15 kreatywnych w nauce: Transcond

15 kreatywnych w nauce: Transcond

Brief.pl / Aktualności

Oto jeden z nagrodzonych projektów w zestawieniu 15 Kreatywnych w Nauce. W zestawieniu doceniliśmy te inicjatywy, które naszym zdaniem, mogą być dawane jako przykład skutecznej współpracy komercyjnej naukowców i przedsiębiorców oraz które realizują ideę transferu wiedzy i technologii do ogólnie rozumianego świata biznesu.

-

Transcond to międzynarodowy projekt finansowany 
z 7 Programu Ramowego, którego celem było opracowanie szeregu proekologicznych powłok i filmów polimerowych. Te wykorzystywane wcześniej zawierały szkodliwe dla zdrowia oraz środowiska metale ciężkie i lotne rozpuszczalniki organiczne. Zastosowanie powłok jest bardzo szerokie, począwszy od budowy telefonów komórkowych i komputerów, przez medycynę i wojskowość, na przestrzeni kosmicznej skończywszy. Rozpuszczalniki organiczne zastąpiono w znacznym stopniu wodą, w której umieszczono m.in. nanocząsteczki węgla. Nowo opracowany produkt charakteryzuje transparentność, możliwość rozpylenia oraz elektroprzewodnictwo. Pieczę nad projektem sprawował prof. dr hab. inż. Tadeusz Spychaj, kierownik Zakładu Technologii Materiałów Polimerowych na wydziale Technologii i Inżynierii Chemicznej Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. Odbiorcami wyników badań były firmy z trzech krajów. Obok polskiego przedsiębiorstwa Kolor Mix, partnerami projektu została również brytyjska spółka TBA Electro Conductive Products Ltd oraz cypryjska firma APT Archimedes Polymer Technologies Ltd. Projekt wyróżniamy z uwagi na zakończone sukcesem wdrożenie na kilku rynkach rozwiązania wspierającego ochronę środowiska.

Osoba odpowiedzialna:

prof. dr hab. inż. Tadeusz Spychaj

Instytucja:

Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.