15 kreatywnych w nauce: Solaris Urbino Electric

15 kreatywnych w nauce: Solaris Urbino Electric

Brief.pl / Aktualności

Oto jeden z nagrodzonych projektów w zestawieniu 15 Kreatywnych w Nauce. W zestawieniu doceniliśmy te inicjatywy, które naszym zdaniem, mogą być dawane jako przykład skutecznej współpracy komercyjnej naukowców i przedsiębiorców oraz które realizują ideę transferu wiedzy i technologii do ogólnie rozumianego świata biznesu.

-

Naukowcy z Instytutu Silników Spalinowych i Transportu Politechniki Poznańskiej od kilku lat ściśle współpracują z firmą Solaris Bus & Coach, czyli jednym z najważniejszych polskich producentów pojazdów komunikacji miejskiej. Jednym z najlepszych dowodów na to, że kooperację między dwoma podmiotami można nazwać owocną, jest pierwszy polski autobus z napędem elektrycznym Solaris Urbino Electric, którego konstrukcja została opracowana w 2011 r. Stosowanie napędu elektrycznego przyczynia się do ograniczenia hałasu, a także sprawia, 
że autobusy takie nie emitują spalin, mają dłuższe przebiegi silnika oraz mniejsze zużycie elementów układu hamulcowego. Warto dodać, że autobus może być ładowany na cztery różne sposoby: przy użyciu złącza typu plug-in, przez system indukcyjny montowany pod podłogą pojazdu, dzięki umieszczonej na dachu instalacji automatycznie podłączającej się do nośnika energii, a także poprzez system wykorzystujący ogniwa paliwowe zasilane wodorem. Pierwszy pojazd tego typu jeździł w austriackim Klagenfurcie, a projekt znalazł też nabywców m.in. na rynku niemieckim. Solaris Urbino Electric znalazł się w rankingu ze względu na to, że jest znakomitym przykładem skutecznej kooperacji instytucji naukowej oraz dużego przedsiębiorstwa, przyczyniającej się nie tylko do podnoszenia innowacyjności firmy, ale przede wszystkim sprawiającej, że polskie produkty podbijają rynki na świecie i pośrednio budującej markę naszego kraju.

Instytucje:

Politechnika Poznańska, Solaris Bus & Coach

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.