Wellman w kuchni Lidla?

Wellman w kuchni Lidla?

Brief.pl / Aktualności

Pascal Brodnicki oraz Karol Okrasa, bohaterowie kampanii promocyjnej sieci Lidl Polska, realizowanej od trzech lat pt. „Pascal kontra Okrasa”, kończą współpracę z marką. Celem projektu z udziałem tych znanych kucharzy było budowanie wizerunku Lidla poprzez edukację i rozrywkę. Kto przejmie pałeczkę po dwóch mistrzach, by dostarczać w imieniu sieci kulinarnych inspiracji? Czy w kuchni marki nową główną rolę odegra Dorota Wellman? Czy ktoś przyjdzie jej z pomocą?

-

Kampania z udziałem Pascala i Okrasy zaskoczyła swoją popularnością nawet samych twórców – po planowanym roku została przedłużona aż do trzech lat. Składała się z kilku odsłon, a do jej realizacji Lidl wykorzystał prócz spotów telewizyjnych także te mniej standardowe akcje, jak publikację książki z przepisami kucharzy czy warsztaty kulinarne dla mediów, przedstawicieli blogosfery oraz konsumentów.

- Ostatnie trzy lata były dla mnie niezwykle cennym i satysfakcjonującym doświadczeniem. Dziękuję firmie Lidl za to, że zaprosiła mnie do tego projektu, a także Pascalowi, który był dla mnie godnym przeciwnikiem w bitwach kulinarnych. Rywalizacja między nami przebiegała we wspaniałej, a przede wszystkim w przyjacielskiej atmosferze. Przy każdym przepisie dawaliśmy z siebie wszystko i udowadnialiśmy przed całą Polską, a także przed sobą nawzajem, co potrafimy i na co nas stać – podsumowuje Karol Okrasa.

Wiele wskazuje na to, że to jednak nie koniec działań mających na celu uświadamianie Polaków w zakresie tego, jak jeść smacznie, zdrowo i z pomysłem. Tuż po kończącym akcję spocie reklamowym, w którym kucharze dziękują sobie za współpracę i żegnają z widzami, pojawiły się zapowiedzi kolejnej serii oraz kolejnej bohaterki działań promocyjnych Lidla. Dorota Wellman, bo o niej mowa, od niedawna prezentuje się pod marką Lidla, natomiast spoty z jej udziałem noszą pytanie: "Czy Dorota będzie szefem kuchni?”. No właśnie, czy będzie? Prezentacja jej osoby w reklamie podsuwa nam odpowiedź – sam tytuł każe jednak zadać jeszcze inne pytanie: „Komu będzie towarzyszyć?”.

Odpowiedź otrzymamy dopiero 3 września, wraz ze startem kampanii. Do tego czasu Lidl Polska nie zamierza udzielać konkretnych odpowiedzi, zapewniając tylko zdawkowo, zbywającym tonem, że: „Obecnie Lidl działa zgodnie z określoną strategią marketingową, wdrażając kolejne działania zgodnie ze swoim planem wewnętrznym”, o czym informuje Anna Biskup, PR manager firmy.

::

Kampania „Pascal kontra Okrasa” została wyróżniona nagrodą – Złote Effie 2013 – za przykład najbardziej efektywnej komunikacji marketingowej. Ponadto została również wyróżniona przez magazyn „Brief” tytułem Projekt komunikacji marketingowej 2013. Dzięki prowadzonym działaniom marka Lidl zaangażowała w szczytowym momencie ponad 900 tys. miłośników gotowania (RU - Megapanel PBI/ Gemius za marzec 2015 r.), rozdała klientom 1,2 mln książek 
z przepisami Pascala i Okrasy, przygotowała ponad 120 spotów telewizyjnych z udziałem kucharzy, a pod adresem Kuchnialidla.pl zebrała w sumie ponad 1000 przepisów kulinarnych, w tym po 90 przepisów autorstwa każdego z kucharzy.

Zobacz inne polecane artykuły

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

Brief.pl / Aktualności

Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery
Efektywność sponsoringu TV na przykładzie e-commerce. Wywiad z Jackiem Szymczykiem, Discovery

W jaki sposób sponsoring telewizyjny przekłada się na sprzedaż e-commerce? Czy pogłoski o śmierci telewizji są przesadzone? O tych i innych aspektach telewizji XXI wieku podczas tegorocznej konferencji tvday rozmawialiśmy z Jackiem Szymczykiem, ad sales director Discovery w Polsce.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.