5 pamiętnych wpadek w mediach społecznościowych

5 pamiętnych wpadek w mediach społecznościowych

Brief.pl / Inspiracje

W związku z falą zasłużonej krytyki, z jaką spotkała się reklama wódki Extra Żytnia, zebrało się nam na wspominki i postanowiliśmy powrócić myślami do innych głośnych wpadek. Prezentujemy momenty kryzysowe w życiu znanych marek.

-

Post pisany pod wpływem alkoholu?

Media huczały o co najmniej kontrowersyjnej reklamie marki wódki Extra Żytnia. Na jej facebookowym profilu ukazało się zdjęcie zrobione 31 sierpnia 1982 roku podczas pacyfikacji demonstracji "Solidarności" przez milicję i ZOMO. Archiwalna fotografia przedstawia czterech mężczyzn niosących śmiertelnie rannego kolegę. Zdjęcie zostało opatrzone komentarzem „Kac Vegas? Scenariusz pisany przez Żytnią”. Takie słowa mają sugerować, że producent (Polmos Bielsko-Biała) bierze na siebie winę za pijackie hulanki miłośników tego trunku. Pozostaje zadać pytanie, czy czuje się równie odpowiedzialny za rażący błąd, jaki popełniono?

Fali krytyki nie sposób zatrzymać, ale warto docenić stosunkowo szybką reakcję firmy, która otwarcie przyznała się do błędu. Magiczne słowo "przepraszam" nie cofnie czasu, ale biorąc pod uwagę, jak rzadko można je "usłyszeć z ust marek" jest to pewna wartość. Nie zmienia to faktu, że sprawa została już skierowana do prokuratury.

 Zhakowany Twitter NBP

Na uwagę zasługuje wpadka NBP z listopada 2013 roku. Można ją wrzucić do worka błędów "niewylogowanych". Przedstawiciel Narodowego Banku Polskiego odpowiedzialny za konto w serwisie Twitter postanowił wyrazić swoją opinię na temat planowanego spotkania redaktora TVN z jednym z polskich polityków. Problem w tym, że swoje poglądy wygłosił pod szyldem NBP.

Stanowisko Narodowego Banku Polskiego w tej sprawie jest interesujące. Winą nie obarczono bowiem nieuważnego pracownika ...

 O Ciechanie nie ważne jak, ważne żeby mówili

Niedługo po tym, jak Dariusz Michalczewski publicznie poparł organizacje i osoby LGBT, Mariusz Jakubiak, właściciel browaru Ciechan na facebookowym profilu dał upust swoim negatywnym emocjom. W wulgarny sposób skrytykował byłego boksera, co odbiło się szerokim echem w mediach społecznościowych. Powstały w tamtym burzliwym okresie fanpage był tylko wstępem do akcji bojkotującej piwo produkowane przez browar. Sprawa nabrała rozgłosu, gdy jeden z warszawskich lokali postanowił wylać cały zapas Ciechana.

W odpowiedzi na protesty Jakubiak zdecydował się przeprosić, ale skrucha nie trwała długo. Tak czy inaczej, to właśnie wokół osoby właściciela rozpętała się największa burza, a konsekwencją zamieszania była głównie darmowa promocja tej marki.

Niedoinformowani pracownicy Radia Zet i Orange

Problem z wylogowywaniem z serwisów społecznościowych jest dosyć powszechny. Czasem jednak czujni pracownicy firmy zdążą w porę wychwycić rozmowy marek samych ze sobą. W przypadku Orange i Radia Zet internauci byli szybsi. Zrzuty ekranów szybko trafiły do publicznego obiegu. W takiej sytuacji trudno jest wyjść z twarzą inaczej, niż przyznając się otwarcie do błędu.

Łatwowierny Lis

Niezwykle częstym powodem wpadek jest nierzetelne sprawdzanie źródeł informacji. O tym, że nie wszystko, na co napotykamy w internecie, jest prawdą przekonał się dosyć boleśnie dziennikarz Tomasz Lis. W swoim programie śmiało cytował słowa Kingi Dudy, które rzekomo napisała w jednym z serwisów społecznościowych. Komentarz brzmiał następująco: „Tata mówi, że jak zostanie prezydentem odda Oscara Amerykanom. Prawda jest ważniejsza od jakiejś tam nagrody z żółtej blachy".

Powiadomiony o pomyłce Lis publicznie przeprosił, a w jego ślady poszedł Tomasz Karolak, który brał udział w niefortunnej dyskusji.

:: 

We wrześniowym numerze magazynu Brief zgłębimy temat kryzysów w mediach społecznościowych. Odpowiemy między innymi na pytanie o to, jak postępować w sytuacjach, gdy reputacja naszej marki wisi na włosku, a także jak obrócić bieg wydarzeń i na danej wpadce zyskać zamiast stracić. Zapraszamy do lektury!

::

fot.fotolia.com/pathdoc

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Brief.pl / Aktualności

Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków
Telekomunikacja stoi na progu kolejnej rewolucji, która zmieni życie Polaków

Rozwój technologiczny, który z roku na rok nabiera tempa, coraz bardziej wpływa na życie każdego z nas. Zgodnie z tegorocznym raportem firmy doradczej Deloitte „TMT Predictions” na progu kolejnej rewolucji stoi telekomunikacja, której napędem będą m.in. sieć piątej generacji (5G), beacony oraz technologie biometryczne. Polska w tych aspektach już dziś nie ustępuje rynkom światowym. Jak wynika z badania Deloitte aż 57 proc. dorosłych użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta już z 4G/LTE, a 31 proc. nieposiadających takiej usługi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy chce z niej skorzystać. Beneficjentem kolejnej fali zmian w telekomunikacji będą też polskie firmy technologiczne, specjalizujące się w świadczeniu obsługi IT-as-a-service i działające na rynku beaconów.

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

Brief.pl / Aktualności

Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?
Strategia promocji czy strategia jakości? W co warto inwestować?

W dzisiejszych czasach bardzo popularna jest strategia promocji, wchodząc do sklepu jesteśmy z każdej półki atakowani promocjami cenowymi. Okazuje się jednak, że promocje w dłuższej perspektywie przynoszą pyrrusowe zwycięstwa. W co zatem warto zainwestować, co jest driverem zakupowym, którym kieruje się coraz więcej klientów?