H&M i Zara zadbają o bezpieczeństwo pracowników w Bangladeszu

H&M i Zara zadbają o bezpieczeństwo pracowników w Bangladeszu

Brief.pl / CSR

13 maja br. H&M oraz Inditex, właściciel maki Zara, przyjęły zobowiązanie do podpisania prawnie wiążącego porozumienia dot. ochrony przeciwpożarowej oraz bezpieczeństwa budynków w Bangladeszu.

-

H&M jest największym producentem odzieży w Bangladeszu, zaś Inditex to największy detalista odzieży na świecie.

 - Porozumienie obejmuje wszystkie niezbędne elementy do tego, by mogło być ono skuteczne: niezależne inspekcje bezpieczeństwa wraz z upublicznianiem raportów, obowiązkowe naprawy i remonty w fabrykach przeprowadzane na koszt firm odzieżowych, zobowiązanie zleceniodawców do zrywania kontraktów z zakładami, które nie chcą przestrzegać niezbędnych procedur bezpieczeństwa. W sercu tej umowy jest także zobowiązanie firm do ponoszenia kosztów remontów i napraw niezbędnych do zapewnienia bezpieczeństwa w fabrykach odzieżowych, którym zlecają oni produkcję w Bangladeszu – mówi Ineke Zeldenrust z Clean Clothes Campaign.

- Decyzja H&M i Inditex, by podpisać dalekosiężne i prawnie wiążące porozumienie, którego stronami są niezależne organizacje pozarządowe oraz związki zawodowe, ma fundamentalne znaczenie – mówi Maria Huma z Polskiej Zielonej Sieci.

Podpisując porozumienie H&M i Inditex dołączyły do firm PVH – właściciela marek Calvin Klein i Tommy Hilfiger, oraz Tchibo, które zrobiły to, zanim zawalił się budynek Rana Plaza nieopodal Dhaki, w wyniku czego zginęło ponad 1,1 tys. pracowników.

Wśród polskich firm, które zlecają produkcję w Bangladeszu, znajdują się także polskie spółki: LPP, właściciel Reserved, Cropp, House, Mohito, Promostars i Sinsay, oraz Redan (Top Secret, Troll, Drywash). LPP jest największą polską firmą odzieżową obecną na rynkach 11 krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Jej udział w polskim rynku odzieży wyniósł w 2010 r. 5 proc., podczas gdy do H&M w tym samym czasie należało 3 proc. polskiego rynku.

:: ::

Jednocześnie w związku z faktem, że liczba ofiar śmiertelnych w fabrykach w Bangladeszu tylko w ciągu minionych sześciu miesięcy wyniosła 1250, ponad milion konsumentów podpisało petycję wzywającą marki do podjęcia działań.

Członkami europejskiej kampanii na rzecz „czystych ubrań” (Clean Clothes Campaign) są: Polska Zielona Sieć, Koalicja Karat i Polska Akcja Humanitarna.

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.