15 kreatywnych w nauce: Mapa Organizacji

15 kreatywnych w nauce: Mapa Organizacji

Brief.pl / Aktualności

Oto jeden z wyróżnionych projektów w zestawieniu 15 Kreatywnych w Nauce. W zestawieniu doceniliśmy te inicjatywy, które naszym zdaniem, mogą być dawane jako przykład skutecznej współpracy komercyjnej naukowców i przedsiębiorców oraz które realizują ideę transferu wiedzy i technologii do ogólnie rozumianego świata biznesu.

-

Firma MapaOrganizacji.pl, na świecie funkcjonująca pod nazwą Lome.io, została założona przez dwójkę naukowców z Wrocławia – Anitę Zbieg, piszącą pracę doktorską o analizie sieci w organizacji na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, oraz Błażeja Żaka, doktora Politechniki Wrocławskiej. Przedsiębiorczy badacze, dostrzegłszy potencjał związany z ich zainteresowaniami naukowymi, postanowili stworzyć narzędzie, które przy wykorzystaniu analizy sieci oraz algorytmów grafowych pomagałoby w zarządzaniu dużymi firmami, ekosystemami ekonomicznymi, a nawet w całymi sektorami gospodarki. Mapa ukazuje rolę pracowników, pracę działów i całej firmy, a także drogi przepływu zasobów, czyli m.in. informacji, wraz z miejscami ich blokady. Tym, co w działalności firmy zasługuje na specjalną uwagę, jest pierwsze na świecie zastosowanie narzędzia do zarządzania kapitałem relacyjnym w klastrach gospodarczych, stworzone we współpracy z takimi instytucjami, jak Bank Światowy, Instytut Aspen czy agencja rządu Stanów Zjednoczonych ds. rozwoju międzynarodowego. Twórców projektu wyróżniliśmy m.in. za skuteczną umiejętność łączenia myśli przedsiębiorczej z myślą naukową, a także za skuteczną komercjalizację własnego pomysłu – z usług firmy korzystają bowiem takie podmioty, jak KGHM, Danone czy Cyfrowy Polsat.

Osoby odpowiedzialne:
mgr Anita Zbieg, dr Błażej Żak

Instytucje:
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Politechnika Wrocławska, MapaOrganizacji.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.