Dobre copy, czyli kilka słów o współpracy z copywriterem

Dobre copy, czyli kilka słów o współpracy z copywriterem

Brief.pl / Wiedza

Wybór dobrego copywritera, potrafiącego pisać teksty, które sprzedają, nie jest zadaniem prostym. Jak nawiązać współpracę, która będzie satysfakcjonująca dla obu stron?

-

Chętnych do współpracy copywriterów nie brakuje. Mają oni różny styl, doświadczenia i projekty na swoim koncie. Mogą też mieć różny sposób pracy i zrozumienia dla potrzeb klienta. Dlatego aby mieć pewność, że pieniądze, które inwestuje firma w profesjonalne treści są wydane właściwie, warto zwrócić uwagę na kilka elementów.

Gdzie szukać?

- W naszym rodzimym internecie istnieje kilka platform służących do zlecania copywriterom tworzenia tekstów. - mówi Bartłomiej Tokarski, z zespołu GoodContent.pl, będącej jedną z tego typu platform - Dzięki nim zleceniodawca ma okazję skontaktować się z dużą liczbą copywriterów. A ponineważ na stronach tego typu panuje duża konkurencja, pozwala to na szybkie zebranie ofert i wybranie najlepszej. Można również próbować skontaktować się z copywriterami z pierwszych stron wyszukiwarki Google. Oferują oni najwyższej klasy usługi, lecz ceny często bywają wyższe od rynkowej średniej o kilka tysięcy procent. Dobrym sposobem na wyszukiwanie odpowiednich copywriterów jest również poczta pantoflowa, może któryś z Twoich znajomych korzystał już z usług genialnego copywritera? - zachęca Tokarski.

Jak wybrać?

Decydując się na skorzystanie z jednej z platform łatwo przekonać się, który copywriter cieszy się największym powodzeniem, bowiem są oni oceniani oraz polecani przez kontrahentów. Jednak popularność to nie wszystko. Bo to co odpowiada jednym, nie zawsze musi sprawdzić się także u innych. Dlatego zawsze warto zbadać też inne cechy copywritera, jak chociażby jego specjalizację, to w jakich tematach copywriter czuje się najmocniejszy. Powinien on bowiem wiedzieć o czym pisze. Ale na tym nie koniec - Najważniejszym czynnikiem przy wyborze copywritera jest bez wątpienia jego portfolio - przyznaje Tokarski - Na jego podstawie można łatwo ocenić doświadczenie zleceniobiorcy, charakter tworzonych tekstów oraz ich jakość. O profesjonalizmie danego kandydata najlepiej będzie świadczyć dedykowana strona internetowa, poświęcona jego copywriterskiej ofercie. Jak można się łatwo domyślić, istnienie takiej strony sugeruje jego poważne podejście do swojej pracy. Kolejnym krokiem będzie sprawdzenie referencji od ostatnich klientów, co pozwoli łatwo wychwycić błędy popełniane przez danego copywritera. - podkreśla.

Dlaczego warto?

- Według badań Oracle Eloqua, na każdą wydaną na content marketing złotówkę przypada 3 razy większa kwota przychodów, niż jest to w przypadku marketingu tradycyjnego – mówi Tokarski. Często mówi się, że dobre teksty sprzedają i to powinien być podstawowy powód, dla którego po wartościowe treści należy sięgać. Ale to nie wszystko. Tokarski wskazuje także na inne powody takie jak wyższe pozycjonowanie w wyszukiwarkach czy też zwiększenie lojalności klienta. Przy czym korzyści te można odnościć równolegle sięgając po różnego rodzaju treści. - Przykładowo, krótkie teksty reklamowe tzw. precle przynoszą zyski na polu SEO, opisy produktów działają na sprzedaż i SEO, z kolei teksty poradnikowe kreują firmę na eksperta w danej dziedzinie, co przekłada się na wzrost lojalności klientów. - podkreśla Tokarski.

Oprócz wszystkich racjonalnych przesłanek, warto zwrócić uwagę także na fakt, że do udanej współpracy z copywriterem potrzebna jest także odpowiednia nić porozumienia. Więc decydując się na współpracę, warto najpierw spotkać się z daną osobą i zobaczyć czy istnieje między kontrahentem a zleceniobiorcą odpowiednia "chemia". Tylko wówczas mogą powstawać teksty, z których na pewno klient będzie zadowolony. 

::

Fot. Fotolia/ Viacheslav Iakobchuk

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.