H&M i Zara zadbają o bezpieczeństwo pracowników w Bangladeszu

H&M i Zara zadbają o bezpieczeństwo pracowników w Bangladeszu

Brief.pl / CSR

13 maja br. H&M oraz Inditex, właściciel maki Zara, przyjęły zobowiązanie do podpisania prawnie wiążącego porozumienia dot. ochrony przeciwpożarowej oraz bezpieczeństwa budynków w Bangladeszu.

-

H&M jest największym producentem odzieży w Bangladeszu, zaś Inditex to największy detalista odzieży na świecie.

 - Porozumienie obejmuje wszystkie niezbędne elementy do tego, by mogło być ono skuteczne: niezależne inspekcje bezpieczeństwa wraz z upublicznianiem raportów, obowiązkowe naprawy i remonty w fabrykach przeprowadzane na koszt firm odzieżowych, zobowiązanie zleceniodawców do zrywania kontraktów z zakładami, które nie chcą przestrzegać niezbędnych procedur bezpieczeństwa. W sercu tej umowy jest także zobowiązanie firm do ponoszenia kosztów remontów i napraw niezbędnych do zapewnienia bezpieczeństwa w fabrykach odzieżowych, którym zlecają oni produkcję w Bangladeszu – mówi Ineke Zeldenrust z Clean Clothes Campaign.

- Decyzja H&M i Inditex, by podpisać dalekosiężne i prawnie wiążące porozumienie, którego stronami są niezależne organizacje pozarządowe oraz związki zawodowe, ma fundamentalne znaczenie – mówi Maria Huma z Polskiej Zielonej Sieci.

Podpisując porozumienie H&M i Inditex dołączyły do firm PVH – właściciela marek Calvin Klein i Tommy Hilfiger, oraz Tchibo, które zrobiły to, zanim zawalił się budynek Rana Plaza nieopodal Dhaki, w wyniku czego zginęło ponad 1,1 tys. pracowników.

Wśród polskich firm, które zlecają produkcję w Bangladeszu, znajdują się także polskie spółki: LPP, właściciel Reserved, Cropp, House, Mohito, Promostars i Sinsay, oraz Redan (Top Secret, Troll, Drywash). LPP jest największą polską firmą odzieżową obecną na rynkach 11 krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Jej udział w polskim rynku odzieży wyniósł w 2010 r. 5 proc., podczas gdy do H&M w tym samym czasie należało 3 proc. polskiego rynku.

:: ::

Jednocześnie w związku z faktem, że liczba ofiar śmiertelnych w fabrykach w Bangladeszu tylko w ciągu minionych sześciu miesięcy wyniosła 1250, ponad milion konsumentów podpisało petycję wzywającą marki do podjęcia działań.

Członkami europejskiej kampanii na rzecz „czystych ubrań” (Clean Clothes Campaign) są: Polska Zielona Sieć, Koalicja Karat i Polska Akcja Humanitarna.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.