#goldtrain. Czy Wałbrzych wykorzystuje medialny szum?

#goldtrain. Czy Wałbrzych wykorzystuje medialny szum?

Brief.pl / Aktualności

Od kilku dni w mediach pojawiają się coraz to nowsze doniesienia na temat domniemanego odkrycia tak zwanego złotego pociągu. Postanowiliśmy przyjrzeć się jednak tej sytuacji pod nieco innym kątem, niż opanowująca wszystkich gorączka złota. Sprawdzamy jak w kontekście promocji regionu poradził sobie z tym wydarzeniem Wałbrzych – czy wykorzystuje medialny szum?

-

Wpisując w wyszukiwarkę internetową hasła „złoty pociąg” zalewa nas morze informacji na jego temat. Wprost z naszego monitora bombardują nas tytuły artykułów: „Gdzie może znajdować się złoty pociąg?”, „Czy złoty pociąg to los wygrany na loterii?”, „Komu powinniśmy oddać złoty pociąg?”. Na polskich mediach te pytania się nie kończą. Poczynania związane z powojennym odkryciem, są równie mocno komentowane poza granicami naszego kraju, szczególnie w prasie niemieckiej.

Abstrahując od tego czy złoty pociąg już jest, czy jeszcze go nie ma,warto zauważyć, że obok jego nazwy zawsze pojawia się miasto, w którym prawdopodobnie się znajduje – Wałbrzych. Okazuje się, że w ekspresowym tempie władze postanowiły wykorzystać swoją szansę i ruszyło z promocją. Kampania, o której mowa, „Explore WAubrzych” jest wspólnym przedsięwzięciem Zamku Książ oraz Centrum Nauki i Sztuki Stara Kopalnia. Twórcy wpletli w nazwę miasta symbol złota (Au), który sprytnie nawiązuje do historii związanej z pociągiem. Logo kampanii, zachęcające do zwiedzania miejscowości, zostało zaprojektowane przez Tomasza Marońskiego – światowej sławy grafika komputerowego.

Zagraniczni turyści są wabieni także wydarzeniem na Facebook'u, w którym czytamy - „Odkryj Wałbrzych, a wraz z nim tajemniczy pociąg i podziemia, niewyjaśnione historie i ukryte skarby. To tu naziści wykopali sieć tuneli pod miastem, których cel do dziś pozostaje jedną z największych zagadek w Europie”. Koszt wyprawy to 1 499 złotych.

W czwartek (3 września) w Wałbrzychu ma się odbyć konferencja prasowa poświęcona sprawie złotego pociągu. Jak mówi prezes gminnej spółki Zamek Książ w Wałbrzychu – W mediach na całym świecie ten temat jest przez cały czas wałkowany, a w relacjach dziennikarskich wciąż pojawia się pytanie: Why Wałbrzych? Dlaczego Wałbrzych? Spróbujemy na nie odpowiedzieć. Mamy Zgodę Polskiej Akademii Nauk na wejście do podziemi pod zamkiem Książ. Dziennikarzom pokażemy również inne obiekty związane z II wojną światową na terenie Wałbrzycha i opowiemy o historii miasta – komentuje Krzysztof Urbański.

Czy złoty pociąg okaże się „lokomotywą promocji Wałbrzycha”? Mimo wszystkich niedopowiedzeń miejmy nadzieję, że tak. Jest to historycznie bogaty region, który jak zapowiadają jego władze, ma wiele do pokazania turystom zarówno z Polski, jak i zza granicy. Niech oczy świata zwrócone w naszą stronę będą bodźcem do wykorzystania potencjału i dowodem na to, jak ważny jest dla nas marketing miejsc.

::

fot. Fotolia/Jan Woloszczuk

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.