15 Kreatywnych w Nauce: CyberOko

15 Kreatywnych w Nauce: CyberOko

Brief.pl / Aktualności

Oto jeden z nagrodzonych projektów w zestawieniu 15 Kreatywnych w Nauce. W zestawieniu doceniliśmy te inicjatywy, które naszym zdaniem, mogą być dawane jako przykład skutecznej współpracy komercyjnej naukowców i przedsiębiorców oraz które realizują ideę transferu wiedzy i technologii do ogólnie rozumianego świata biznesu.

-

CyberOko to urządzenie, którego zadaniem jest diagnoza i terapia osób pozostających w śpiączce bądź stanie wegetatywnym. Dzięki niemu użytkownik, za pomocą gałki ocznej skierowanej na ekran monitora, jest w stanie poinformować otoczenie o swoich potrzebach. CyberOko wykorzystuje technologię śledzenia wzroku, badania aktywności elektrycznej mózgu oraz kontrolowanej emisji bodźców zapachowych. Projekt wygrał konkurs „Polski Wynalazek 2013” i do tej pory został wdrożony w pięciu placówkach opieki nad pacjentami apalicznymi. Ponadto metoda zastosowana w urządzeniu została skomercjalizowana i obecnie, pod nazwą C-Eye, jest sprzedawana przez spółkę AssisTech. W nazwie C-Eye zakodowano rolę systemu w życiu tej grupy pacjentów: Consciousness Eye – oko świadomości. Założycielami spółki są obecni i byli pracownicy Politechniki Gdańskiej. Projekt nagradzamy za skuteczną realizację idei transferu wiedzy i technologii do biznesu.

Osoba odpowiedzialna:

prof. Andrzej Czyżewski

Instytucje:
Politechnika Gdańska, AssisTech

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Brief.pl / Ludzie

Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production
Branded content, czyli content w służbie markom. Rozmowa z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production

Czym jest branded content? Którym markom czy branżom działania branded contentowe przynieść mogą szczególną korzyść? O stosunkowo młodym trendzie, który w najbliższym czasie może zrewolucjonizować komunikację marketingową marek rozmawiamy z Tomaszem Dławichowskim z Timecode Film Production.

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.