Multiscreening w liczbach

Multiscreening w liczbach

Brief.pl / Wiedza

Internet towarzyszy Polakom już niemalże w każdym momencie ich życia. Korzystają z mediów społecznościowych, robią zakupy czy sprawdzają wiadomości za pośrednictwem sieci. W związku z tym coraz częściej posługują się więcej niż jednym „ekranem” na raz. Multiscreening – bo o nim mowa – jest coraz bardziej powszechny.

-

W zeszłym roku zaczęło pojawiać się coraz więcej informacji na temat multiscreeningu, czyli korzystania z wielu ekranów na raz. Już około 83 proc. polskich użytkowników internetu w wieku 15+ można nazwać multiscreenersami. Pośród tej grupy prawie wszyscy (79 proc.) współkonsumują telewizję i internet. W tym połączeniu TV jest konsumowana pasywnie, raczej jako urządzenie działające w tle, WWW natomiast aktywnie, wykorzystywane jest do wyszukiwania informacji. Zdarza się również tak, że telewizja staje się inspiracją do działań zainicjowanych w sieci.

Ile czasu przed ekranem?

Polacy średnio spędzają 3,4 godziny przed ekranem laptopa, 3 przy komputerze stacjonarnym i 2,6 godziny są wpatrzeni w ekran swojego smartfona. Niektórzy korzystają także z telewizora (2 godz.), czytnika e-booków (1,6 godz), tableta (1,5 godz.) i konsoli do gier (1,4). Z tej wyliczanki wynika, że spędzamy aż 15 godzin z ekranem umieszczonym tuż przed naszym nosem. Odpowiedzialny za to jest multiscreening, który zaczyna również kształtować nowe trendy w konsumpcji mediów, co za tym idzie, zmieniają się również działania marketerów w tym zakresie.

Kto skorzysta z multiscreeningu

Największy potencjał jest zauważalny wśród dostawców płatnej telewizji. Odbierana jest ona zarówno przez telewizor, jak i poprzez sieć. Jak wspomnieliśmy już wcześniej, to podczas jej oglądania najczęściej sięgamy po smartfon, tablet czy laptop. Dzieje się to przede wszystkim podczas oglądania seriali (81 proc.) oraz filmów (92 proc.). Na co warto zwrócić uwagę to fakt, że 64 proc. oglądających płatna telewizję i 56 proc. oglądających telewizję publiczną sięga po swój telefon podczas reklam. Dopiero 6 proc. widzów podczas telewizyjnej przerwy kupuje na telefonie bądź tablecie to, co zobaczyło na ekranie. To duża szansa do wykorzystania dla marketerów.

Film i serial na wielu kanałach

Jak czytamy w raporcie przygotowanym przez IRCenter multiscreening to nie tylko informacja typu push, czyli „pchanie” treści, która zachęca do sięgania po telefon, ale także pull – spontaniczne szukanie treści przedstawianych w telewizji za pośrednictwem internetu. Najchętniej odwiedzane są strony poświęcone właśnie serialom – 47 proc. osób sprawdza oficjalne strony, fanpage, blogi i fora, a także filmom – 44 proc.

Co więcej, filmowi i serialowi maniacy chętnie oglądają swoje ulubione produkcje także na mniejszych ekranach swoich smartfonów. Najczęściej robią tak widzowie kanałów HBO (41 proc.), CANAL+ (39 proc.), Cinemax i Cartoon Natwork (37 proc. każdy).

::

fot. Fotolia/Spectral-Design

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?