15 kreatywnych w nauce: Transcond

15 kreatywnych w nauce: Transcond

Brief.pl / Aktualności

Oto jeden z nagrodzonych projektów w zestawieniu 15 Kreatywnych w Nauce. W zestawieniu doceniliśmy te inicjatywy, które naszym zdaniem, mogą być dawane jako przykład skutecznej współpracy komercyjnej naukowców i przedsiębiorców oraz które realizują ideę transferu wiedzy i technologii do ogólnie rozumianego świata biznesu.

-

Transcond to międzynarodowy projekt finansowany 
z 7 Programu Ramowego, którego celem było opracowanie szeregu proekologicznych powłok i filmów polimerowych. Te wykorzystywane wcześniej zawierały szkodliwe dla zdrowia oraz środowiska metale ciężkie i lotne rozpuszczalniki organiczne. Zastosowanie powłok jest bardzo szerokie, począwszy od budowy telefonów komórkowych i komputerów, przez medycynę i wojskowość, na przestrzeni kosmicznej skończywszy. Rozpuszczalniki organiczne zastąpiono w znacznym stopniu wodą, w której umieszczono m.in. nanocząsteczki węgla. Nowo opracowany produkt charakteryzuje transparentność, możliwość rozpylenia oraz elektroprzewodnictwo. Pieczę nad projektem sprawował prof. dr hab. inż. Tadeusz Spychaj, kierownik Zakładu Technologii Materiałów Polimerowych na wydziale Technologii i Inżynierii Chemicznej Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Odbiorcami wyników badań były firmy z trzech krajów. Obok polskiego przedsiębiorstwa Kolor Mix, partnerami projektu została również brytyjska spółka TBA Electro Conductive Products Ltd oraz cypryjska firma APT Archimedes Polymer Technologies Ltd. Projekt wyróżniamy z uwagi na zakończone sukcesem wdrożenie na kilku rynkach rozwiązania wspierającego ochronę środowiska.

Osoba odpowiedzialna:

prof. dr hab. inż. Tadeusz Spychaj

Instytucja:

Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Zobacz inne polecane artykuły

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.