Jak polskie marki radzą sobie na YouTubie? Raport Muse za lipiec 2015

Jak polskie marki radzą sobie na YouTubie? Raport Muse za lipiec 2015

Brief.pl / Inspiracje

Firma Muse, która specjalizuje się w analityce YouTube’a, przygotowała raport pokazujący jak polskie marki radzą sobie w tym serwisie. W lipcu szczegółowej obserwacji poddane zostały kanały branż: „Dom i Ogród”, „NGO”, „Kanały TV”, Kluby piłkarskie” oraz „sieci marketów spożywczych”. Przeanalizowano tysiące filmów i dziesiątki kanałów. Lipcowy raport okazał się być wyjątkowo interesujący pod względem wyników.

-

Okazuje się, że nie tylko w kategorii Dom i Ogród, ale w obrębie całego raportu niepodważalnym zwycięzcą jest kanał Castorama Polska. Od wyświetleń, przez przyrost subskrybentów kanału po najważniejsze – liczbę i jakość interakcji widzów z treściami publikowanymi na kanale. Doskonale prowadzony kanał marki, który warto stawiać za wzór innym marketerom. Ponad 120 tysięcy subskrybentów, setki tysięcy wyświetleń, tysiące polubień i setki komentarzy pod każdym filmem, to liczby, z których mogliby być zadowoleni twórcy rozrywkowi.

Warto podkreślić, że zgodnie z trendami i czystą logiką, wyświetlenia nie są już najważniejszym, wyznacznikiem dla jakości kanału. Są tuż za interakcjami. Wyświetlenia filmów można bez problemu zdobyć umieszczając dany film jako opłaconą reklamę. Jednak dopiero zestawienie polubień, komentarzy i udostępnień tych filmów z liczbą wyświetleń daje pełny obraz wartości kanału YouTube.

Kolejnym niezwykle istotnym trendem jest naturalność. Widzowie zaczynają czuć przesyt sztucznością i grą. Chłoną naturalność i prawdziwe emocje. Prawdziwych ludzi, nie aktorów. Stąd ogromne zasięgi organiczne treści opierających się na prawdziwych emocjach. Niestety organizacje pozarządowe, nie potrafią tego potencjału wykorzystać. Na swoich kanałach często publikują materiały promocyjne, które są ignorowane przez widzów. Dlaczego nie wykorzystują tysięcy swoich wolontariuszy? Wystarczyłoby, aby część z nich nagrała telefonem proste, ale prawdziwe w emocjach przesłanie, a mielibyśmy gotowy viral.

Bardzo źle sytuacja przedstawia się przy kondycji kanałów YouTube wśród marketów spożywczych. Treści tam publikowane mają do tego stopnia niski współczynnik interakcji, że musieliśmy wyróżnić tylko kanał Lidl Polska, a pozostałe postanowiliśmy wymienić w porządku alfabetycznym. Przykładem może być kanał YouTube Simply Market, gdzie zaangażowano finalistkę Masterchefa, ale nikt nie zadbał nawet o właściwy format video publikowanych filmów, w efekcie czego kanał ma kilku subskrybentów. Inaczej sprawa ma się w przypadku klubów piłkarskich. Tam bez dużych nakładów budowane są społeczności, które są oddane marce klubu, a kanał YouTube traktują jako naturalne medium obok telewizji.

Wyjątkowo ciekawe wyniki zaobserwowaliśmy wśród kanałów YouTube polskich stacji telewizyjnych. Widzimy, że potęga video w sieci zaczyna być dostrzegana i możemy zaobserwować różne modele współpracy offline i online. Największy polski producent treści telewizyjnych, czyli Telewizja Polska swój kanał YouTube traktuje jako magnes, publikując tam najpopularniejsze darmowe treści, czyli kabaretony i produkcje rozrywkowe. Pozostałe treści serwując w swoim dedykowanym serwisie.

::

Przeczytaj raport MUSE

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

Brief.pl / Aktualności

Pierwszy rok Netfliksa w Polsce
Pierwszy rok Netfliksa w Polsce

W styczniu 2016 roku stronę internetową Netfliksa odwiedziło 338 tys. polskich użytkowników sieci (PC). Jednak przez kolejnych siedem miesięcy zainteresowanie serwisem było znacznie mniejsze. Z analizy firmy Gemius wynika, że na Netflix.com nieco chętniej zaglądały kobiety (52,9 proc. użytkowników), a najliczniejsza grupa użytkowników pochodziła z miast powyżej 500 tys. mieszkańców.