Reklama na przejściach dla pieszych? Dlaczego nie?!

Reklama na przejściach dla pieszych? Dlaczego nie?!

Brief.pl / Inspiracje

Czy to z chęci poprawienia bezpieczeństwa, czy to ze względu na chęć zwrócenia w niestandardowy sposób uwagi na własną markę, firmy decydują się na prowadzenie akcji w przestrzeni miejskiej na przejściach dla pieszych.

-

Przejścia dla pieszych bardzo często i to na całym świecie wykorzystywane są jako nośnik przekazów reklamowych. Swoje wybielające paski do zębów właśnie poprzez odmalowaną „zebrę” reklamowało blend – a – med czy też McDonald's, który pasy przemalował na żółto a do nich dorysował dużą czerwoną paczkę z charakterystycznym „m”, w której zwykle znajdują się frytki. Jednak na tworzeniu kreatywnych pasów i umieszczaniu w nich reklam działania marek się nie kończą. Niektóre z nich próbują swoich sił w niestandardowych akcjach promocyjnych. I to z całkiem dobrym efektem.

Niedawno taką akcję przeprowadziło Nestle. Na jednym z berlińskich przejść dla pieszych zainstalowane zostały specjalne automaty, imitujące przyciski włączające zielone światło. W rzeczywistości były to urządzenia, w których ukryte były kamery oraz niespodzianki dla przechodniów. Warunkiem ich otrzymania była współpraca między osobami stojącymi po dwóch stronach ulicy.

Nestle stawiało na współpracę, jednak w Niemczech pojawiła się także inna akcja, która tym razem stawiała na rywalizację. Choć nie stała za tą ideą żadna firma, jej inicjatorzy chcieli osiągnąć dobry cel społeczny. Chodziło o to, aby przechodnie nie przebiegali na czerwonym świetle, ani nie frustrowali się oczekiwaniem na możliwość przejścia. A stanie na światłach miało być dla nich pozytywnym przeżyciem. Jak zostało to osiągnięte? Poprzez grę.

Jednak chyba najlepszy sposób na zaangażowanie stojących na światłach przechodniów znaleźli producenci samochodu Smart. Postanowili oni zadbać o bezpieczeństwo, łamiących nagminnie przepisy, przebiegających na czerwonym świetle osób. Wychodząc z założenia, że nikt nie lubi stać na światłach postanowili trochę rozruszać... nie tylko ludzi. Kto by nie chciał zatrzymać się na takich przejściach?

::

Fot. Materiały prasowe Nestle

Zobacz inne polecane artykuły

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Brief.pl / Aktualności

Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing
Rekordowe wyjście inwestycyjne Venture Capital. Synerise zainwestuje 20 mln zł w rozwój sztucznej inteligencji i autonomicznego marketing

Krakowska spółka po raz drugi w ciągu ostatniego roku z sukcesem zakończyła prywatną emisję akcji. W drodze transakcji o wartości 45 mln zł Synerise uzyskał dostęp do kapitału, którego sporą część przeznaczy na badania i rozwój. 29-krotną stopę zwrotu uzyskał Satus Venture, który za kwotę 25 mln zł sprzedał część swoich akcji w spółce.

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Brief.pl / Ludzie

Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce
Perfekcyjna egzekucja podstawą innowacji. Rozmowa z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce

Po 3 latach od momentu wejścia na polski rynek Uberowi udało się zgromadzić ponad milion zadowolonych użytkowników. Jak się okazuje, z aplikacji w Polsce najchętniej korzysta pokolenie millenialsów. Teraz firma zdecydowała się umocnić swój marketing - tak, by z aplikacją dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w różnym wieku. O nowej strategii marketingowej, zjawisku uberyzacji i premierach kolejnych usług Ubera rozmawiamy z Kacprem Winiarczykiem, general managerem Ubera w Polsce.