Koń polski - produkt, który tworzy markę Polska?

Koń polski  - produkt, który tworzy markę Polska?

Brief for Poland / Aktualności

Po produktach ich poznacie, jak mawia nasz naczelny Grzegorz Kiszluk. To kluczowy element budowania strategii marketingu miejsc. Czy polskie konie można zaliczyć do grona artefaktów budujących markę naszego kraju? Jak co roku w Janowie Podlaskim odbyła się aukcja „Pride of Poland”. A mamy być z czego dumni. Polski koń został wylicytowany za niebagatelną kwotę 1,4 mln euro.

-

Razem z urzędami marszałkowskimi stworzyliśmy Mapę Polskich Marek. Ma ona pokazywać jakie firmy mają potencjał budować markę narodową naszego kraju. Na wspomnianej mapie zostały umieszczone marki z różnorakich branż. Naszym zdaniem, można dodać do niej i stadninę koni w Janowie Podlskim.

Stadnina w Janowie Podlaskim jest najstarszą w Polsce. Słynie z hodowli koni czystej krwi arabskiej oraz angloarabskiej. Co roku fanatycy koni przybywają do tej małej miejscowości aby podziwiać i licytować najpiękniejsze polskie klacze i ogiery. W tym roku podczas aukcji padł rekord – dziesięcioletnia siwa klacz została sprzedana szwajcarskiemu nabywcy za 1,4 mln euro.

Pepita jest czempionką klaczy starszych Narodowego Pokazu Koni Arabskich Czystej Krwi z ubiegłego roku. Drugą najdroższą klaczą Stadniny okazała się jedenastoletnia Pistoria – sprzedana za 625 tysięcy euro nabywcy ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Ogółem w tym roku zlicytowano 24 konie za łączną sumę 3, 95 mln euro.

Prócz urodziwych koni prawdziwą atrakcją w janowskiej stadninie jest XIX-wieczny zespół stajni, a pośród nich najstarsze – “Zegarowa” z 1894 oraz “Czołowa” z 1841 roku. Ponadto oprócz sławnej aukcji „Pride of Poland” w Janowie odbywają się Letnia i Jesienna Aukcja Koni Arabskich, Polski Narodowy Pokaz Koni Arabskich czy Sportowe Mistrzostwa Europy Koni Arabskich. Dodatkowo w stadninie praktyki zawodowe odbywają uczniowie technikum hodowli koni, najlepsi zaś mają szansę prezentować swoje umiejętności na najważniejszych imprezach konnych w kraju. Obok Stadniny Koni w Janowie Podlaskim swoją siedzibę posiada Polski Związek Hodowców Koni Arabskich.

Choć stadnina w Janowie Podlaskim nie posiada największej hodowli koni arabskich i nie jest największa na świecie, to jednak od ponad 45 lat corocznie przyciąga czołowych kolekcjonerów. W ubiegłym roku została doceniona przez „Brief” i znalazła się w zestawieniu „25/25 Marki dla Polski”.

::

fot „Dressage-shagya”/Véronique Mestre Gibaud

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.