15 kreatywnych w nauce: Spektralny tomograf optyczny SOCT Copernicus

15 kreatywnych w nauce: Spektralny tomograf optyczny SOCT Copernicus

Brief.pl / Aktualności

Oto jeden z nagrodzonych projektów w zestawieniu 15 Kreatywnych w Nauce. W zestawieniu doceniliśmy te inicjatywy, które naszym zdaniem, mogą być dawane jako przykład skutecznej współpracy komercyjnej naukowców i przedsiębiorców oraz które realizują ideę transferu wiedzy i technologii do ogólnie rozumianego świata biznesu.

-

Pierwszy na świecie spektralny tomograf optyczny przeznaczony do użytku komercyjnego został wyprodukowany po raz pierwszy w 2005 r. przez firmę Optopol Technology. To wydarzenie miało miejsce dzięki temu, 
że jeszcze w czasie studiów prof. Maciej Wojtkowski zainteresował się wykorzystaniem tej technologii w diagnostyce okulistycznej. Nad realizacją pomysłu pracował sztab badaczy pod kierownictwem prof. Andrzeja Kowalczyka, przy współpracy z prof. Józefem Kałużnym z Collegium Medicum UMK. Skalę sukcesu najlepiej obrazuje fakt przejęcia przez japoński koncern Canon ponad 90 proc. udziałów polskiej spółki Optopol Technology, za łączną sumę prawie 250 mln zł. Na wyróżnienie zasłużył charakter współpracy firmy i Instytutu Fizyki Medycznej. Spółka finansowała badania realizowane przez ośrodek, w zamian za wyłączność na wykorzystanie opracowanych przez naukowców rozwiązań w zakresie spektralnej tomografii optycznej. Co więcej, w 2011 r. pracownicy Instytutu, odpowiedzialni za sukces tomografu, założyli firmę AM2M. Jest to pierwsza spółka typu spin out, która powstała na toruńskim uniwersytecie. Zajmuje się ona badaniami rozwojowymi i ma na celu uproszczenie transferu pomysłów naukowych do biznesu.

Osoby odpowiedzialne:

prof. Andrzej Kowalczyk, prof. Maciej Wojtkowski

Instytucja:

Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Zobacz inne polecane artykuły

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Brief.pl / Aktualności

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing
Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Krakowska spółka po raz drugi w ciągu ostatniego roku z sukcesem zakończyła prywatną emisję akcji. W drodze transakcji o wartości 45 mln zł Synerise uzyskał dostęp do kapitału, którego sporą część przeznaczy na badania i rozwój. 29-krotną stopę zwrotu uzyskał Satus Venture, który za kwotę 25 mln zł sprzedał część swoich akcji w spółce.

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.