Polska żywność lepsza niż czeska

Polska żywność lepsza niż czeska

Brief for Poland / Wiedza

Jeden z portali internetowych w Czechach opublikował wyniki ankiety na temat żywności polskiej i czeskiej. Z badania wynika, że aż 10 323 z 12 183 respondentów stwierdziło, iż polskie produkty żywnościowe lepiej smakują i na talerzu wyglądają lepiej niż czeskie - podała Polska Agencja Prasowa.

-

Pomimo negatywnej kampanii o polskiej żywności prowadzonej ostatnio w czeskich mediach, dane handlu zagranicznego produktami rolno-spożywczymi świadczą o wyraźnym wzroście naszego eksportu na ten rynek w roku ubiegłym. Wartość eksportu towarów rolno-spożywczych z Polski do Czech wynosi ok. 1 mld euro rocznie i jak zapewnia wiceminister rolnictwa Zofia Szalczyk, nie obserwujemy spadku. Te wyniki pokazują też, że najlepszym weryfikatorem produktów żywnościowych są konsumenci.

W ostatnich tygodniach, w ramach polskiego przewodnictwa w Grupie Wyszehradzkiej, ministerstwo rolnictwa i rozwoju wsi zorganizowało kilka wydarzeń promujących polskie produkty. Były to: Wyszehradzka Rodzinna Wycieczka Rowerowa w Pradze oraz rodzinny piknik zorganizowany w ogrodach polskiej ambasady w czeskiej stolicy, a także „Dzień Kuchni Polskiej” w Bratysławie.

 

Źródło: minrol.gov.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Brief.pl / Ludzie

Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland
Kapituła 50 Kreatywnych: Rozmowa z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland

Czy istnieje dobry moment na odpalenie własnego biznesu? Jak w kontekście wszechobecnych startupów rysuje się przyszłość korporacji? Jaka jest świadomość siły małych i średnich przedsiębiorców w Polsce? W ramach cyklu wywiadów przedstawiającego Kapitułę 7. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie rozmawiamy z Dariuszem Żukiem, CEO Business Link Poland.