Google zachęca do korzystania z energii słonecznej

Google zachęca do korzystania z energii słonecznej

Brief.pl / Aktualności

Chociaż koszt użycia energii słonecznej w domach jest dziś mniejszy niż kiedykolwiek, wciąż niewiele osób decyduje się na zainstalowanie paneli we własnym domostwie. Google pragnie zmienić ten stan rzeczy. Gigant z Mountain View wprowadza narzędzie Project Sunroof, którego celem jest obliczenie potencjału konkretnego dachu do poboru energii słonecznej.

-

Kurz po ostatnich rewelacjach dotyczących zmian w Google jeszcze nie opadł, a firma znów opublikowała informację o działaniach, które mogą zainteresować jej klientów. Usługa Project Sunroof skierowana jest do wszystkich tych, którzy zastanawiają się nad zainstalowaniem paneli słonecznych na dachu własnego domu. Przy użyciu wysokiej rozdzielczości zdjęć satelitarnych, czyli tych, z których korzysta również Google Earth, koncern sprawdza lokalizację danego dachu, a następnie oblicza, jak wiele światła słonecznego pada nań rocznie, biorąc pod uwagę takie czynniki, jak cień padający z drzew oraz pobliskich budynków czy pogoda.

Co więcej, po wprowadzeniu orientacyjnych opłat za rachunki elektryczne, narzędzie oblicza, jak wiele dane domostwo mogłoby zaoszczędzić decydując się na zainstalowanie paneli słonecznych. Dodatkowo, narzędzie podsuwa propozycje lokalnych firm zajmujących się dostarczaniem tych rozwiązań. Cały proces zajmuje około 10 sekund. Jak mówi Carl Elkin, pomysłodawca projektu, Project Sunroof powstał po to, by uświadomić konsumentom, że korzystanie z energii słonecznej nie jest tak drogie, jak może się wydawać.

Na razie usługa dostępna jest tylko w Regionie Zatoki San Francisco, Fresno oraz w Bostonie, jednak zgodnie z zapowiedziami firmy, jej zasięg będzie rozszerzany stopniowo w nadchodzących miesiącach. Pytanie brzmi, czy dotrze ona również na Stary Kontynent?

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Brief.pl / Aktualności

Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących
Poland Business Run – polskie firmy po raz szósty pobiegną dla potrzebujących

Szósta edycja największego charytatywnego biegu w kraju – Poland Business Run – startuje 3 września. Uczestnicy pobiegną w tym roku w 7 miastach: Krakowie, Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Rejestracja drużyn rusza już pod koniec kwietnia. Cel? Pomoc osobom z niepełnosprawnością ruchową w powrocie do normalnego życia.

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

Brief.pl / Aktualności

E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak
E-zakupy w niedzielę? 81 proc. Polaków jest na tak

W ostatnich latach przeciętne tempo życia wielu Polaków diametralnie się zmieniło. Większość rzeczy robimy w pośpiechu i cierpimy na nieustanny brak czasu. Wraz z rozwojem nowych technologii na popularności zyskały e-zakupy, które pozwalają zaoszczędzić czas. Z badań wynika, że 39 proc. Polaków robi zakupy przez internet w niedzielę z powodu braku czasu w tygodniu. Aż 78 proc. respondentów deklaruje, że nie powinno być żadnych ograniczeń w niedzielnym e-handlu. Rozwiązania z rynku e-commerce odzwierciedlają oczekiwania konsumentów, którzy coraz chętniej kupują przez internet. Co ciekawe konsumenci online nie tylko kupują ubrania czy elektronikę, ale również produkty spożywcze. Co na to ustawodawcy? Czy serwery e-sklepów zostaną wyłączone?