Jak stworzyć informację prasową, której nikt nie przeczyta?

Jak stworzyć informację prasową, której nikt nie przeczyta?

Brief.pl / Inspiracje

Pierwsza trafia do naszych skrzynek e-mailowych zwykle wtedy, gdy pijemy poranną kawę. To ona uruchamia lawinę, z której ciężko odkopać się pod koniec dnia, nie wspominając o tym, co dzieje się na naszych kontach pocztowych po tygodniowym urlopie. Prezentujemy 5 błędów popełnianych w czasie konstruowania informacji prasowych, które szarpią dziennikarskie nerwy.

-

1. Proszki do prania rewolucjonizujące świat

Problem informacji prasowych leży przede wszystkim w rozbieżności pomiędzy tym, co każda ze stron uważa za wartościowy komunikat. Marka usiłująca w nachalny i, czasem, prymitywny sposób sprzedać swój produkt ma małe szanse na zdobycie serc dziennikarzy. Pieśń pochwalna na cześć nowej kampanii margaryny, ubarwiona licznymi sprzedażowymi terminami może okazać się „mało atrakcyjna”. Opisywanie wielkimi słowami małych rzeczy nie czyni ich większymi!

2. Plejada niedociągnięć

Wypadki chodzą po ludziach, a wytykanie innym najdrobniejszych potknięć jest zwyczajnie nieeleganckie. Problem pojawia się w momencie, gdy słowo „najdrobniejszy” zamieniamy na „nagminny”. Materiały, w których roi się od literówek, błędów ortograficznych czy stylistycznych, nie są wcale rzadkością. Do wyjątków nie należą także te pozbawione leadów bądź nagłówków. Źle sformatowany tekst, dla urozmaicenia zapisany w problematycznym formacie (np. .odt czy .pdf), zmniejsza swoje szanse na publikację, nawet wtedy, gdy treść jest godna uwagi. Próba ratowania sytuacji poprzez wysłanie ponownej, przepraszającej wiadomości raczej nie przyniesie wymarzonych efektów…

3. Specjaliści ds. wszelakich

Poszerzanie horyzontów i zgłębianie wiedzy z zakresu różnych obszarów nauki jest bardzo istotne dla rozwoju osobistego. W trosce o edukację dziennikarzy specjaliści ds. PR postanowili obdarowywać ich informacjami na każdy temat. I tak, wysłana hurtem wiadomość dotycząca kongresu „hodowców wołowiny” ucieszy oko każdego, bez względu na tematykę medium, które reprezentuje… Zagadnienie to wiąże się z personalizacją wiadomości, a więc rezygnacją z „Szanownych Państwa”. A może, jeśli informacja zostanie skierowana do węższego grona zainteresowanych, jej spersonalizowanie nie będzie już tak uciążliwe?

4. BARDZO DŁUGI, NIEWIELE ZNACZĄCY TYTUŁ, ZA TO ZAPISANY WIELKIMI LITERAMI W MYŚL ZASADY - „IM WIĘKSZE LOGO MARKI, TYM WIĘKSZA PROMOCJA”

Stworzenie dobrego tytułu wiadomości jest sztuką. Niemniej, pomocne może być trzymanie się takich zasad, jak np. „Nie zaczynaj od słów ‚Informacja Prasowa’/‚Komunikat Prasowy’”. Co więcej, postaraj się zawrzeć w nim clou całego komunikatu i, jeśli to możliwe, przykuwające uwagę nazwiska i terminy. Jeśli temat przypadnie do gustu dziennikarzowi, to na pewno nie za sprawą wielkich liter. Nie musisz krzyczeć, aby Cię zauważono…

5. Informacja-widmo

Załóżmy, że temat jest interesujący, a komunikat napisany w taki sposób, że nie masz ochoty kliknąć w ikonę kosza na śmieci w swojej skrzynce. Wręcz przeciwnie, masz ochotę zgłębić wiedzę, zebrać dodatkowe komentarze, bo ten jeden, który pojawi się we wszystkich konkurencyjnych mediach, nie jest zadowalający. Na takie właśnie okazje warto zaznaczyć, kto jest osobą, do której należy zgłaszać się po dodatkowe informacje i podać bezpośredni do niej kontakt. Komunikaty-widma, dodatkowo nieokraszone żadnym materiałem graficznym, szybko zaginą w natłoku wiadomości. A szkoda.

::

fot. Fotolia/pathdoc

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.