15 kreatywnych w nauce: Technologia zwiększania nośności oraz zmniejszania osiadania wielkośrednicowych pali wierconych

15 kreatywnych w nauce: Technologia zwiększania nośności oraz zmniejszania osiadania wielkośrednicowych pali wierconych

Brief.pl / Aktualności

Oto jeden z nagrodzonych projektów w zestawieniu 15 Kreatywnych w Nauce. W zestawieniu doceniliśmy te inicjatywy, które naszym zdaniem, mogą być dawane jako przykład skutecznej współpracy komercyjnej naukowców i przedsiębiorców oraz które realizują ideę transferu wiedzy i technologii do ogólnie rozumianego świata biznesu.

-

Na Wydziale Inżynierii i Środowiska Politechniki Gdańskiej opracowano sposób zwiększania nośności oraz zmniejszania osiadania wielkośrednicowych pali wierconych. Jest to możliwe dzięki iniekcji cementowej w podstawę pala, przy użyciu specjalnej komory, wykonanej z przepuszczalnej geotkaniny. Technologia wykorzystywana jest w mocno obciążonych konstrukcjach – można ją stosować w każdych warunkach gruntowych, a więc w obiektach inżynieryjnych na terenie całego kraju. Do tej pory rozwiązania tego typu użyto np. w podporach estakady Kwiatkowskiego w Gdyni czy mostu podwieszonego im. Jana Pawła II w Gdańsku. W grupie wynalazców znaleźni się m.in. dr hab. inż. Adam Bolt, prof. nadzw. PG; dr hab. inż. Kazimierz Gwizdała, prof. nadzw. PG; prof. dr hab. inż. Andrzej Tejchman; oraz dr inż. Zdzisław Przewłócki. Licencję na wynalazek , z możliwością udzielania sublicencji, posiada firma Geo-Ekspert.

Osoby odpowiedzialne:

dr hab. inż. Adam Bolt, prof. nadzw. PG; dr hab. inż. Kazimierz Gwizdała, prof. nadzw. PG; prof. dr hab. inż. Andrzej Tejchman, dr inż. Zdzisław Przewłócki

Instytucja:

Politechnika Gdańska

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.