15 kreatywnych w nauce: Spektralny tomograf optyczny SOCT Copernicus

15 kreatywnych w nauce: Spektralny tomograf optyczny SOCT Copernicus

Brief.pl / Aktualności

Oto jeden z nagrodzonych projektów w zestawieniu 15 Kreatywnych w Nauce. W zestawieniu doceniliśmy te inicjatywy, które naszym zdaniem, mogą być dawane jako przykład skutecznej współpracy komercyjnej naukowców i przedsiębiorców oraz które realizują ideę transferu wiedzy i technologii do ogólnie rozumianego świata biznesu.

-

Pierwszy na świecie spektralny tomograf optyczny przeznaczony do użytku komercyjnego został wyprodukowany po raz pierwszy w 2005 r. przez firmę Optopol Technology. To wydarzenie miało miejsce dzięki temu, 
że jeszcze w czasie studiów prof. Maciej Wojtkowski zainteresował się wykorzystaniem tej technologii w diagnostyce okulistycznej. Nad realizacją pomysłu pracował sztab badaczy pod kierownictwem prof. Andrzeja Kowalczyka, przy współpracy z prof. Józefem Kałużnym z Collegium Medicum UMK. Skalę sukcesu najlepiej obrazuje fakt przejęcia przez japoński koncern Canon ponad 90 proc. udziałów polskiej spółki Optopol Technology, za łączną sumę prawie 250 mln zł. Na wyróżnienie zasłużył charakter współpracy firmy i Instytutu Fizyki Medycznej. Spółka finansowała badania realizowane przez ośrodek, w zamian za wyłączność na wykorzystanie opracowanych przez naukowców rozwiązań w zakresie spektralnej tomografii optycznej. Co więcej, w 2011 r. pracownicy Instytutu, odpowiedzialni za sukces tomografu, założyli firmę AM2M. Jest to pierwsza spółka typu spin out, która powstała na toruńskim uniwersytecie. Zajmuje się ona badaniami rozwojowymi i ma na celu uproszczenie transferu pomysłów naukowych do biznesu.

Osoby odpowiedzialne:

prof. Andrzej Kowalczyk, prof. Maciej Wojtkowski

Instytucja:

Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.