15 kreatywnych w nauce: Transcond

15 kreatywnych w nauce: Transcond

Brief.pl / Aktualności

Oto jeden z nagrodzonych projektów w zestawieniu 15 Kreatywnych w Nauce. W zestawieniu doceniliśmy te inicjatywy, które naszym zdaniem, mogą być dawane jako przykład skutecznej współpracy komercyjnej naukowców i przedsiębiorców oraz które realizują ideę transferu wiedzy i technologii do ogólnie rozumianego świata biznesu.

-

Transcond to międzynarodowy projekt finansowany 
z 7 Programu Ramowego, którego celem było opracowanie szeregu proekologicznych powłok i filmów polimerowych. Te wykorzystywane wcześniej zawierały szkodliwe dla zdrowia oraz środowiska metale ciężkie i lotne rozpuszczalniki organiczne. Zastosowanie powłok jest bardzo szerokie, począwszy od budowy telefonów komórkowych i komputerów, przez medycynę i wojskowość, na przestrzeni kosmicznej skończywszy. Rozpuszczalniki organiczne zastąpiono w znacznym stopniu wodą, w której umieszczono m.in. nanocząsteczki węgla. Nowo opracowany produkt charakteryzuje transparentność, możliwość rozpylenia oraz elektroprzewodnictwo. Pieczę nad projektem sprawował prof. dr hab. inż. Tadeusz Spychaj, kierownik Zakładu Technologii Materiałów Polimerowych na wydziale Technologii i Inżynierii Chemicznej Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Odbiorcami wyników badań były firmy z trzech krajów. Obok polskiego przedsiębiorstwa Kolor Mix, partnerami projektu została również brytyjska spółka TBA Electro Conductive Products Ltd oraz cypryjska firma APT Archimedes Polymer Technologies Ltd. Projekt wyróżniamy z uwagi na zakończone sukcesem wdrożenie na kilku rynkach rozwiązania wspierającego ochronę środowiska.

Osoba odpowiedzialna:

prof. dr hab. inż. Tadeusz Spychaj

Instytucja:

Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.