15 kreatywnych w nauce: Kieszonkowe EKG

15 kreatywnych w nauce: Kieszonkowe EKG

Brief.pl / Aktualności

Oto jeden z nagrodzonych projektów w zestawieniu 15 Kreatywnych w Nauce. W zestawieniu doceniliśmy te inicjatywy, które naszym zdaniem, mogą być dawane jako przykład skutecznej współpracy komercyjnej naukowców i przedsiębiorców oraz które realizują ideę transferu wiedzy i technologii do ogólnie rozumianego świata biznesu.

-

Założona w 2005 r. firma Medicalgorithmics powstała przede wszystkim w celu komercjalizacji unikalnych rozwiązań algorytmicznych w analizie sygnału EKG. Jednym z projektów jest PocketECG, dzięki któremu możliwa jest diagnostyka wielodobowego telemetrycznego pomiaru istotnych elementów zapisu EKG. Specyfika tego rozwiązania polega na rozszerzeniu zastosowań systemu elementów zapisu EKG, m.in. o obszary związane z badaniami klinicznymi i lekowymi oraz diagnostykę u osób z niedokrwieniem serca bądź zespołem wydłużonego QT. Obecnie system PocketECG jest dopuszczony do obrotu w USA przez FDA – Agencję Żywności i Leków. Twórców projektu nagradzamy za sprawne zastosowanie transferu wiedzy do biznesu, co zaowocowało technologiczną przewagą nad konkurencją i obecnością na warszawskiej giełdzie.

Osoby odpowiedzialne:
dr Marek Dziubiński, dr Marcin Szumowski

Instytucja:
Medicalgorithmics

 

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce
Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

W styczniu 2016 roku stronę internetową Netfliksa odwiedziło 338 tys. polskich użytkowników sieci (PC). Jednak przez kolejnych siedem miesięcy zainteresowanie serwisem było znacznie mniejsze. Z analizy firmy Gemius wynika, że na Netflix.com nieco chętniej zaglądały kobiety (52,9 proc. użytkowników), a najliczniejsza grupa użytkowników pochodziła z miast powyżej 500 tys. mieszkańców.