Rynek online dóbr luksusowych w Polsce

Rynek online dóbr luksusowych w Polsce

Brief.pl / Wiedza

Rynek dóbr luksusowych w Polsce jest blisko 23-krotnie niższy od rynku włoskiego - tak wynika z raportu KPMG. Prognozy są jednak optymistyczne - do 2017 roku odzież i dodatki będą drugim najważniejszym segmentem z dóbr luksusowych.

-
SPONSOROWANE

Polacy coraz częściej kupują marki premium. Bogacimy się, nasze dochody wzrastają , ale najczęściej takie zakupy robimy w centrach handlowych. Czy Internet jest dobrym miejscem sprzedaży marek luksusowych?

Segmentacja klientów

Luksusowe ubrania i dodatki są najchętniej kupowane przez najzamożniejszych Polaków (tj powyżej 20 tyś zł brutto miesięcznie), ale raport KPMG ujawnia jeszcze jeden ciekawy fakt - najszybciej rosnącym segmentem klientów dokonujących zakupu marek luksusowych przez Internet są osoby w Polsce o dochodach 7,1 - 10 tyś zł brutto miesięcznie.

Przeważnie też korzystają z zagranicznych sklepów internetowych, które często oferują bardzo atrakcyjne ceny. Butiki z luksusową odzieżą, coraz częściej wybierają kanał online, aby dotrzeć do klienta. Taki przypadek można zaobserwować przy marce Budapester - która po 20 latach działalności stacjonarnej, zdecydowała się na sklep internetowy.

Marketing online marek luksusowych

Sprzedaż online marek luksusowych nie jest łatwym zadaniem. Wymaga przemyślanej oraz bardzo dokładnej strategii. Tutaj nie będą działać kupony, zniżki z popularnych portali typu CoupoRando. Kody rabatowe w tym przypadku to rozwiązanie dla sklepów online, w którym dokonuje zakupy inny typ klienta - ten nastawiony na rabaty, promocje, dysponującym mniejszym budżetem. Marka luksusowa bardziej musi skupić się na customer expierience - zachować bliski kontakt z klientem, wysoką jakość produktów, czasami wręcz zawyżoną cenę.

Internet jako medium może być świetnym rozwiązaniem - pozwoli nam na dotarcie do naszego klienta i lepsze poznanie go. Mamy wiele dróg dotarcia - przez wyszukiwarkę, content dystrybuowany przez Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn. Wystarczy stworzyć historię marki, która przyciąga, magnetyzuje i sprawia, że klient chce być jej częścią.

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.