15 Kreatywnych w Nauce: CyberOko

15 Kreatywnych w Nauce: CyberOko

Brief.pl / Aktualności

Oto jeden z nagrodzonych projektów w zestawieniu 15 Kreatywnych w Nauce. W zestawieniu doceniliśmy te inicjatywy, które naszym zdaniem, mogą być dawane jako przykład skutecznej współpracy komercyjnej naukowców i przedsiębiorców oraz które realizują ideę transferu wiedzy i technologii do ogólnie rozumianego świata biznesu.

-

CyberOko to urządzenie, którego zadaniem jest diagnoza i terapia osób pozostających w śpiączce bądź stanie wegetatywnym. Dzięki niemu użytkownik, za pomocą gałki ocznej skierowanej na ekran monitora, jest w stanie poinformować otoczenie o swoich potrzebach. CyberOko wykorzystuje technologię śledzenia wzroku, badania aktywności elektrycznej mózgu oraz kontrolowanej emisji bodźców zapachowych. Projekt wygrał konkurs „Polski Wynalazek 2013” i do tej pory został wdrożony w pięciu placówkach opieki nad pacjentami apalicznymi. Ponadto metoda zastosowana w urządzeniu została skomercjalizowana i obecnie, pod nazwą C-Eye, jest sprzedawana przez spółkę AssisTech. W nazwie C-Eye zakodowano rolę systemu w życiu tej grupy pacjentów: Consciousness Eye – oko świadomości. Założycielami spółki są obecni i byli pracownicy Politechniki Gdańskiej. Projekt nagradzamy za skuteczną realizację idei transferu wiedzy i technologii do biznesu.

Osoba odpowiedzialna:

prof. Andrzej Czyżewski

Instytucje:
Politechnika Gdańska, AssisTech

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.