Czy CSR ma sens w sektorze MŚP?

Czy CSR ma sens w sektorze MŚP?

Brief.pl / CSR

Do tego, że każdego roku wielkie korporacje są nagradzane i doceniane za swoje działania związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu, zdążyliśmy przywyknąć. Ale często zapomina się, że CSR dotyczy także małych i średnich przedsiębiorstw.

-

Jak pokazuje raport "Menedżerowie CSR", przygotowany przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu we współpracy z Instytutem PBS oraz Deloitte, aż 80 proc. menedżerów i menedżerek CSR widzi wpływ działań z zakresu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu na sposób funkcjonowania biznesu w Polsce. Niezależnie od tego czy firma zatrudnia tysiące pracowników czy zaledwie kilku może w odpowiedzialny sposób prowadzić swój biznes. I to w bardzo różnorodny sposób.

Wsparcie

Działania CSR, choć często kojarzone przede wszystkim z ekologią, dotyczą w rzeczywistości bardzo wielu obszarów działań w firmie. To nie tylko troska o środowisko, ale także etyczne zasady działania względem klientów, konsumentów, konkurencji, otoczenia a także własnych pracowników. I w każdym z tych obszarów można dokonać wielkich rzeczy nawet bez wielkich budżetów. O czym przekonywać będziemy podczas najbliższej konferencji Brief dotyczącej właśnie CSR.

Wiele firm z sektora MŚP, o czym mało się mówi, udowadnia, że istnieją różnorodne sposoby na to, aby skutecznie wprowadzać strategię CSR do własnego przedsiębiorstwa. Wspierają one swoich pracowników tworząc odpowiednie bazy wiedzy, zestawienia ułatwiające pracę, czy też realizując cykle szkoleniowe. Wspomagają również działania mające na celu zachowanie równowagi wśród swoich pracowników między życiem prywatnym a zawodowym, tak jak chociażby czyni to biuro rachunkowe Pietra. Zatrudnia ono księgowe rotacyjnie, wspomagając w ten sposób kobiety w ciąży czy z dziećmi, pozwalając im także na elastyczne godziny pracy. Bycie firmą przyjazną rodzicom to nie wszystko. Firmy z sektora MŚP, w ramach działań CSR zatrudniają także pracowników z grup niedostatecznie reprezentowanych np. niepełnosprawnych. 

Edukacja

Wiele firm myśli też bardziej perspektywicznie wspierając również potencjalnych pracowników. Inwestycja w przyszłe kadry to chociażby wsparcie techniczne i merytoryczne uczelni, czy też programy stażowe. Dobrym przykładem na to jest "Program Rozwoju Ygreków", realizowany przez Y-Consulting. Korzyści z sześciomiesięcznego stażu osiągała nie tylko firma, w postaci pomocy przy bieżących zadaniach i projektach. Dawała także szansę młodym ludziom, będących reprezentantami pokolenia Y rozwijać się w obszarach im bliskich, takich jak HR, PR czy nowe media. Dodatkowo firma oferowała cykl szkoleń, a nad rozwojem każdego ze stażystów czuwalli mentorzy, który budował z nimi ścieżkę rozwoju osobistego i zawodowego.

Nie tylko edukacja pracowników, ale w ogóle rynku to bardzo istotny sposób na mądrą realizację strategii CSR. Najlepiej gdy te działania są powiązane z działalnością jaką na co dzień podejmuje przedsiębiorstwo. Tak jak w przypadku Grupy ATERMIA, będącej agencją pracy tymczasowej, która stworzyła kampanię edukacyjno - informacyjną „Bezpieczna praca w wakacje”. W jej ramach stworzone zostało fikcyjne ogłoszenie o pracę. Wszystkie osoby, które na nie odpowiedziały otrzymały przewodniki, edukowały o tym jak powinno się szukać bezpiecznej pracy za granicą.

To pokazuje, że choć wiele firm z sektora MŚP martwi się, że nie stać ich na wprowadzanie wielkich strategii z obszaru CSR, to jednak bardzo często jedyną formą inwestycji jakiej potrzeba, aby wprowadzić CSR do własnej firmy jest wiedza. I chęć dzielenia się nią.

Wiedzą dzielić się będą także, podczas Konfernecji "CSR - strategia bez wielkich budżetów", zarówno duże firmy jak i te z sektora MŚP, aby coraz więcej firm mogło i chciało być przedsiębiorstwem odpowiedzialnym społecznie.

::

KONFERENCJA BRIEF: CSR - strategia bez wielkich budżetów

Kiedy? 29.09.2015 godz. 10:00

Gdzie? ul. Czerska 12, siedziba Dentsu Aegis Network Polska

Szczegóły wkrótce!

::

źródło: Raport Odpowiedzialny Biznes w Polsce 2014

Fot. Fotolia/BillionPhotos.com/Marco2811

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.