15 kreatywnych w nauce: Inteligentny System Kompleksowej Identyfikacji Pojazdów

15 kreatywnych w nauce: Inteligentny System Kompleksowej Identyfikacji Pojazdów

Brief.pl / Aktualności

Oto jeden z nagrodzonych projektów w zestawieniu 15 Kreatywnych w Nauce. W zestawieniu doceniliśmy te inicjatywy, które naszym zdaniem, mogą być dawane jako przykład skutecznej współpracy komercyjnej naukowców i przedsiębiorców oraz które realizują ideę transferu wiedzy i technologii do ogólnie rozumianego świata biznesu.

-

ISKIP to złożony system automatyzujący obliczenia statystyczne związane z ruchem pojazdów. Głównym wnioskodawcą projektu jest Instytut Badawczy Dróg i Mostów, podlegający Ministerstwu Infrastruktury, który od wielu lat jest wiodącą polską placówką naukową zajmującą się problematyką infrastruktury komunikacyjnej. W realizację pomysłu zaangażowana jest także spółka Neurosoft założona przez absolwentów i byłych pracowników Politechniki Wrocławskiej i Uniwersytetu Wrocławskiego. System ten powstał w ramach Programu Innowacyjna Gospodarka i bez wahania można stwierdzić, że okazał się sukcesem – narzędzie zostało wdrożone w ponad 50. lokalizacjach w Polsce, a także m.in. w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Australii i Libanie. Projekt nagradzamy ze względu na fakt, że jest odpowiedzią na liczne potrzeby społeczne, ekonomiczne, gospodarcze i polityczne. Przyczyną jego powstania jest przede wszystkim zapotrzebowanie na automatyczne punkty pomiarowe, pozwalające tworzyć statystyki ruchu drogowego. Co więcej, jednym z głównych kierunków rozwoju infrastruktury drogowej jest budowanie systemów zwiększających bezpieczeństwo. W te założenia wiodących organizacji europejskich idealnie wpisuje się ISKIP.

Osoby odpowiedzialne:
mgr inż. Michał Karkowski (kierownik projektu), mgr inż. Tadeusz Dzienis, mgr inż. Cezary Dołęga, dr inż. Paweł Mrówka

Instytucje:
Instytut Badawczy Dróg i Mostów, Politechnika Wrocławska, Uniwersytet Wrocławski

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.