Rynek online dóbr luksusowych w Polsce

Rynek online dóbr luksusowych w Polsce

Brief.pl / Wiedza

Rynek dóbr luksusowych w Polsce jest blisko 23-krotnie niższy od rynku włoskiego - tak wynika z raportu KPMG. Prognozy są jednak optymistyczne - do 2017 roku odzież i dodatki będą drugim najważniejszym segmentem z dóbr luksusowych.

-
SPONSOROWANE

Polacy coraz częściej kupują marki premium. Bogacimy się, nasze dochody wzrastają , ale najczęściej takie zakupy robimy w centrach handlowych. Czy Internet jest dobrym miejscem sprzedaży marek luksusowych?

Segmentacja klientów

Luksusowe ubrania i dodatki są najchętniej kupowane przez najzamożniejszych Polaków (tj powyżej 20 tyś zł brutto miesięcznie), ale raport KPMG ujawnia jeszcze jeden ciekawy fakt - najszybciej rosnącym segmentem klientów dokonujących zakupu marek luksusowych przez Internet są osoby w Polsce o dochodach 7,1 - 10 tyś zł brutto miesięcznie.

Przeważnie też korzystają z zagranicznych sklepów internetowych, które często oferują bardzo atrakcyjne ceny. Butiki z luksusową odzieżą, coraz częściej wybierają kanał online, aby dotrzeć do klienta. Taki przypadek można zaobserwować przy marce Budapester - która po 20 latach działalności stacjonarnej, zdecydowała się na sklep internetowy.

Marketing online marek luksusowych

Sprzedaż online marek luksusowych nie jest łatwym zadaniem. Wymaga przemyślanej oraz bardzo dokładnej strategii. Tutaj nie będą działać kupony, zniżki z popularnych portali typu CoupoRando. Kody rabatowe w tym przypadku to rozwiązanie dla sklepów online, w którym dokonuje zakupy inny typ klienta - ten nastawiony na rabaty, promocje, dysponującym mniejszym budżetem. Marka luksusowa bardziej musi skupić się na customer expierience - zachować bliski kontakt z klientem, wysoką jakość produktów, czasami wręcz zawyżoną cenę.

Internet jako medium może być świetnym rozwiązaniem - pozwoli nam na dotarcie do naszego klienta i lepsze poznanie go. Mamy wiele dróg dotarcia - przez wyszukiwarkę, content dystrybuowany przez Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn. Wystarczy stworzyć historię marki, która przyciąga, magnetyzuje i sprawia, że klient chce być jej częścią.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.