Jak polskie marki radzą sobie na YouTubie? Raport Muse za lipiec 2015

Jak polskie marki radzą sobie na YouTubie? Raport Muse za lipiec 2015

Brief.pl / Inspiracje

Firma Muse, która specjalizuje się w analityce YouTube’a, przygotowała raport pokazujący jak polskie marki radzą sobie w tym serwisie. W lipcu szczegółowej obserwacji poddane zostały kanały branż: „Dom i Ogród”, „NGO”, „Kanały TV”, Kluby piłkarskie” oraz „sieci marketów spożywczych”. Przeanalizowano tysiące filmów i dziesiątki kanałów. Lipcowy raport okazał się być wyjątkowo interesujący pod względem wyników.

-

Okazuje się, że nie tylko w kategorii Dom i Ogród, ale w obrębie całego raportu niepodważalnym zwycięzcą jest kanał Castorama Polska. Od wyświetleń, przez przyrost subskrybentów kanału po najważniejsze – liczbę i jakość interakcji widzów z treściami publikowanymi na kanale. Doskonale prowadzony kanał marki, który warto stawiać za wzór innym marketerom. Ponad 120 tysięcy subskrybentów, setki tysięcy wyświetleń, tysiące polubień i setki komentarzy pod każdym filmem, to liczby, z których mogliby być zadowoleni twórcy rozrywkowi.

Warto podkreślić, że zgodnie z trendami i czystą logiką, wyświetlenia nie są już najważniejszym, wyznacznikiem dla jakości kanału. Są tuż za interakcjami. Wyświetlenia filmów można bez problemu zdobyć umieszczając dany film jako opłaconą reklamę. Jednak dopiero zestawienie polubień, komentarzy i udostępnień tych filmów z liczbą wyświetleń daje pełny obraz wartości kanału YouTube.

Kolejnym niezwykle istotnym trendem jest naturalność. Widzowie zaczynają czuć przesyt sztucznością i grą. Chłoną naturalność i prawdziwe emocje. Prawdziwych ludzi, nie aktorów. Stąd ogromne zasięgi organiczne treści opierających się na prawdziwych emocjach. Niestety organizacje pozarządowe, nie potrafią tego potencjału wykorzystać. Na swoich kanałach często publikują materiały promocyjne, które są ignorowane przez widzów. Dlaczego nie wykorzystują tysięcy swoich wolontariuszy? Wystarczyłoby, aby część z nich nagrała telefonem proste, ale prawdziwe w emocjach przesłanie, a mielibyśmy gotowy viral.

Bardzo źle sytuacja przedstawia się przy kondycji kanałów YouTube wśród marketów spożywczych. Treści tam publikowane mają do tego stopnia niski współczynnik interakcji, że musieliśmy wyróżnić tylko kanał Lidl Polska, a pozostałe postanowiliśmy wymienić w porządku alfabetycznym. Przykładem może być kanał YouTube Simply Market, gdzie zaangażowano finalistkę Masterchefa, ale nikt nie zadbał nawet o właściwy format video publikowanych filmów, w efekcie czego kanał ma kilku subskrybentów. Inaczej sprawa ma się w przypadku klubów piłkarskich. Tam bez dużych nakładów budowane są społeczności, które są oddane marce klubu, a kanał YouTube traktują jako naturalne medium obok telewizji.

Wyjątkowo ciekawe wyniki zaobserwowaliśmy wśród kanałów YouTube polskich stacji telewizyjnych. Widzimy, że potęga video w sieci zaczyna być dostrzegana i możemy zaobserwować różne modele współpracy offline i online. Największy polski producent treści telewizyjnych, czyli Telewizja Polska swój kanał YouTube traktuje jako magnes, publikując tam najpopularniejsze darmowe treści, czyli kabaretony i produkcje rozrywkowe. Pozostałe treści serwując w swoim dedykowanym serwisie.

::

Przeczytaj raport MUSE

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.