15 kreatywnych w nauce: Solaris Urbino Electric

15 kreatywnych w nauce: Solaris Urbino Electric

Brief.pl / Aktualności

Oto jeden z nagrodzonych projektów w zestawieniu 15 Kreatywnych w Nauce. W zestawieniu doceniliśmy te inicjatywy, które naszym zdaniem, mogą być dawane jako przykład skutecznej współpracy komercyjnej naukowców i przedsiębiorców oraz które realizują ideę transferu wiedzy i technologii do ogólnie rozumianego świata biznesu.

-

Naukowcy z Instytutu Silników Spalinowych i Transportu Politechniki Poznańskiej od kilku lat ściśle współpracują z firmą Solaris Bus & Coach, czyli jednym z najważniejszych polskich producentów pojazdów komunikacji miejskiej. Jednym z najlepszych dowodów na to, że kooperację między dwoma podmiotami można nazwać owocną, jest pierwszy polski autobus z napędem elektrycznym Solaris Urbino Electric, którego konstrukcja została opracowana w 2011 r. Stosowanie napędu elektrycznego przyczynia się do ograniczenia hałasu, a także sprawia, 
że autobusy takie nie emitują spalin, mają dłuższe przebiegi silnika oraz mniejsze zużycie elementów układu hamulcowego. Warto dodać, że autobus może być ładowany na cztery różne sposoby: przy użyciu złącza typu plug-in, przez system indukcyjny montowany pod podłogą pojazdu, dzięki umieszczonej na dachu instalacji automatycznie podłączającej się do nośnika energii, a także poprzez system wykorzystujący ogniwa paliwowe zasilane wodorem. Pierwszy pojazd tego typu jeździł w austriackim Klagenfurcie, a projekt znalazł też nabywców m.in. na rynku niemieckim. Solaris Urbino Electric znalazł się w rankingu ze względu na to, że jest znakomitym przykładem skutecznej kooperacji instytucji naukowej oraz dużego przedsiębiorstwa, przyczyniającej się nie tylko do podnoszenia innowacyjności firmy, ale przede wszystkim sprawiającej, że polskie produkty podbijają rynki na świecie i pośrednio budującej markę naszego kraju.

Instytucje:

Politechnika Poznańska, Solaris Bus & Coach

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.