wp - grudzien 2016

Polskie marki na Snapchacie

Polskie marki na Snapchacie

Brief.pl / Aktualności

Po stworzonym przez Hash.fm zestawieniu najpopularniejszych osób na Snapchacie, przyszedł czas na prezentację liderów wśród polskich marek. Orange, ESKA TV i Coca-Cola Polska to marki, które według rankingu wiodą prym w tym kanale.

-

Snapchat, w przeciwieństwie do wielu innych mediów społecznościowych nie udostępnia użytkownikom, ani markom statystyk. Nie istnieje także monitoring tego kanału. Jak zatem można stworzyć ranking popularności marek na Snapchacie?

Jego twórcy postanowili sięgnąć po liczby wyświetleń tzw. „My story”.  Jednak tylko spośród zgłaszających się osób i marek. Zatem ranking ten nie jest w pełni miarodajny. Zwłaszcza jeśli spojrzeć na różnicę między pierwszą marką w rankingu, a ostatnią. 

20100 to maksymalna liczba widzów story pierwszej w rankingu marki – Orange. To przy niemal 9 milionach fanów marki na Facebooku, nie jest porażającą liczbą. Jednak w Polsce Snapchat dopiero zyskuje na popularności, zwłaszcza wśród marketerów. Co potwierdza marka znajdująca się na 34. miejscu Click Community z maksymalną liczbą wyświetleń na poziomie siedmiu.

Ogólna liczba polskich użytkowników na Snapchacie jest trudna do określenia, więc tego rodzaju zestawienia dają pewną świadomość o skali zjawiska, a także pozwalają poznać marki i osoby, które prężnie działają w tym nowym kanale. Przy okazji więc przypominamy, że w poprzednim zestawieniu Hash.fm pierwsze miejsce zajęła Julia Kuczyńska, prowadząca bloga Maffashion z wynikiem niemal 62 tysięcy wyświetleń.

Pełny ranking dostępny na stronie Hash.fm.

::

Fot. Flickr/ CC-BY-2.0/ Adam Przezdziek

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.