15 kreatywnych w nauce: Perowskity

15 kreatywnych w nauce: Perowskity

Brief.pl / Aktualności

Oto jeden z nagrodzonych projektów w zestawieniu 15 Kreatywnych w Nauce. W zestawieniu doceniliśmy te inicjatywy, które naszym zdaniem, mogą być dawane jako przykład skutecznej współpracy komercyjnej naukowców i przedsiębiorców oraz które realizują ideę transferu wiedzy i technologii do ogólnie rozumianego świata biznesu.

-

Wyjątkowość perowskitów nie polega na składzie lecz na specyficznym ułożeniu siatki krystalicznej. Choć materiały sklasyfikowane zostały w XVIII w., dopiero teraz, dzięki Oldze Malinkiewicz, wiemy jak w prosty i tani sposób wytwarzać elastyczne ogniwa fotowoltaiczne na bazie perowskitów. Polska fizyk, podczas swojego pobytu na Universitat de València, opracowała metodę, dzięki której materiał perowskitowy można zastosować na dowolnym podłożu. Za to odkrycie Malinkiewicz otrzymała główną nagrodę w prestiżowym konkursie naukowym Photonics21. Jak perowskity mogą zrewolucjonizować naszą codzienność? Przede wszystkim dzięki temu, że są bardzo elastyczne i lekkie, każdy będzie w stanie ich użyć. Jeżeli zastosujemy je np. na ekranie tabletu czy telefonu, sprawią one, że nasza bateria będzie regularnie doładowywana. Perowskity użyte na powierzchni namiotu mogą spowodować, że cały stanie się wielkim panelem fotowoltaicznym produkującym prąd. Obecnie założona przez Olgę Malinkiewicz, Piotra Krycha i Artura Kupczunasa spółka Saule Tachnologies pracuje nad komercjalizacją projektu. Twórców projektu wyróżniamy za umiejętność przekucia projektu naukowego w biznes.

Osoba odpowiedzialna:

Olga Malinkiewicz

Instytucje:

Saule Technologies, Universitat de València

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.