Uber nie zwalnia

Uber nie zwalnia

Brief.pl / Aktualności

Działalność firmy Uber od początku jej istnienia wzbudza kontrowersje. Z jednej strony w dyskusji usłyszeć można głos konsumentów, zadowolonych z możliwości tanich przejazdów, z drugiej zaś m.in. taksówkarzy i włodarzy miast, nie godzących się na rozwiązania proponowane przez Ubera i często poddających w wątpliwość ich legalność. Zastrzeżenia te nie przeszkadzają jednak startupowi zdobywać kolejnych rynków - zarówno jeśli chodzi o kraje, jak również w kontekście obszarów działania firmy. UberEats oraz Smart Routes są tego dobrym przykładem.

-

UberEats to usługa wprowadzona i testowana na razie w kilku miastach świata, m.in. w Los Angeles, Barcelonie, Nowym Jorku i San Francisco. Jak można się domyślać, jej głównym celem jest dostarczanie zamówionego jedzenia przez kierowców Ubera. UberEats działa w podobny sposób co aplikacja podstawowa - gdy użytkownik znajduje się w obszarze, w którym możliwe jest dostarczenie posiłku, przycisk „Eats” pojawia się jako kolejna z opcji na ekranie. Użytkownicy mogą więc zobaczyć menu, zamówić danie oraz zapłacić za jedzenie wewnątrz aplikacji. Za dostarczenie posiłku Uber pobiera dodatkową opłatę w wysokości trzech dolarów - czterech w Nowym Jorku - ale czas oczekiwania, zgodnie ze słowami firmy, nie powinien przekroczyć 10 minut. Startup nawiązuje współpracę z lokalnymi restauracjami, które codziennie wybierają kilka konkretnych dań ze swojego menu i te dostępne są w aplikacji.

Mimo dużej konkurencji na rynku, Uber jest pewien, że udało mu się wypełnić niszę. Jason Droege, odpowiedzialny za eksperymenty „Uber Everything” zaznaczył w rozmowie z magazynem Wired, że tym, co wyróżnia UberEats, jest bardzo krótki czas dostawy. Dodatkowo, nie ma żadnych ograniczeń co do lokalizacji, z której składane jest zamówienie - może się to wydarzyć nawet podczas siedzenia na ławce w parku.

Wśród usług Ubera wykraczających poza podstawową działalność firmy wymienić można również m.in. UberCargo, oferującą duże samochody i vany, by pomóc użytkownikom w przeprowadzce, testowaną w Waszyngtonie UberEssentials, której celem jest dostarczanie produktów gospodarstwa domowego, a także UberRush, czyli pocztę kurierską, testowaną w Nowym Jorku.

Warto jednak zauważyć, że Uber nie poprzestaje na wspomnianych eksperymentach. Kolejnym rozwiązaniem, na razie wprowadzonym tylko w San Fracisco, są tzw. „Smart Routes”. W ramach usługi, której celem jest m.in. możliwość zaoszczędzenia pieniędzy oraz przewiezienia większej liczby osób w danej chwili, użytkownicy mogą zapoznać się z mapą najbardziej uczęszczanych tras. Następnie, zamiast zamawiać samochód pod dom, mogą oni „złapać” jeden z pojazdów na wspomnianych trasach, za co Uber nagrodzi ich rabatem w wysokości jednego dolara lub więcej od podstawowej ceny za przejazd. Dla kierowców „Smart Routes” to rozwiązanie jest o tyle wygodne, że pozwala zaoszczędzić zarówno czas, jak i benzynę.

Przyglądając się nowym usługom oferowanym przez Ubera można dojść do, banalnego wręcz, wniosku, że firma rozwija się niezwykle dynamicznie. Pytanie brzmi, czy kontrowersje, które na razie zdają się działać na jej korzyść, w którymś momencie nie zaczną osłabiać jej pozycji.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.