Jak tworzyć wirusowe treści wideo?

Jak tworzyć wirusowe treści wideo?

Brief.pl / Inspiracje

Czy wirusowe wideo jest zaprzeczeniem tego, że sukces potrzebuje strategii? A może w tym “szaleństwie” jest metoda? Podpowiadamy, jak podchodzić do tworzenia materiału wirusowego w internecie. Prezentujemy 3 zasady, jakich należy się trzymać przy tworzeniu wideo w sieci.

-

 Musisz potraktować poważnie jedno: swój pomysł. Jak o niego zadbać? Na co zwrócić uwagę?

 

Wzbudzaj pozytywne emocje

 

Rozbawienie, radość, wzruszenie - to emocje, które budują zaangażowanie. Zdobycie serca i lojalności widza to cel, jaki powinniśmy stawiać sobie, przeobrażając nasz pomysł w wirusowy materiał.

Przy rozbawianiu widzów sprawdza się absurd. Bieżące wydarzenia, przedstawione w krzywym zwierciadle i z humorem, pomogą Ci zjednać ludzi.

Warto podążać za głosem intuicji. Czasami podpowiada nam on, aby postąpić inaczej, zrobić coś nieoczekiwanego. Zabawne, kreatywne hasło, ciekawe skojarzenie, nietypowy rym - tym się wyróżnisz i zostaniesz zapamiętany.

 

Bądź spójny

 

Wideo spójne z marką jest podstawą. Ludzie, identyfikując się z wartościami i uczuciami, jakie im zaprezentujemy, będą patrzyli w podobny sposób na firmę, która je wyznaje.

Upewnij się, aby tożsamość marki była widoczna, natomiast Twój produkt stanowił tło, był mignięciem, szeptem. Młodzi ludzie, a to do nich trafiają głównie treści wirusowe w internecie, są wyczuleni na fałsz bijący z ekranu monitora. Nie bądź anonimowy, ale pokaż, że komercyjny viral nie musi razić.

 

Odpowiadaj na potrzeby

 

Planujesz trafić do osób, które poszukują wiedzy czy potrzebują rozrywki? Zbadaj preferencje grupy, która Cię interesuje i daj jej to, czego potrzebuje - wiedzę, odpowiedź na pytanie, rozwiązanie problemu lub powód do śmiechu. Przekaż to w łatwy sposób. Krótko.

Bardzo istotnym elementem jest zapoznanie się z miejsca w sieci, gdzie jest ich najwięcej. W zależności od grupy wiekowej będzie to inny kanał w mediach społecznościowych czy forum. Wygraj przygotowaniem.

 

 Jaki jest zatem przepis na dobry viral?

 

- Przepis na udany viral jest trochę jak przepis na dobre ciasto drożdżowe – wszystko musi być w idealnych proporcjach, by urosło i było smaczne. Gdybym miała tworzyć taką kampanię na najbliższe tygodnie, to do kreatywności, niepowtarzalności dodałabym sporo symboli narodowościowych. Bo Polacy kochają to co polskie i to wzbudza u nich pozytywne emocje - komentuje Dominika Agnieszka Stańczyk z Glaubicz Garwolińska Consultants.

 

::

fot. Fotolia.pl/mojoez/Nenov Brothers

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Przedsiębiorczy Poznań

Brief.pl / Aktualności

Przedsiębiorczy Poznań
Przedsiębiorczy Poznań

Jednym z pięciu priorytetów, zawartych w przyjętej w tym roku przez Radę Miasta Strategii Rozwoju Miasta Poznania 2020+, jest nowoczesna przedsiębiorczość. Oznacza to, że w Poznaniu ma rozwijać się zróżnicowana, nowoczesna i silna gospodarka. Lokalne, niewielkie firmy mają uzyskać wsparcie w działaniach innowacyjnych. Wspierana ma być też współpraca biznesu i nauki, pomoc uzyskać mają lokalne startupy. Miasto ma również działać na rzecz zwiększenia poziomu umiędzynarodowienia poznańskiej przedsiębiorczości. I nie są to puste deklaracje.