Polscy youtuberzy odpowiedzialni społecznie?

Polscy youtuberzy odpowiedzialni społecznie?

Brief.pl / Inspiracje

Swoją twórczość wykorzystują nie tylko do budowania własnej popularności, ale także do niesienia pomocy innym. Skala ich działań jest spora, a skuteczność ogromna. Na YouTube pojawia się coraz więcej akcji charytatywnych.

-

Wspólne pieczenie ciast, zbiórki pieniędzy, sprzedaż gadżetów czy nawet charytatywny streaming to wszystko sposoby na to aby dołożyć się w jakiś sposób do szczytnego celu, a z którego coraz chętniej korzystają gwiazdy internetu - blogerzy, vlogerzy i youtuberzy. - Akcje charytatywne na YouTube stają się coraz bardziej powszechne. - mówi Maciej Parol z VEEU Network - Pokazują jaką siłę rażenia posiada obecnie polska vlogosfera. To także pewna forma CSR w wykonaniu internetowych twórców. Dzięki takim zabiegom nie tylko aktywizują swoich fanów do prospołecznego działania, ale także budują swój pozytywny wizerunek – dodaje.

A robią to bardzo pomysłowo. Jedną z najbardziej znanych akcji charytatywnych jest wyczyn Remigiusza Wierzgonia, znanego fanom YouTube'a jako ReZigiusz. Na swoim kanale zgromadził on ponad milion subskrybentów, którzy mogą oglądać jak youtuber gra w gry video. Oprócz tego sprzedaje także swoje koszulki pod logiem ReziStyle. Właśnie koszulki i swoją popularność postanowił wykorzystać na zebranie funduszy dla Wojewódzkiego Szpitala Rehabilitacyjnego dla Dzieci w Jastrzębiu Zdroju. Zasady akcji były proste – przychód ze sprzedaży koszulek z jednego dnia, 31 grudnia, przekazane miały być w pełni na rzecz placówki. Efekt? 1600 zamówień i zasilone konto szpitala o 112 tys. zł. Sukces tym większy, że youtuber o całej akcji poinformował fanów dzień wcześniej.

Gamerzy z YouTube'a potrafią zarobić na cel charytatywny robiąc to co lubią najbardziej, czyli grając. Znany youtuber Stuu postanowił prowadzić na swoim vlogu 24 godzinny streaming, podczas którego jego fani mogli wpłacać dotacje na rzecz katowickiego domu dziecka. Akcja wspierana przez wiele innych gwiazd YouTube'a zakończyła się zbiórką 30 tys. złotych.

Youtuberzy pamiętają też w swoich akcjach o potrzebujących zwierzętach. Matt Olech na swoim wideoblogu ogłosił w ubiegłym miesiącu nietypową akcję dotyczącą FanMaila. Zwykle polega ona na tym, że fani przesyłają prezenty – drobiazgi, listy i rysunki dla twórcy bloga w ramach podziękowania za jego twórczość. On zaś w jednym ze swoich programów otwiera je i czyta, dziękując swoim fanom. Olech postanowił zamiast prezentów dla siebie zebrać paczki dla zwierząt z zaprzyjaźnionego schroniska. Fani nie zawiedli przysyłając w ciągu miesiąca 50 paczek. 

Wielokrotnie youtuberom, zwłaszcza gamerom zarzuca się, że zdobywają popularność i pieniądze nie robiąc nic pożytecznego. Powinno cieszyć, że mimo tych zarzutów, a także młodego wieku youtuberów, potrafią oni znaleźć wartościowy sposób wykorzystania swojej popularności i zawartego w ich kanałach potencjału. 

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.