Jak tworzyć wirusowe treści wideo?

Jak tworzyć wirusowe treści wideo?

Brief.pl / Inspiracje

Czy wirusowe wideo jest zaprzeczeniem tego, że sukces potrzebuje strategii? A może w tym “szaleństwie” jest metoda? Podpowiadamy, jak podchodzić do tworzenia materiału wirusowego w internecie. Prezentujemy 3 zasady, jakich należy się trzymać przy tworzeniu wideo w sieci.

-

 Musisz potraktować poważnie jedno: swój pomysł. Jak o niego zadbać? Na co zwrócić uwagę?

 

Wzbudzaj pozytywne emocje

 

Rozbawienie, radość, wzruszenie - to emocje, które budują zaangażowanie. Zdobycie serca i lojalności widza to cel, jaki powinniśmy stawiać sobie, przeobrażając nasz pomysł w wirusowy materiał.

Przy rozbawianiu widzów sprawdza się absurd. Bieżące wydarzenia, przedstawione w krzywym zwierciadle i z humorem, pomogą Ci zjednać ludzi.

Warto podążać za głosem intuicji. Czasami podpowiada nam on, aby postąpić inaczej, zrobić coś nieoczekiwanego. Zabawne, kreatywne hasło, ciekawe skojarzenie, nietypowy rym - tym się wyróżnisz i zostaniesz zapamiętany.

 

Bądź spójny

 

Wideo spójne z marką jest podstawą. Ludzie, identyfikując się z wartościami i uczuciami, jakie im zaprezentujemy, będą patrzyli w podobny sposób na firmę, która je wyznaje.

Upewnij się, aby tożsamość marki była widoczna, natomiast Twój produkt stanowił tło, był mignięciem, szeptem. Młodzi ludzie, a to do nich trafiają głównie treści wirusowe w internecie, są wyczuleni na fałsz bijący z ekranu monitora. Nie bądź anonimowy, ale pokaż, że komercyjny viral nie musi razić.

 

Odpowiadaj na potrzeby

 

Planujesz trafić do osób, które poszukują wiedzy czy potrzebują rozrywki? Zbadaj preferencje grupy, która Cię interesuje i daj jej to, czego potrzebuje - wiedzę, odpowiedź na pytanie, rozwiązanie problemu lub powód do śmiechu. Przekaż to w łatwy sposób. Krótko.

Bardzo istotnym elementem jest zapoznanie się z miejsca w sieci, gdzie jest ich najwięcej. W zależności od grupy wiekowej będzie to inny kanał w mediach społecznościowych czy forum. Wygraj przygotowaniem.

 

 Jaki jest zatem przepis na dobry viral?

 

- Przepis na udany viral jest trochę jak przepis na dobre ciasto drożdżowe – wszystko musi być w idealnych proporcjach, by urosło i było smaczne. Gdybym miała tworzyć taką kampanię na najbliższe tygodnie, to do kreatywności, niepowtarzalności dodałabym sporo symboli narodowościowych. Bo Polacy kochają to co polskie i to wzbudza u nich pozytywne emocje - komentuje Dominika Agnieszka Stańczyk z Glaubicz Garwolińska Consultants.

 

::

fot. Fotolia.pl/mojoez/Nenov Brothers

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.