15 kreatywnych w nauce: Solaris Urbino Electric

15 kreatywnych w nauce: Solaris Urbino Electric

Brief.pl / Aktualności

Oto jeden z nagrodzonych projektów w zestawieniu 15 Kreatywnych w Nauce. W zestawieniu doceniliśmy te inicjatywy, które naszym zdaniem, mogą być dawane jako przykład skutecznej współpracy komercyjnej naukowców i przedsiębiorców oraz które realizują ideę transferu wiedzy i technologii do ogólnie rozumianego świata biznesu.

-

Naukowcy z Instytutu Silników Spalinowych i Transportu Politechniki Poznańskiej od kilku lat ściśle współpracują z firmą Solaris Bus & Coach, czyli jednym z najważniejszych polskich producentów pojazdów komunikacji miejskiej. Jednym z najlepszych dowodów na to, że kooperację między dwoma podmiotami można nazwać owocną, jest pierwszy polski autobus z napędem elektrycznym Solaris Urbino Electric, którego konstrukcja została opracowana w 2011 r. Stosowanie napędu elektrycznego przyczynia się do ograniczenia hałasu, a także sprawia, 
że autobusy takie nie emitują spalin, mają dłuższe przebiegi silnika oraz mniejsze zużycie elementów układu hamulcowego. Warto dodać, że autobus może być ładowany na cztery różne sposoby: przy użyciu złącza typu plug-in, przez system indukcyjny montowany pod podłogą pojazdu, dzięki umieszczonej na dachu instalacji automatycznie podłączającej się do nośnika energii, a także poprzez system wykorzystujący ogniwa paliwowe zasilane wodorem. Pierwszy pojazd tego typu jeździł w austriackim Klagenfurcie, a projekt znalazł też nabywców m.in. na rynku niemieckim. Solaris Urbino Electric znalazł się w rankingu ze względu na to, że jest znakomitym przykładem skutecznej kooperacji instytucji naukowej oraz dużego przedsiębiorstwa, przyczyniającej się nie tylko do podnoszenia innowacyjności firmy, ale przede wszystkim sprawiającej, że polskie produkty podbijają rynki na świecie i pośrednio budującej markę naszego kraju.

Instytucje:

Politechnika Poznańska, Solaris Bus & Coach

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.