wp - grudzien 2016

Polska żywność lepsza niż czeska

Polska żywność lepsza niż czeska

Brief for Poland / Wiedza

Jeden z portali internetowych w Czechach opublikował wyniki ankiety na temat żywności polskiej i czeskiej. Z badania wynika, że aż 10 323 z 12 183 respondentów stwierdziło, iż polskie produkty żywnościowe lepiej smakują i na talerzu wyglądają lepiej niż czeskie - podała Polska Agencja Prasowa.

-

Pomimo negatywnej kampanii o polskiej żywności prowadzonej ostatnio w czeskich mediach, dane handlu zagranicznego produktami rolno-spożywczymi świadczą o wyraźnym wzroście naszego eksportu na ten rynek w roku ubiegłym. Wartość eksportu towarów rolno-spożywczych z Polski do Czech wynosi ok. 1 mld euro rocznie i jak zapewnia wiceminister rolnictwa Zofia Szalczyk, nie obserwujemy spadku. Te wyniki pokazują też, że najlepszym weryfikatorem produktów żywnościowych są konsumenci.

W ostatnich tygodniach, w ramach polskiego przewodnictwa w Grupie Wyszehradzkiej, ministerstwo rolnictwa i rozwoju wsi zorganizowało kilka wydarzeń promujących polskie produkty. Były to: Wyszehradzka Rodzinna Wycieczka Rowerowa w Pradze oraz rodzinny piknik zorganizowany w ogrodach polskiej ambasady w czeskiej stolicy, a także „Dzień Kuchni Polskiej” w Bratysławie.

 

Źródło: minrol.gov.pl

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.