15 kreatywnych w nauce: Transcond

15 kreatywnych w nauce: Transcond

Brief.pl / Aktualności

Oto jeden z nagrodzonych projektów w zestawieniu 15 Kreatywnych w Nauce. W zestawieniu doceniliśmy te inicjatywy, które naszym zdaniem, mogą być dawane jako przykład skutecznej współpracy komercyjnej naukowców i przedsiębiorców oraz które realizują ideę transferu wiedzy i technologii do ogólnie rozumianego świata biznesu.

-

Transcond to międzynarodowy projekt finansowany 
z 7 Programu Ramowego, którego celem było opracowanie szeregu proekologicznych powłok i filmów polimerowych. Te wykorzystywane wcześniej zawierały szkodliwe dla zdrowia oraz środowiska metale ciężkie i lotne rozpuszczalniki organiczne. Zastosowanie powłok jest bardzo szerokie, począwszy od budowy telefonów komórkowych i komputerów, przez medycynę i wojskowość, na przestrzeni kosmicznej skończywszy. Rozpuszczalniki organiczne zastąpiono w znacznym stopniu wodą, w której umieszczono m.in. nanocząsteczki węgla. Nowo opracowany produkt charakteryzuje transparentność, możliwość rozpylenia oraz elektroprzewodnictwo. Pieczę nad projektem sprawował prof. dr hab. inż. Tadeusz Spychaj, kierownik Zakładu Technologii Materiałów Polimerowych na wydziale Technologii i Inżynierii Chemicznej Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Odbiorcami wyników badań były firmy z trzech krajów. Obok polskiego przedsiębiorstwa Kolor Mix, partnerami projektu została również brytyjska spółka TBA Electro Conductive Products Ltd oraz cypryjska firma APT Archimedes Polymer Technologies Ltd. Projekt wyróżniamy z uwagi na zakończone sukcesem wdrożenie na kilku rynkach rozwiązania wspierającego ochronę środowiska.

Osoba odpowiedzialna:

prof. dr hab. inż. Tadeusz Spychaj

Instytucja:

Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.