Polscy youtuberzy odpowiedzialni społecznie?

Polscy youtuberzy odpowiedzialni społecznie?

Brief.pl / Inspiracje

Swoją twórczość wykorzystują nie tylko do budowania własnej popularności, ale także do niesienia pomocy innym. Skala ich działań jest spora, a skuteczność ogromna. Na YouTube pojawia się coraz więcej akcji charytatywnych.

-

Wspólne pieczenie ciast, zbiórki pieniędzy, sprzedaż gadżetów czy nawet charytatywny streaming to wszystko sposoby na to aby dołożyć się w jakiś sposób do szczytnego celu, a z którego coraz chętniej korzystają gwiazdy internetu - blogerzy, vlogerzy i youtuberzy. - Akcje charytatywne na YouTube stają się coraz bardziej powszechne. - mówi Maciej Parol z VEEU Network - Pokazują jaką siłę rażenia posiada obecnie polska vlogosfera. To także pewna forma CSR w wykonaniu internetowych twórców. Dzięki takim zabiegom nie tylko aktywizują swoich fanów do prospołecznego działania, ale także budują swój pozytywny wizerunek – dodaje.

A robią to bardzo pomysłowo. Jedną z najbardziej znanych akcji charytatywnych jest wyczyn Remigiusza Wierzgonia, znanego fanom YouTube'a jako ReZigiusz. Na swoim kanale zgromadził on ponad milion subskrybentów, którzy mogą oglądać jak youtuber gra w gry video. Oprócz tego sprzedaje także swoje koszulki pod logiem ReziStyle. Właśnie koszulki i swoją popularność postanowił wykorzystać na zebranie funduszy dla Wojewódzkiego Szpitala Rehabilitacyjnego dla Dzieci w Jastrzębiu Zdroju. Zasady akcji były proste – przychód ze sprzedaży koszulek z jednego dnia, 31 grudnia, przekazane miały być w pełni na rzecz placówki. Efekt? 1600 zamówień i zasilone konto szpitala o 112 tys. zł. Sukces tym większy, że youtuber o całej akcji poinformował fanów dzień wcześniej.

Gamerzy z YouTube'a potrafią zarobić na cel charytatywny robiąc to co lubią najbardziej, czyli grając. Znany youtuber Stuu postanowił prowadzić na swoim vlogu 24 godzinny streaming, podczas którego jego fani mogli wpłacać dotacje na rzecz katowickiego domu dziecka. Akcja wspierana przez wiele innych gwiazd YouTube'a zakończyła się zbiórką 30 tys. złotych.

Youtuberzy pamiętają też w swoich akcjach o potrzebujących zwierzętach. Matt Olech na swoim wideoblogu ogłosił w ubiegłym miesiącu nietypową akcję dotyczącą FanMaila. Zwykle polega ona na tym, że fani przesyłają prezenty – drobiazgi, listy i rysunki dla twórcy bloga w ramach podziękowania za jego twórczość. On zaś w jednym ze swoich programów otwiera je i czyta, dziękując swoim fanom. Olech postanowił zamiast prezentów dla siebie zebrać paczki dla zwierząt z zaprzyjaźnionego schroniska. Fani nie zawiedli przysyłając w ciągu miesiąca 50 paczek. 

Wielokrotnie youtuberom, zwłaszcza gamerom zarzuca się, że zdobywają popularność i pieniądze nie robiąc nic pożytecznego. Powinno cieszyć, że mimo tych zarzutów, a także młodego wieku youtuberów, potrafią oni znaleźć wartościowy sposób wykorzystania swojej popularności i zawartego w ich kanałach potencjału. 

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.