wp - grudzien 2016

15 kreatywnych w nauce: Technologia zwiększania nośności oraz zmniejszania osiadania wielkośrednicowych pali wierconych

15 kreatywnych w nauce: Technologia zwiększania nośności oraz zmniejszania osiadania wielkośrednicowych pali wierconych

Brief.pl / Aktualności

Oto jeden z nagrodzonych projektów w zestawieniu 15 Kreatywnych w Nauce. W zestawieniu doceniliśmy te inicjatywy, które naszym zdaniem, mogą być dawane jako przykład skutecznej współpracy komercyjnej naukowców i przedsiębiorców oraz które realizują ideę transferu wiedzy i technologii do ogólnie rozumianego świata biznesu.

-

Na Wydziale Inżynierii i Środowiska Politechniki Gdańskiej opracowano sposób zwiększania nośności oraz zmniejszania osiadania wielkośrednicowych pali wierconych. Jest to możliwe dzięki iniekcji cementowej w podstawę pala, przy użyciu specjalnej komory, wykonanej z przepuszczalnej geotkaniny. Technologia wykorzystywana jest w mocno obciążonych konstrukcjach – można ją stosować w każdych warunkach gruntowych, a więc w obiektach inżynieryjnych na terenie całego kraju. Do tej pory rozwiązania tego typu użyto np. w podporach estakady Kwiatkowskiego w Gdyni czy mostu podwieszonego im. Jana Pawła II w Gdańsku. W grupie wynalazców znaleźni się m.in. dr hab. inż. Adam Bolt, prof. nadzw. PG; dr hab. inż. Kazimierz Gwizdała, prof. nadzw. PG; prof. dr hab. inż. Andrzej Tejchman; oraz dr inż. Zdzisław Przewłócki. Licencję na wynalazek , z możliwością udzielania sublicencji, posiada firma Geo-Ekspert.

Osoby odpowiedzialne:

dr hab. inż. Adam Bolt, prof. nadzw. PG; dr hab. inż. Kazimierz Gwizdała, prof. nadzw. PG; prof. dr hab. inż. Andrzej Tejchman, dr inż. Zdzisław Przewłócki

Instytucja:

Politechnika Gdańska

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.