15 kreatywnych w nauce: Mapa Organizacji

15 kreatywnych w nauce: Mapa Organizacji

Brief.pl / Aktualności

Oto jeden z wyróżnionych projektów w zestawieniu 15 Kreatywnych w Nauce. W zestawieniu doceniliśmy te inicjatywy, które naszym zdaniem, mogą być dawane jako przykład skutecznej współpracy komercyjnej naukowców i przedsiębiorców oraz które realizują ideę transferu wiedzy i technologii do ogólnie rozumianego świata biznesu.

-

Firma MapaOrganizacji.pl, na świecie funkcjonująca pod nazwą Lome.io, została założona przez dwójkę naukowców z Wrocławia – Anitę Zbieg, piszącą pracę doktorską o analizie sieci w organizacji na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, oraz Błażeja Żaka, doktora Politechniki Wrocławskiej. Przedsiębiorczy badacze, dostrzegłszy potencjał związany z ich zainteresowaniami naukowymi, postanowili stworzyć narzędzie, które przy wykorzystaniu analizy sieci oraz algorytmów grafowych pomagałoby w zarządzaniu dużymi firmami, ekosystemami ekonomicznymi, a nawet w całymi sektorami gospodarki. Mapa ukazuje rolę pracowników, pracę działów i całej firmy, a także drogi przepływu zasobów, czyli m.in. informacji, wraz z miejscami ich blokady. Tym, co w działalności firmy zasługuje na specjalną uwagę, jest pierwsze na świecie zastosowanie narzędzia do zarządzania kapitałem relacyjnym w klastrach gospodarczych, stworzone we współpracy z takimi instytucjami, jak Bank Światowy, Instytut Aspen czy agencja rządu Stanów Zjednoczonych ds. rozwoju międzynarodowego. Twórców projektu wyróżniliśmy m.in. za skuteczną umiejętność łączenia myśli przedsiębiorczej z myślą naukową, a także za skuteczną komercjalizację własnego pomysłu – z usług firmy korzystają bowiem takie podmioty, jak KGHM, Danone czy Cyfrowy Polsat.

Osoby odpowiedzialne:
mgr Anita Zbieg, dr Błażej Żak

Instytucje:
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Politechnika Wrocławska, MapaOrganizacji.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.