Google zachęca do korzystania z energii słonecznej

Google zachęca do korzystania z energii słonecznej

Brief.pl / Aktualności

Chociaż koszt użycia energii słonecznej w domach jest dziś mniejszy niż kiedykolwiek, wciąż niewiele osób decyduje się na zainstalowanie paneli we własnym domostwie. Google pragnie zmienić ten stan rzeczy. Gigant z Mountain View wprowadza narzędzie Project Sunroof, którego celem jest obliczenie potencjału konkretnego dachu do poboru energii słonecznej.

-

Kurz po ostatnich rewelacjach dotyczących zmian w Google jeszcze nie opadł, a firma znów opublikowała informację o działaniach, które mogą zainteresować jej klientów. Usługa Project Sunroof skierowana jest do wszystkich tych, którzy zastanawiają się nad zainstalowaniem paneli słonecznych na dachu własnego domu. Przy użyciu wysokiej rozdzielczości zdjęć satelitarnych, czyli tych, z których korzysta również Google Earth, koncern sprawdza lokalizację danego dachu, a następnie oblicza, jak wiele światła słonecznego pada nań rocznie, biorąc pod uwagę takie czynniki, jak cień padający z drzew oraz pobliskich budynków czy pogoda.

Co więcej, po wprowadzeniu orientacyjnych opłat za rachunki elektryczne, narzędzie oblicza, jak wiele dane domostwo mogłoby zaoszczędzić decydując się na zainstalowanie paneli słonecznych. Dodatkowo, narzędzie podsuwa propozycje lokalnych firm zajmujących się dostarczaniem tych rozwiązań. Cały proces zajmuje około 10 sekund. Jak mówi Carl Elkin, pomysłodawca projektu, Project Sunroof powstał po to, by uświadomić konsumentom, że korzystanie z energii słonecznej nie jest tak drogie, jak może się wydawać.

Na razie usługa dostępna jest tylko w Regionie Zatoki San Francisco, Fresno oraz w Bostonie, jednak zgodnie z zapowiedziami firmy, jej zasięg będzie rozszerzany stopniowo w nadchodzących miesiącach. Pytanie brzmi, czy dotrze ona również na Stary Kontynent?

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.