6 aplikacji, które pomogą Ci zwiększyć produktywność

6 aplikacji, które pomogą Ci zwiększyć produktywność

Brief.pl / Inspiracje

Wraz z końcem wakacji nadszedł czas na powrót do codziennych obowiązków. Niestety, po upalnym lecie optymalna organizacja czasu może być nie lada wyzwaniem. Przedstawiamy przegląd sześciu aplikacji, które pomogą podołać temu zadaniu.

-

Cold Turkey
Platformy: Windows
Cena: wersja podstawowa: bezpłatnie, wersja pro: 14.99 dol.

Twitter, Facebook czy Pinterest to tylko niektóre ze stron internetowych na co dzień odciągających naszą uwagę od obowiązków. Niestety, nawet kiedy nie mamy na to czasu, często poddajemy się pokusie wejścia na nie, czego skutkiem nierzadko są niedokończone w czasie pracy zadania. Aplikacja Cold Turkey stworzona została z myślą o tych, którzy, mimo chęci, nie mają wystarczająco dużo silnej woli, bo nie odwiedzać rozpraszających ich witryn i stron internetowych. Oprogramowanie blokuje wybrane przez nas adresy w określonych przez nas porach dnia.

Humin
Platforma: iOS
Cena: Bezpłatnie

Nawiązywanie kontaktów z odpowiednimi osobami ma ogromne znaczenie dla naszego życia zawodowego, szczególnie w przypadku bycia przedsiębiorcą. Niestety, im więcej osób poznajemy, tym trudniej jest nam zapamiętać okoliczności pierwszego spotkania z każdą z nich. Rozwiązaniem tego problemu może być aplikacja Humin, która, analizując dane z naszej książki telefonicznej, profilu na Facebooku oraz LinkedInie, określa czas, miejsce oraz kontekst, w jakim te zostały nawiązane. Co więcej, oprogramowanie pozwala ustalić, które z osób znajdujących się w naszych kontaktach mają dla nas największe znaczenie. Na razie aplikacja nie jest dostępna w polskim AppStore, jednak dobrze jest o niej pamiętać. Niewykluczone, że wkrótce będziemy mogli ją ściągnać, tymczasem zaś w jej posiadanie wejść mogą wszyscy ci posiagający konto w amerykańskim AppStorze. 

Pocket

pocket

Platformy: iOS, Android
Cena: Bezpłatnie

Powrót do rzeczywistości często wiąże się z brakiem czasu na to, by przeczytać wszystko to, co zainteresuje nas podczas porannego przeglądu prasy internetowej. Pocket, czyli jedna z najstarszych i najbardziej znanych aplikacji tego rodzaju, może być traktowana jako rozwiązanie wspomnianego problemu. Oprogramowanie pozwala zachować wszystkie interesujące nas artykuły na później - do czasu, kiedy będziemy mogli poświęcić im chwilę uwagi, nawet bez dostępu do internetu. Co ciekawe, Pocket, który zintegrowany jest z ponad trzystoma aplikacjami, w tym m.in. z Twitterem, synchronizuje dane pomiędzy wszystkimi urządzeniami, na których jest zainstalowany, automatycznie.

Track my life
Platformy: iOS, Android
Cena: Bezpłatnie

Jak często, po spojrzeniu na zegarek, zdarza nam się uświadomić sobie, że minęła już połowa dnia, a my wykonaliśmy dopiero kilka z zaplanowanych zadań? Celem aplikacji Track my Life jest pomoc jej użytkownikom w znalezieniu odpowiedzi na pytanie: gdzie uciekł mi dzień? Oprogramowanie działa w tle, rejestrując, ile czasu spędzamy w podróży i jakie są najczęściej odwiedzane przez nas miejsca. Na podstawie tych danych użytkownicy są w stanie znaleźć takie trasy, które pozwolą zaoszczędzić jak najwięcej czasu.

Trello
Platformy: iOS, Android, Windows,
Cena: bezpłatnie

Trello to jedno z najbardziej znanych narzędzi do zarządzania zadaniami. Tym, co wyróżnia je spośród innych tego rodzaju programów, jest fakt, że Trello nie specjalizuje się w żadnej dziedzinie. Dzięki temu przy użyciu go można zaplanować dzień pracy lub wyjazd służbowy, ale również koordynować internetowe kampanie reklamowe, katalogować zebrane przepisy lub porządkować proces rekrutacji nowych pracowników. Można powiedzieć, że Trello ma budowę szkatułkową - na „powierzchni” narzędzia widzimy tablice, oznaczające poszczególne projekty, do których dodawać można wielu użytkowników. Na tablicach znajdują się listy zadań, które pozwalają tworzyć karty, do których również przypisani mogą być konkretni użytkownicy - niekoniecznie wszyscy ci, którzy mają dostęp do całej tablicy. Co ważne, do poszczególnych zadań można dodawać opisy, pisać komentarze, tworzyć checklisty lub określać termin ich realizacji. Minusem narzędzia może być to, że aby korzystać z niego efektywnie, należy poświęcić kilka godzin na zapoznanie się ze wszystkim funkcjonalnościami.

Wunderlist
Platformy: Windows, Mac OS X, iOS, Android, Apple Watch, Windows Phone, Windows 7, Chromebook
Cena: Wersja podstawowa: bezpłatnie, Wersja pro: 4,99 dol. miesięcznie lub 49,99 dol. rocznie

wunderlist

Aplikacja Wunderlist to dobre rozwiązanie dla wszystkich zwolenników list pod hasłem „rzeczy do zrobienia”, którzy na co dzień korzystają z wielu urządzeń. Dzięki temu, że oprogramowanie dostępne jest niemal na każdej platformie, dostęp do stworzonej przez nas listy obowiązków jest bardzo prosty. Poza podstawowymi funkcjonalnościami, takimi, jak oznaczanie najważniejszych zadań gwiazdką, kreowanie wielu list jednocześnie oraz dodawanie obowiązków za pomocą e-maila, aplikacja oferuje również opcje pracy grupowej. W bezpłatnej wersji oprogramowania do jednej listy przypisanych może być nawet 25 osób. Co więcej, do zadań dodawać można notatki lub prowadzić na ich temat rozmowy, listy zaś można sortować lub dodawać do nich zdjęcia czy pliki PDF. Minusem aplikacji może być to, że w jednym momencie użytkownik może wyświetlać tylko jedną listę. Warto dodać, że w czerwcu br. aplikacja została kupiona przez firmę Microsoft.

::

Fot. fotolia.com/Valerie Potapova

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.