. Ankietowanych było ponad 3 000 marketerów ze Stanów Zjednoczonych. Poniżej przedstawiamy podsumowanie wyników 43-stronicowego raportu. Położyliśmy akcent na te zagadnienia, które są najważniejsze pod kątem biznesowym.

-

97 proc. respondentów potwierdziło prowadzenie działań w mediach społecznościowych. Jest to wzrost w porównaniu z poprzednią edycją badania o 3 proc.

Tylko 26 proc. twierdzi, że jest w stanie mierzyć prowadzone działania w mediach społecznościowych.

37 proc. respondentów uważa, że działania, które prowadzą na Facebooku są efektywne. Procent ten jest wyższy dla dużych firm (46 proc.).

79 proc. zgadza się, że strategia działań w mediach społecznoścowych jest spójna ze strategią w pozostałych kanałach komunikacji.

17 proc. marketerów przeznacza w tygodniu przynajmniej 20 godzin na działania w mediach społecznościowych.

Za najważniejszą korzyść działań w mediach społecznościowych badani wymieniają budowanie zasięgu (89 proc.) oraz wzrost ruchu w internecie (75 proc.). Na ostatnim miejscu jest zwiększenie sprzedaży, które zostało wskazane przez 43 proc.

Wraz ze wzrostem doświadczenia w mediach społecznościowych oraz liczby godzin poświęcanych w tygodniu na działania w społecznościach, rośnie przekonanie, że działania w social media są efektywne (również sprzedaż i generowanie leadów).

Najpopularniejszymi platformami działań jest Facebook (92 proc.), Twitter (80 proc.), LinkedIn (70 proc.), blogi (58 proc.) oraz YouTube (56 proc.). Warto zwrócić uwagę na dość dużą przewagę Twittera i LinkedIn nad - wydawałoby się bardziej popularnymi i dającymi większe możliwości - blogami oraz YouTubem. Na siódmym miejscu, z 41 proc. (o jeden procent mniej niż Google +) uplasował się debiutant w rozstawieniu - Pinterest.

Facebook i LinkedIn są najchętniej wybieranymi platformami do działań B2B (86,4 proc.). Do działań B2C respondenci częściej wybierają Facebooka (96,3 proc.) oraz Twittera (79,4) proc.

Interesujący jest rozkład odpowiedzi na pytanie "Która platforma społecznościowa jest dla Ciebie najważniejsza". Respondenci mogli wybrać tylko jedną odpowiedź:

49 proc. Facebook
16 proc. LinkedIn
14 proc. Blogi
12 proc. Twitter
4 proc. YouTube

Jednak to właśnie YouTube jest platformą, w którą w przyszłości marketerzy chcą inwestować najwięcej (69 proc.). Ciekawe jest to, że żadna z platform nie osiągnęła wyniku powyżej 3 proc. jeśli chodzi o chęć ograniczenia budżetów na działania marketingowe przez marketerów. Świadczy to o dużej sile mediów społecznościowych.

Wśród platform, o których ankietowani chcieliby dowiedzieć się więcej, jest blogosfera (62 proc.) i Google Plus (61 proc.).

Na koniec dana, która powinna wstrząsnąć polskim rynkiem mediów społecznościowych. Według badania tylko 26 proc. marketerów zleciło zewnętrzemu podmiotowi jakiekolwiek działania związane z mediami społecznościowymi. Dodatkowo jest to spadek w porównaniu z zeszłoroczną edycją badania o 4 proc.

Najrzadziej zatrudnianą z zewnątrznego podmiotu osobą jest community manager (4 proc. wskazań), czyli osoba prowadząca komunikację w mediach społecznościowych. W Polsce ten procent byłby nawet o kilkadziesiąt procent wyższy.

Cały raport dostępny jest na stronie www.socialmediaexaminer.com

Zobacz inne polecane artykuły

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Magazyn / Aktualności

Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?
Czym jest marketing afiliacyjny i dlaczego warto go poznać?

Marketing afiliacyjny, jako rodzaj działań marketingowych online, powinna znać każda duża i średnia firma, prowadząca aktywną sprzedaż w sieci. Stwarza on optymalne warunki do promocji produktów i usług, zapewniając jednocześnie dodatkowe korzyści, wynikające ze współpracy z siecią afiliacyjną. Choć zainteresowanie nim stale wzrasta, wciąż nie wszyscy mają świadomość istnienia tego rozwiązania i nie dla wszystkich jest ono zrozumiałe. Czym zatem jest afiliacja i kto powinien z niej skorzystać?