Wychodząc z gett, czyli nadchodzi nowe w świecie nowych technologii

Wychodząc z gett, czyli nadchodzi nowe w świecie nowych technologii

Brief.pl / Technologie

Coś się dzieje ze światem tzw. nowych technologii. Posiadacze iPhone’ów będą mogli kupić zegarki z Androidem, które będą współpracowały z ich telefonami, a użytkownicy mobilnego systemu operacyjnego Google'a niedługo będą mogli korzystać z oprogramowania firmy Apple pod postacią aplikacji Music. Czyżby nadchodził kres ery gett, czyli mniej bądź bardziej zamkniętych ekosystemów oprogramowania i urządzeń?

-

Na oficjalnym blogu Google'a ukazał się szokujący wpis. Otóż, zegarki z Android Wear będą od teraz współpracować ze smartfonami z mobilnym systemem operacyjnym firmy Apple, czyli iOS. Czysta herezja...

Albo nie? W końcu Apple, pokazując światu Apple Music, zapowiedział, że użytkownicy sprzętów z Androidem także będą mogli z niej korzystać. Będzie to pierwsza aplikacja stworzona przez giganta z Cupertino, która będzie dostępna na smartfonach i tabletach z systemem operacyjnym, którego symbolem jest zielony robot. Krytycy iOS-a i Apple'a często złośliwie mówią o rezerwacie, czyli zamkniętym ekosystemie, który pozwala na mniejszą personalizację urządzeń i oprogramowania niż system stworzony przez Google'a. Apple Music w środowisku Androida to zatem ewidentne wyjście z rezerwatu. Czyli jeszcze do niedawna czysta herezja.

Pierwszym "heretykiem" był bodaj Microsoft. Oprogramowanie tego producenta jest dostępne na wszystkich platformach, a nie wyłącznie na należącym do firmy z Redmond Windows Phone (już niedługo Windows 10 Mobile).

Zwolennicy ścisłego powiązania sfery hardware z software i nie dopuszczania w zbytnim stopniu na swoje terytorium firm zewnętrznych, czyli tzw. zamkniętych ekosystemów, zawsze argumentowali, że taki bliski związek i kontrola zapewnią to, że użytkownicy będą mogli mieć jak najlepsze, przemyślane doświadczenia. Ci, którzy są za większą otwartością, podkreślają natomiast, że możliwość manipulowania urządzeniami i modyfikowanie ich na własną rękę to po prostu większa wolność, która zakłada możliwość dopasowania sprzętu, oprogramowania i użytkownika.

I wychodzi na to, że rację mieli ci drudzy. Czyżby jednak zamykanie platform nie opłacało się aż tak bardzo? Teoretycznie, przecież większa kontrola oznacza większe marże, to zaś – większe zyski. Apple, król zamkniętego ekosystemu, to w końcu spółka giełdowa o najwyższej wycenie w historii i największych zasobach żywej gotówki. Ale prawdą jest chyba jednak to, że z czasem trzeba poszerzać portfolio i szukać dróg zarabiania na "obcych terytoriach".

Ciekawe czasy czekają nas teraz w świecie tzw. nowych technologii. Być może z czasem będziemy mogli kupić iPhone’a z Androidem lub Samsunga z iOS... To dopiero będzie rewolucja. A nie kolejny zakrzywiony phablet czy jeszcze większy, jeszcze cieńszy iPhone.

::

fot. Fotolia/neirfy

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.