Jeśli chcesz zepsuć relację z dziennikarzem, to…?

Jeśli chcesz zepsuć relację z dziennikarzem, to…?

Brief.pl / Inspiracje

Czego unikać w komunikacji z przedstawicielem mediów? Raport KomuKomunikacji “PR-owcy i dziennikarze - co sądzą o sobie nawzajem” prezentuje wyniki codziennych relacji, jakie zachodzą między tymi dwoma grupami. Okazuje się, że aż 9 proc. specjalistów ds. PR, spośród grupy 214 badanych praktyków, nie ma żadnego sposobu na nieprzychylnych dziennikarzy. Pragnąc pomóc, prezentujemy słowniczek na opak - 9 czynników, mających wpływ na jakość relacji dziennikarza i PR-owca.

-

Informacje prasowe

Lead i trzy akapity na temat nowości w firmie o charakterze reklamowym, wysłane w pliku tekstowym, co najmniej 11 razy w miesiącu do jednej redakcji. Jedyny sposób na przekazanie dziennikarzom informacji.

Tip:

Znajomość języka polskiego, kontakt z klientem oraz ekspertami i autorytetami to abstrakcja.

Stopka

Zbyt wiele niepotrzebnych informacji pełniących rolę podpisu w mailu, przykrywających podstawowe dane.

Tip:

Czekasz pilnie na kontakt? Krok pierwszy: usuń ze stopki swój numer telefonu.

Telefonowanie

Rzeczownik odczasownikowy, oznaczający notoryczne anonimowe telefony do wybranej redakcji z pytaniami o informacje prasowe, wysłane 3 tygodnie wcześniej. „Tak, tak, to było dzień przed świętami Bożego Narodzenia...” 

Tip:

Odpuść ten rodzaj kontaktu, jeśli nigdy nie zadzwoniłeś sam do dentysty.

DW vs. UDW

Niemożliwe do odróżnienia pola, które uzupełnia się podczas wysyłania maili. Zwykle mylone przy okazji adresowania “tematu na wyłączność” do bazy tysiąca dziennikarzy. Każdy dziennikarz powinien mieć świadomość konkurencji i widzieć, z kim traktujesz go na równi.

Tip:

CC oraz BCC to nazwy tych samych, nieprzydatnych funkcji poczty elektronicznej.

Research

Prawdziwe znaczenie: googlowanie. Najczęściej omijane elementy: profil medium, grupa docelowa, zasięg, zainteresowania dziennikarzy, aktualne kontakty. 

Tip:

Pójść o krok dalej? Zaangażować się? Nie!

Przechodzenie na “ty”

W branży medialno-agencyjnej wszyscy są przyjaciółmi, dlatego można pozwolić sobie na więcej swobody i mniej kultury. 

Tip:

Na „ty" pisze się już przy pierwszym kontakcie.

Reakcja

Sytuacja podsycona niepokojem w przypadku zainteresowania dziennikarza nadesłanym tematem. Przejawia się brakiem możliwości przygotowania dodatkowych materiałów, propozycji nowych rozwiązań czy też odpowiedzi na prośby, np. o zdjęcie rozmówcy.

Tip:

Ignorowane powinny być przede wszystkim prośby o dodatkowy komentarz.

Domaganie się publikacji

Termin odpowiadający stanowi, w jaki można wpaść po wysyłaniu informacji niezgodnych z tematyką medium.

Tip:

Niezainteresowanych dziennikarzy należy spamować do skutku.

Plan

Termin stojący w opozycji do ideologii “carpe diem”, dzięki któremu można osiągnąć długookresowe cele.

Tip:

Publikacje w aktualnych numerach magazynów można załatwić z dnia na dzień, dlatego ustalona linia czasu działania jest niepotrzebna.

::

fot. Fotolia/Deyan Georgiev

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.