15 kreatywnych w nauce: Spektralny tomograf optyczny SOCT Copernicus

15 kreatywnych w nauce: Spektralny tomograf optyczny SOCT Copernicus

Brief.pl / Aktualności

Oto jeden z nagrodzonych projektów w zestawieniu 15 Kreatywnych w Nauce. W zestawieniu doceniliśmy te inicjatywy, które naszym zdaniem, mogą być dawane jako przykład skutecznej współpracy komercyjnej naukowców i przedsiębiorców oraz które realizują ideę transferu wiedzy i technologii do ogólnie rozumianego świata biznesu.

-

Pierwszy na świecie spektralny tomograf optyczny przeznaczony do użytku komercyjnego został wyprodukowany po raz pierwszy w 2005 r. przez firmę Optopol Technology. To wydarzenie miało miejsce dzięki temu, 
że jeszcze w czasie studiów prof. Maciej Wojtkowski zainteresował się wykorzystaniem tej technologii w diagnostyce okulistycznej. Nad realizacją pomysłu pracował sztab badaczy pod kierownictwem prof. Andrzeja Kowalczyka, przy współpracy z prof. Józefem Kałużnym z Collegium Medicum UMK. Skalę sukcesu najlepiej obrazuje fakt przejęcia przez japoński koncern Canon ponad 90 proc. udziałów polskiej spółki Optopol Technology, za łączną sumę prawie 250 mln zł. Na wyróżnienie zasłużył charakter współpracy firmy i Instytutu Fizyki Medycznej. Spółka finansowała badania realizowane przez ośrodek, w zamian za wyłączność na wykorzystanie opracowanych przez naukowców rozwiązań w zakresie spektralnej tomografii optycznej. Co więcej, w 2011 r. pracownicy Instytutu, odpowiedzialni za sukces tomografu, założyli firmę AM2M. Jest to pierwsza spółka typu spin out, która powstała na toruńskim uniwersytecie. Zajmuje się ona badaniami rozwojowymi i ma na celu uproszczenie transferu pomysłów naukowych do biznesu.

Osoby odpowiedzialne:

prof. Andrzej Kowalczyk, prof. Maciej Wojtkowski

Instytucja:

Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.