H&M i Zara zadbają o bezpieczeństwo pracowników w Bangladeszu

H&M i Zara zadbają o bezpieczeństwo pracowników w Bangladeszu

Brief.pl / CSR

13 maja br. H&M oraz Inditex, właściciel maki Zara, przyjęły zobowiązanie do podpisania prawnie wiążącego porozumienia dot. ochrony przeciwpożarowej oraz bezpieczeństwa budynków w Bangladeszu.

-

H&M jest największym producentem odzieży w Bangladeszu, zaś Inditex to największy detalista odzieży na świecie.

 - Porozumienie obejmuje wszystkie niezbędne elementy do tego, by mogło być ono skuteczne: niezależne inspekcje bezpieczeństwa wraz z upublicznianiem raportów, obowiązkowe naprawy i remonty w fabrykach przeprowadzane na koszt firm odzieżowych, zobowiązanie zleceniodawców do zrywania kontraktów z zakładami, które nie chcą przestrzegać niezbędnych procedur bezpieczeństwa. W sercu tej umowy jest także zobowiązanie firm do ponoszenia kosztów remontów i napraw niezbędnych do zapewnienia bezpieczeństwa w fabrykach odzieżowych, którym zlecają oni produkcję w Bangladeszu – mówi Ineke Zeldenrust z Clean Clothes Campaign.

- Decyzja H&M i Inditex, by podpisać dalekosiężne i prawnie wiążące porozumienie, którego stronami są niezależne organizacje pozarządowe oraz związki zawodowe, ma fundamentalne znaczenie – mówi Maria Huma z Polskiej Zielonej Sieci.

Podpisując porozumienie H&M i Inditex dołączyły do firm PVH – właściciela marek Calvin Klein i Tommy Hilfiger, oraz Tchibo, które zrobiły to, zanim zawalił się budynek Rana Plaza nieopodal Dhaki, w wyniku czego zginęło ponad 1,1 tys. pracowników.

Wśród polskich firm, które zlecają produkcję w Bangladeszu, znajdują się także polskie spółki: LPP, właściciel Reserved, Cropp, House, Mohito, Promostars i Sinsay, oraz Redan (Top Secret, Troll, Drywash). LPP jest największą polską firmą odzieżową obecną na rynkach 11 krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Jej udział w polskim rynku odzieży wyniósł w 2010 r. 5 proc., podczas gdy do H&M w tym samym czasie należało 3 proc. polskiego rynku.

:: ::

Jednocześnie w związku z faktem, że liczba ofiar śmiertelnych w fabrykach w Bangladeszu tylko w ciągu minionych sześciu miesięcy wyniosła 1250, ponad milion konsumentów podpisało petycję wzywającą marki do podjęcia działań.

Członkami europejskiej kampanii na rzecz „czystych ubrań” (Clean Clothes Campaign) są: Polska Zielona Sieć, Koalicja Karat i Polska Akcja Humanitarna.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.