...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Dobre copy, czyli kilka słów o współpracy z copywriterem

Wybór dobrego copywritera, potrafiącego pisać teksty, które sprzedają, nie jest zadaniem prostym. Jak nawiązać współpracę, która będzie satysfakcjonująca dla obu stron?

Chętnych do współpracy copywriterów nie brakuje. Mają oni różny styl, doświadczenia i projekty na swoim koncie. Mogą też mieć różny sposób pracy i zrozumienia dla potrzeb klienta. Dlatego aby mieć pewność, że pieniądze, które inwestuje firma w profesjonalne treści są wydane właściwie, warto zwrócić uwagę na kilka elementów.

Gdzie szukać?

– W naszym rodzimym internecie istnieje kilka platform służących do zlecania copywriterom tworzenia tekstów. – mówi Bartłomiej Tokarski, z zespołu GoodContent.pl, będącej jedną z tego typu platform – Dzięki nim zleceniodawca ma okazję skontaktować się z dużą liczbą copywriterów. A ponineważ na stronach tego typu panuje duża konkurencja, pozwala to na szybkie zebranie ofert i wybranie najlepszej. Można również próbować skontaktować się z copywriterami z pierwszych stron wyszukiwarki Google. Oferują oni najwyższej klasy usługi, lecz ceny często bywają wyższe od rynkowej średniej o kilka tysięcy procent. Dobrym sposobem na wyszukiwanie odpowiednich copywriterów jest również poczta pantoflowa, może któryś z Twoich znajomych korzystał już z usług genialnego copywritera? – zachęca Tokarski.

Jak wybrać?

Decydując się na skorzystanie z jednej z platform łatwo przekonać się, który copywriter cieszy się największym powodzeniem, bowiem są oni oceniani oraz polecani przez kontrahentów. Jednak popularność to nie wszystko. Bo to co odpowiada jednym, nie zawsze musi sprawdzić się także u innych. Dlatego zawsze warto zbadać też inne cechy copywritera, jak chociażby jego specjalizację, to w jakich tematach copywriter czuje się najmocniejszy. Powinien on bowiem wiedzieć o czym pisze. Ale na tym nie koniec – Najważniejszym czynnikiem przy wyborze copywritera jest bez wątpienia jego portfolio – przyznaje Tokarski – Na jego podstawie można łatwo ocenić doświadczenie zleceniobiorcy, charakter tworzonych tekstów oraz ich jakość. O profesjonalizmie danego kandydata najlepiej będzie świadczyć dedykowana strona internetowa, poświęcona jego copywriterskiej ofercie. Jak można się łatwo domyślić, istnienie takiej strony sugeruje jego poważne podejście do swojej pracy. Kolejnym krokiem będzie sprawdzenie referencji od ostatnich klientów, co pozwoli łatwo wychwycić błędy popełniane przez danego copywritera. – podkreśla.

Dlaczego warto?

– Według badań Oracle Eloqua, na każdą wydaną na content marketing złotówkę przypada 3 razy większa kwota przychodów, niż jest to w przypadku marketingu tradycyjnego – mówi Tokarski. Często mówi się, że dobre teksty sprzedają i to powinien być podstawowy powód, dla którego po wartościowe treści należy sięgać. Ale to nie wszystko. Tokarski wskazuje także na inne powody takie jak wyższe pozycjonowanie w wyszukiwarkach czy też zwiększenie lojalności klienta. Przy czym korzyści te można odnościć równolegle sięgając po różnego rodzaju treści. – Przykładowo, krótkie teksty reklamowe tzw. precle przynoszą zyski na polu SEO, opisy produktów działają na sprzedaż i SEO, z kolei teksty poradnikowe kreują firmę na eksperta w danej dziedzinie, co przekłada się na wzrost lojalności klientów. – podkreśla Tokarski.

Oprócz wszystkich racjonalnych przesłanek, warto zwrócić uwagę także na fakt, że do udanej współpracy z copywriterem potrzebna jest także odpowiednia nić porozumienia. Więc decydując się na współpracę, warto najpierw spotkać się z daną osobą i zobaczyć czy istnieje między kontrahentem a zleceniobiorcą odpowiednia „chemia”. Tylko wówczas mogą powstawać teksty, z których na pewno klient będzie zadowolony. 

::

Fot. Fotolia/ Viacheslav Iakobchuk

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF