wp - grudzien 2016

Google zachęca do korzystania z energii słonecznej

Google zachęca do korzystania z energii słonecznej

Brief.pl / Aktualności

Chociaż koszt użycia energii słonecznej w domach jest dziś mniejszy niż kiedykolwiek, wciąż niewiele osób decyduje się na zainstalowanie paneli we własnym domostwie. Google pragnie zmienić ten stan rzeczy. Gigant z Mountain View wprowadza narzędzie Project Sunroof, którego celem jest obliczenie potencjału konkretnego dachu do poboru energii słonecznej.

-

Kurz po ostatnich rewelacjach dotyczących zmian w Google jeszcze nie opadł, a firma znów opublikowała informację o działaniach, które mogą zainteresować jej klientów. Usługa Project Sunroof skierowana jest do wszystkich tych, którzy zastanawiają się nad zainstalowaniem paneli słonecznych na dachu własnego domu. Przy użyciu wysokiej rozdzielczości zdjęć satelitarnych, czyli tych, z których korzysta również Google Earth, koncern sprawdza lokalizację danego dachu, a następnie oblicza, jak wiele światła słonecznego pada nań rocznie, biorąc pod uwagę takie czynniki, jak cień padający z drzew oraz pobliskich budynków czy pogoda.

Co więcej, po wprowadzeniu orientacyjnych opłat za rachunki elektryczne, narzędzie oblicza, jak wiele dane domostwo mogłoby zaoszczędzić decydując się na zainstalowanie paneli słonecznych. Dodatkowo, narzędzie podsuwa propozycje lokalnych firm zajmujących się dostarczaniem tych rozwiązań. Cały proces zajmuje około 10 sekund. Jak mówi Carl Elkin, pomysłodawca projektu, Project Sunroof powstał po to, by uświadomić konsumentom, że korzystanie z energii słonecznej nie jest tak drogie, jak może się wydawać.

Na razie usługa dostępna jest tylko w Regionie Zatoki San Francisco, Fresno oraz w Bostonie, jednak zgodnie z zapowiedziami firmy, jej zasięg będzie rozszerzany stopniowo w nadchodzących miesiącach. Pytanie brzmi, czy dotrze ona również na Stary Kontynent?

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

Brief.pl / Aktualności

Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube
Polski YouTube ma już 25 „milionerów”. Podsumowanie roku na YouTube

YouTube ogłasza coroczne podsumowanie najchętniej oglądanych filmów i teledysków – Rewind 2016. „Dzieciaki prosto z więzienia! Zobacz kontrowersyjny występ! [Mam Talent]” to najchętniej oglądane wideo w Polsce. Na liście nie zabrakło również polskich gwiazd YouTube: Abstrachuje.tv z filmami „Czego nie mówią: policjanci” oraz „Najlepszy film motywacyjny na świecie”, a także wideo „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana (feat. Czwarta Fala). W rankingu znalazł się też film Twardowsky 2.0., jeden z materiałów wchodzących w skład niestandardowego projektu Legendy polskie stworzonego przez Allegro. Jeśli chodzi o zestawienie muzyczne, Polacy najchętniej oglądali klip Sylwii Grzeszczak „Tamta dziewczyna”.