15 kreatywnych w nauce: Inteligentny System Kompleksowej Identyfikacji Pojazdów

15 kreatywnych w nauce: Inteligentny System Kompleksowej Identyfikacji Pojazdów

Brief.pl / Aktualności

Oto jeden z nagrodzonych projektów w zestawieniu 15 Kreatywnych w Nauce. W zestawieniu doceniliśmy te inicjatywy, które naszym zdaniem, mogą być dawane jako przykład skutecznej współpracy komercyjnej naukowców i przedsiębiorców oraz które realizują ideę transferu wiedzy i technologii do ogólnie rozumianego świata biznesu.

-

ISKIP to złożony system automatyzujący obliczenia statystyczne związane z ruchem pojazdów. Głównym wnioskodawcą projektu jest Instytut Badawczy Dróg i Mostów, podlegający Ministerstwu Infrastruktury, który od wielu lat jest wiodącą polską placówką naukową zajmującą się problematyką infrastruktury komunikacyjnej. W realizację pomysłu zaangażowana jest także spółka Neurosoft założona przez absolwentów i byłych pracowników Politechniki Wrocławskiej i Uniwersytetu Wrocławskiego. System ten powstał w ramach Programu Innowacyjna Gospodarka i bez wahania można stwierdzić, że okazał się sukcesem – narzędzie zostało wdrożone w ponad 50. lokalizacjach w Polsce, a także m.in. w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Australii i Libanie. Projekt nagradzamy ze względu na fakt, że jest odpowiedzią na liczne potrzeby społeczne, ekonomiczne, gospodarcze i polityczne. Przyczyną jego powstania jest przede wszystkim zapotrzebowanie na automatyczne punkty pomiarowe, pozwalające tworzyć statystyki ruchu drogowego. Co więcej, jednym z głównych kierunków rozwoju infrastruktury drogowej jest budowanie systemów zwiększających bezpieczeństwo. W te założenia wiodących organizacji europejskich idealnie wpisuje się ISKIP.

Osoby odpowiedzialne:
mgr inż. Michał Karkowski (kierownik projektu), mgr inż. Tadeusz Dzienis, mgr inż. Cezary Dołęga, dr inż. Paweł Mrówka

Instytucje:
Instytut Badawczy Dróg i Mostów, Politechnika Wrocławska, Uniwersytet Wrocławski

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.