15 kreatywnych w nauce: Spektralny tomograf optyczny SOCT Copernicus

15 kreatywnych w nauce: Spektralny tomograf optyczny SOCT Copernicus

Brief.pl / Aktualności

Oto jeden z nagrodzonych projektów w zestawieniu 15 Kreatywnych w Nauce. W zestawieniu doceniliśmy te inicjatywy, które naszym zdaniem, mogą być dawane jako przykład skutecznej współpracy komercyjnej naukowców i przedsiębiorców oraz które realizują ideę transferu wiedzy i technologii do ogólnie rozumianego świata biznesu.

-

Pierwszy na świecie spektralny tomograf optyczny przeznaczony do użytku komercyjnego został wyprodukowany po raz pierwszy w 2005 r. przez firmę Optopol Technology. To wydarzenie miało miejsce dzięki temu, 
że jeszcze w czasie studiów prof. Maciej Wojtkowski zainteresował się wykorzystaniem tej technologii w diagnostyce okulistycznej. Nad realizacją pomysłu pracował sztab badaczy pod kierownictwem prof. Andrzeja Kowalczyka, przy współpracy z prof. Józefem Kałużnym z Collegium Medicum UMK. Skalę sukcesu najlepiej obrazuje fakt przejęcia przez japoński koncern Canon ponad 90 proc. udziałów polskiej spółki Optopol Technology, za łączną sumę prawie 250 mln zł. Na wyróżnienie zasłużył charakter współpracy firmy i Instytutu Fizyki Medycznej. Spółka finansowała badania realizowane przez ośrodek, w zamian za wyłączność na wykorzystanie opracowanych przez naukowców rozwiązań w zakresie spektralnej tomografii optycznej. Co więcej, w 2011 r. pracownicy Instytutu, odpowiedzialni za sukces tomografu, założyli firmę AM2M. Jest to pierwsza spółka typu spin out, która powstała na toruńskim uniwersytecie. Zajmuje się ona badaniami rozwojowymi i ma na celu uproszczenie transferu pomysłów naukowych do biznesu.

Osoby odpowiedzialne:

prof. Andrzej Kowalczyk, prof. Maciej Wojtkowski

Instytucja:

Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?