Jak tworzyć wirusowe treści wideo?

Jak tworzyć wirusowe treści wideo?

Brief.pl / Inspiracje

Czy wirusowe wideo jest zaprzeczeniem tego, że sukces potrzebuje strategii? A może w tym “szaleństwie” jest metoda? Podpowiadamy, jak podchodzić do tworzenia materiału wirusowego w internecie. Prezentujemy 3 zasady, jakich należy się trzymać przy tworzeniu wideo w sieci.

-

 Musisz potraktować poważnie jedno: swój pomysł. Jak o niego zadbać? Na co zwrócić uwagę?

 

Wzbudzaj pozytywne emocje

 

Rozbawienie, radość, wzruszenie - to emocje, które budują zaangażowanie. Zdobycie serca i lojalności widza to cel, jaki powinniśmy stawiać sobie, przeobrażając nasz pomysł w wirusowy materiał.

Przy rozbawianiu widzów sprawdza się absurd. Bieżące wydarzenia, przedstawione w krzywym zwierciadle i z humorem, pomogą Ci zjednać ludzi.

Warto podążać za głosem intuicji. Czasami podpowiada nam on, aby postąpić inaczej, zrobić coś nieoczekiwanego. Zabawne, kreatywne hasło, ciekawe skojarzenie, nietypowy rym - tym się wyróżnisz i zostaniesz zapamiętany.

 

Bądź spójny

 

Wideo spójne z marką jest podstawą. Ludzie, identyfikując się z wartościami i uczuciami, jakie im zaprezentujemy, będą patrzyli w podobny sposób na firmę, która je wyznaje.

Upewnij się, aby tożsamość marki była widoczna, natomiast Twój produkt stanowił tło, był mignięciem, szeptem. Młodzi ludzie, a to do nich trafiają głównie treści wirusowe w internecie, są wyczuleni na fałsz bijący z ekranu monitora. Nie bądź anonimowy, ale pokaż, że komercyjny viral nie musi razić.

 

Odpowiadaj na potrzeby

 

Planujesz trafić do osób, które poszukują wiedzy czy potrzebują rozrywki? Zbadaj preferencje grupy, która Cię interesuje i daj jej to, czego potrzebuje - wiedzę, odpowiedź na pytanie, rozwiązanie problemu lub powód do śmiechu. Przekaż to w łatwy sposób. Krótko.

Bardzo istotnym elementem jest zapoznanie się z miejsca w sieci, gdzie jest ich najwięcej. W zależności od grupy wiekowej będzie to inny kanał w mediach społecznościowych czy forum. Wygraj przygotowaniem.

 

 Jaki jest zatem przepis na dobry viral?

 

- Przepis na udany viral jest trochę jak przepis na dobre ciasto drożdżowe – wszystko musi być w idealnych proporcjach, by urosło i było smaczne. Gdybym miała tworzyć taką kampanię na najbliższe tygodnie, to do kreatywności, niepowtarzalności dodałabym sporo symboli narodowościowych. Bo Polacy kochają to co polskie i to wzbudza u nich pozytywne emocje - komentuje Dominika Agnieszka Stańczyk z Glaubicz Garwolińska Consultants.

 

::

fot. Fotolia.pl/mojoez/Nenov Brothers

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.