Reklama na przejściach dla pieszych? Dlaczego nie?!

Reklama na przejściach dla pieszych? Dlaczego nie?!

Brief.pl / Inspiracje

Czy to z chęci poprawienia bezpieczeństwa, czy to ze względu na chęć zwrócenia w niestandardowy sposób uwagi na własną markę, firmy decydują się na prowadzenie akcji w przestrzeni miejskiej na przejściach dla pieszych.

-

Przejścia dla pieszych bardzo często i to na całym świecie wykorzystywane są jako nośnik przekazów reklamowych. Swoje wybielające paski do zębów właśnie poprzez odmalowaną „zebrę” reklamowało blend – a – med czy też McDonald's, który pasy przemalował na żółto a do nich dorysował dużą czerwoną paczkę z charakterystycznym „m”, w której zwykle znajdują się frytki. Jednak na tworzeniu kreatywnych pasów i umieszczaniu w nich reklam działania marek się nie kończą. Niektóre z nich próbują swoich sił w niestandardowych akcjach promocyjnych. I to z całkiem dobrym efektem.

Niedawno taką akcję przeprowadziło Nestle. Na jednym z berlińskich przejść dla pieszych zainstalowane zostały specjalne automaty, imitujące przyciski włączające zielone światło. W rzeczywistości były to urządzenia, w których ukryte były kamery oraz niespodzianki dla przechodniów. Warunkiem ich otrzymania była współpraca między osobami stojącymi po dwóch stronach ulicy.

Nestle stawiało na współpracę, jednak w Niemczech pojawiła się także inna akcja, która tym razem stawiała na rywalizację. Choć nie stała za tą ideą żadna firma, jej inicjatorzy chcieli osiągnąć dobry cel społeczny. Chodziło o to, aby przechodnie nie przebiegali na czerwonym świetle, ani nie frustrowali się oczekiwaniem na możliwość przejścia. A stanie na światłach miało być dla nich pozytywnym przeżyciem. Jak zostało to osiągnięte? Poprzez grę.

Jednak chyba najlepszy sposób na zaangażowanie stojących na światłach przechodniów znaleźli producenci samochodu Smart. Postanowili oni zadbać o bezpieczeństwo, łamiących nagminnie przepisy, przebiegających na czerwonym świetle osób. Wychodząc z założenia, że nikt nie lubi stać na światłach postanowili trochę rozruszać... nie tylko ludzi. Kto by nie chciał zatrzymać się na takich przejściach?

::

Fot. Materiały prasowe Nestle

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Brief.pl / Aktualności

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących
Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Szósta edycja największego charytatywnego biegu w kraju – Poland Business Run – startuje 3 września. Uczestnicy pobiegną w tym roku w 7 miastach: Krakowie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Rejestracja drużyn rusza już pod koniec kwietnia. Cel? Pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową w powrocie do normalnego życia.

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

Brief.pl / Aktualności

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak
E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

W ostatnich latach przeciętne tempo życia wielu Polaków diametralnie się zmieniło. Większość rzeczy robimy w pośpiechu i cierpimy na nieustanny brak czasu. Wraz z rozwojem nowych technologii na popularności zyskały e-zakupy, które pozwalają zaoszczędzić czas. Z badań wynika, że 39 proc. Polaków robi zakupy przez internet w niedzielę z powodu braku czasu w tygodniu. Aż 78 proc. respondentów deklaruje, że nie powinno być żadnych ograniczeń w niedzielnym e-handlu. Rozwiązania z rynku e-commerce odzwierciedlają oczekiwania konsumentów, którzy coraz chętniej kupują przez internet. Co ciekawe konsumenci online nie tylko kupują ubrania czy elektronikę, ale również produkty spożywcze. Co na to ustawodawcy? Czy serwery e-sklepów zostaną wyłączone?