Dobre copy, czyli kilka słów o współpracy z copywriterem

Dobre copy, czyli kilka słów o współpracy z copywriterem

Brief.pl / Wiedza

Wybór dobrego copywritera, potrafiącego pisać teksty, które sprzedają, nie jest zadaniem prostym. Jak nawiązać współpracę, która będzie satysfakcjonująca dla obu stron?

-

Chętnych do współpracy copywriterów nie brakuje. Mają oni różny styl, doświadczenia i projekty na swoim koncie. Mogą też mieć różny sposób pracy i zrozumienia dla potrzeb klienta. Dlatego aby mieć pewność, że pieniądze, które inwestuje firma w profesjonalne treści są wydane właściwie, warto zwrócić uwagę na kilka elementów.

Gdzie szukać?

- W naszym rodzimym internecie istnieje kilka platform służących do zlecania copywriterom tworzenia tekstów. - mówi Bartłomiej Tokarski, z zespołu GoodContent.pl, będącej jedną z tego typu platform - Dzięki nim zleceniodawca ma okazję skontaktować się z dużą liczbą copywriterów. A ponineważ na stronach tego typu panuje duża konkurencja, pozwala to na szybkie zebranie ofert i wybranie najlepszej. Można również próbować skontaktować się z copywriterami z pierwszych stron wyszukiwarki Google. Oferują oni najwyższej klasy usługi, lecz ceny często bywają wyższe od rynkowej średniej o kilka tysięcy procent. Dobrym sposobem na wyszukiwanie odpowiednich copywriterów jest również poczta pantoflowa, może któryś z Twoich znajomych korzystał już z usług genialnego copywritera? - zachęca Tokarski.

Jak wybrać?

Decydując się na skorzystanie z jednej z platform łatwo przekonać się, który copywriter cieszy się największym powodzeniem, bowiem są oni oceniani oraz polecani przez kontrahentów. Jednak popularność to nie wszystko. Bo to co odpowiada jednym, nie zawsze musi sprawdzić się także u innych. Dlatego zawsze warto zbadać też inne cechy copywritera, jak chociażby jego specjalizację, to w jakich tematach copywriter czuje się najmocniejszy. Powinien on bowiem wiedzieć o czym pisze. Ale na tym nie koniec - Najważniejszym czynnikiem przy wyborze copywritera jest bez wątpienia jego portfolio - przyznaje Tokarski - Na jego podstawie można łatwo ocenić doświadczenie zleceniobiorcy, charakter tworzonych tekstów oraz ich jakość. O profesjonalizmie danego kandydata najlepiej będzie świadczyć dedykowana strona internetowa, poświęcona jego copywriterskiej ofercie. Jak można się łatwo domyślić, istnienie takiej strony sugeruje jego poważne podejście do swojej pracy. Kolejnym krokiem będzie sprawdzenie referencji od ostatnich klientów, co pozwoli łatwo wychwycić błędy popełniane przez danego copywritera. - podkreśla.

Dlaczego warto?

- Według badań Oracle Eloqua, na każdą wydaną na content marketing złotówkę przypada 3 razy większa kwota przychodów, niż jest to w przypadku marketingu tradycyjnego – mówi Tokarski. Często mówi się, że dobre teksty sprzedają i to powinien być podstawowy powód, dla którego po wartościowe treści należy sięgać. Ale to nie wszystko. Tokarski wskazuje także na inne powody takie jak wyższe pozycjonowanie w wyszukiwarkach czy też zwiększenie lojalności klienta. Przy czym korzyści te można odnościć równolegle sięgając po różnego rodzaju treści. - Przykładowo, krótkie teksty reklamowe tzw. precle przynoszą zyski na polu SEO, opisy produktów działają na sprzedaż i SEO, z kolei teksty poradnikowe kreują firmę na eksperta w danej dziedzinie, co przekłada się na wzrost lojalności klientów. - podkreśla Tokarski.

Oprócz wszystkich racjonalnych przesłanek, warto zwrócić uwagę także na fakt, że do udanej współpracy z copywriterem potrzebna jest także odpowiednia nić porozumienia. Więc decydując się na współpracę, warto najpierw spotkać się z daną osobą i zobaczyć czy istnieje między kontrahentem a zleceniobiorcą odpowiednia "chemia". Tylko wówczas mogą powstawać teksty, z których na pewno klient będzie zadowolony. 

::

Fot. Fotolia/ Viacheslav Iakobchuk

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.