Polscy youtuberzy odpowiedzialni społecznie?

Polscy youtuberzy odpowiedzialni społecznie?

Brief.pl / Inspiracje

Swoją twórczość wykorzystują nie tylko do budowania własnej popularności, ale także do niesienia pomocy innym. Skala ich działań jest spora, a skuteczność ogromna. Na YouTube pojawia się coraz więcej akcji charytatywnych.

-

Wspólne pieczenie ciast, zbiórki pieniędzy, sprzedaż gadżetów czy nawet charytatywny streaming to wszystko sposoby na to aby dołożyć się w jakiś sposób do szczytnego celu, a z którego coraz chętniej korzystają gwiazdy internetu - blogerzy, vlogerzy i youtuberzy. - Akcje charytatywne na YouTube stają się coraz bardziej powszechne. - mówi Maciej Parol z VEEU Network - Pokazują jaką siłę rażenia posiada obecnie polska vlogosfera. To także pewna forma CSR w wykonaniu internetowych twórców. Dzięki takim zabiegom nie tylko aktywizują swoich fanów do prospołecznego działania, ale także budują swój pozytywny wizerunek – dodaje.

A robią to bardzo pomysłowo. Jedną z najbardziej znanych akcji charytatywnych jest wyczyn Remigiusza Wierzgonia, znanego fanom YouTube'a jako ReZigiusz. Na swoim kanale zgromadził on ponad milion subskrybentów, którzy mogą oglądać jak youtuber gra w gry video. Oprócz tego sprzedaje także swoje koszulki pod logiem ReziStyle. Właśnie koszulki i swoją popularność postanowił wykorzystać na zebranie funduszy dla Wojewódzkiego Szpitala Rehabilitacyjnego dla Dzieci w Jastrzębiu Zdroju. Zasady akcji były proste – przychód ze sprzedaży koszulek z jednego dnia, 31 grudnia, przekazane miały być w pełni na rzecz placówki. Efekt? 1600 zamówień i zasilone konto szpitala o 112 tys. zł. Sukces tym większy, że youtuber o całej akcji poinformował fanów dzień wcześniej.

Gamerzy z YouTube'a potrafią zarobić na cel charytatywny robiąc to co lubią najbardziej, czyli grając. Znany youtuber Stuu postanowił prowadzić na swoim vlogu 24 godzinny streaming, podczas którego jego fani mogli wpłacać dotacje na rzecz katowickiego domu dziecka. Akcja wspierana przez wiele innych gwiazd YouTube'a zakończyła się zbiórką 30 tys. złotych.

Youtuberzy pamiętają też w swoich akcjach o potrzebujących zwierzętach. Matt Olech na swoim wideoblogu ogłosił w ubiegłym miesiącu nietypową akcję dotyczącą FanMaila. Zwykle polega ona na tym, że fani przesyłają prezenty – drobiazgi, listy i rysunki dla twórcy bloga w ramach podziękowania za jego twórczość. On zaś w jednym ze swoich programów otwiera je i czyta, dziękując swoim fanom. Olech postanowił zamiast prezentów dla siebie zebrać paczki dla zwierząt z zaprzyjaźnionego schroniska. Fani nie zawiedli przysyłając w ciągu miesiąca 50 paczek. 

Wielokrotnie youtuberom, zwłaszcza gamerom zarzuca się, że zdobywają popularność i pieniądze nie robiąc nic pożytecznego. Powinno cieszyć, że mimo tych zarzutów, a także młodego wieku youtuberów, potrafią oni znaleźć wartościowy sposób wykorzystania swojej popularności i zawartego w ich kanałach potencjału. 

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.