Jak tworzyć wirusowe treści wideo?

Jak tworzyć wirusowe treści wideo?

Brief.pl / Inspiracje

Czy wirusowe wideo jest zaprzeczeniem tego, że sukces potrzebuje strategii? A może w tym “szaleństwie” jest metoda? Podpowiadamy, jak podchodzić do tworzenia materiału wirusowego w internecie. Prezentujemy 3 zasady, jakich należy się trzymać przy tworzeniu wideo w sieci.

-

 Musisz potraktować poważnie jedno: swój pomysł. Jak o niego zadbać? Na co zwrócić uwagę?

 

Wzbudzaj pozytywne emocje

 

Rozbawienie, radość, wzruszenie - to emocje, które budują zaangażowanie. Zdobycie serca i lojalności widza to cel, jaki powinniśmy stawiać sobie, przeobrażając nasz pomysł w wirusowy materiał.

Przy rozbawianiu widzów sprawdza się absurd. Bieżące wydarzenia, przedstawione w krzywym zwierciadle i z humorem, pomogą Ci zjednać ludzi.

Warto podążać za głosem intuicji. Czasami podpowiada nam on, aby postąpić inaczej, zrobić coś nieoczekiwanego. Zabawne, kreatywne hasło, ciekawe skojarzenie, nietypowy rym - tym się wyróżnisz i zostaniesz zapamiętany.

 

Bądź spójny

 

Wideo spójne z marką jest podstawą. Ludzie, identyfikując się z wartościami i uczuciami, jakie im zaprezentujemy, będą patrzyli w podobny sposób na firmę, która je wyznaje.

Upewnij się, aby tożsamość marki była widoczna, natomiast Twój produkt stanowił tło, był mignięciem, szeptem. Młodzi ludzie, a to do nich trafiają głównie treści wirusowe w internecie, są wyczuleni na fałsz bijący z ekranu monitora. Nie bądź anonimowy, ale pokaż, że komercyjny viral nie musi razić.

 

Odpowiadaj na potrzeby

 

Planujesz trafić do osób, które poszukują wiedzy czy potrzebują rozrywki? Zbadaj preferencje grupy, która Cię interesuje i daj jej to, czego potrzebuje - wiedzę, odpowiedź na pytanie, rozwiązanie problemu lub powód do śmiechu. Przekaż to w łatwy sposób. Krótko.

Bardzo istotnym elementem jest zapoznanie się z miejsca w sieci, gdzie jest ich najwięcej. W zależności od grupy wiekowej będzie to inny kanał w mediach społecznościowych czy forum. Wygraj przygotowaniem.

 

 Jaki jest zatem przepis na dobry viral?

 

- Przepis na udany viral jest trochę jak przepis na dobre ciasto drożdżowe – wszystko musi być w idealnych proporcjach, by urosło i było smaczne. Gdybym miała tworzyć taką kampanię na najbliższe tygodnie, to do kreatywności, niepowtarzalności dodałabym sporo symboli narodowościowych. Bo Polacy kochają to co polskie i to wzbudza u nich pozytywne emocje - komentuje Dominika Agnieszka Stańczyk z Glaubicz Garwolińska Consultants.

 

::

fot. Fotolia.pl/mojoez/Nenov Brothers

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.