15 kreatywnych w nauce: Zapobieganie migracji krytycznych substancji przez zastosowanie warstwy sorpcyjnej na materiale opakowaniowym pochodzenia celulozowego

15 kreatywnych w nauce: Zapobieganie migracji krytycznych substancji przez zastosowanie warstwy sorpcyjnej na materiale opakowaniowym pochodzenia celulozowego

Brief.pl / Aktualności

Oto jeden z nagrodzonych projektów w zestawieniu 15 Kreatywnych w Nauce. W zestawieniu doceniliśmy te inicjatywy, które naszym zdaniem, mogą być dawane jako przykład skutecznej współpracy komercyjnej naukowców i przedsiębiorców oraz które realizują ideę transferu wiedzy i technologii do ogólnie rozumianego świata biznesu.

-

Obecnie w Europie obserwujemy wysoki poziom recyklingu materiałów celulozowych, z których produkowane są materiały opakowaniowe. Możemy znaleźć w nich substancje szkodliwe dla naszego zdrowia, jak benzofenon, bisfenol A czy ftalany. Z tego względu podjęto pracę nad stworzeniem warstwy sorpcyjnej, czyli oddzielającej szkodliwe substancje od żywności. Rezultaty projektu mogą być wykorzystywane przez firmy produkujące opakowania, przede wszystkim opakowania właśnie produktów żywnościowych. Jego wdrożenie wpłynie na poprawę wizerunku wyrobów zarówno w naszym kraju, jak i poza jego granicami, co może oznaczać wzrost udziału w rynku opakowań. W ramach przedsięwzięcia nawiązania została współpraca z krajowymi firmami z rynku opakowań, jak YANKO, BESKID, AKPUD, SANEX czy KARTONEX. Twórców nagradzamy za innowacyjny projekt, który zastosowany może przyczynić się do globalnej poprawy jakości spożywanych produktów.

Instytucje:

Polska Izba Opakowań, Centralny Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Opakowań oraz Centrum Bioimmobilizacji i Innowacyjnych Materiałów Opakowaniowych Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.