15 Kreatywnych w Nauce: CyberOko

15 Kreatywnych w Nauce: CyberOko

Brief.pl / Aktualności

Oto jeden z nagrodzonych projektów w zestawieniu 15 Kreatywnych w Nauce. W zestawieniu doceniliśmy te inicjatywy, które naszym zdaniem, mogą być dawane jako przykład skutecznej współpracy komercyjnej naukowców i przedsiębiorców oraz które realizują ideę transferu wiedzy i technologii do ogólnie rozumianego świata biznesu.

-

CyberOko to urządzenie, którego zadaniem jest diagnoza i terapia osób pozostających w śpiączce bądź stanie wegetatywnym. Dzięki niemu użytkownik, za pomocą gałki ocznej skierowanej na ekran monitora, jest w stanie poinformować otoczenie o swoich potrzebach. CyberOko wykorzystuje technologię śledzenia wzroku, badania aktywności elektrycznej mózgu oraz kontrolowanej emisji bodźców zapachowych. Projekt wygrał konkurs „Polski Wynalazek 2013” i do tej pory został wdrożony w pięciu placówkach opieki nad pacjentami apalicznymi. Ponadto metoda zastosowana w urządzeniu została skomercjalizowana i obecnie, pod nazwą C-Eye, jest sprzedawana przez spółkę AssisTech. W nazwie C-Eye zakodowano rolę systemu w życiu tej grupy pacjentów: Consciousness Eye – oko świadomości. Założycielami spółki są obecni i byli pracownicy Politechniki Gdańskiej. Projekt nagradzamy za skuteczną realizację idei transferu wiedzy i technologii do biznesu.

Osoba odpowiedzialna:

prof. Andrzej Czyżewski

Instytucje:
Politechnika Gdańska, AssisTech

 

 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.