Wellman w kuchni Lidla?

Wellman w kuchni Lidla?

Brief.pl / Aktualności

Pascal Brodnicki oraz Karol Okrasa, bohaterowie kampanii promocyjnej sieci Lidl Polska, realizowanej od trzech lat pt. „Pascal kontra Okrasa”, kończą współpracę z marką. Celem projektu z udziałem tych znanych kucharzy było budowanie wizerunku Lidla poprzez edukację i rozrywkę. Kto przejmie pałeczkę po dwóch mistrzach, by dostarczać w imieniu sieci kulinarnych inspiracji? Czy w kuchni marki nową główną rolę odegra Dorota Wellman? Czy ktoś przyjdzie jej z pomocą?

-

Kampania z udziałem Pascala i Okrasy zaskoczyła swoją popularnością nawet samych twórców – po planowanym roku została przedłużona aż do trzech lat. Składała się z kilku odsłon, a do jej realizacji Lidl wykorzystał prócz spotów telewizyjnych także te mniej standardowe akcje, jak publikację książki z przepisami kucharzy czy warsztaty kulinarne dla mediów, przedstawicieli blogosfery oraz konsumentów.

- Ostatnie trzy lata były dla mnie niezwykle cennym i satysfakcjonującym doświadczeniem. Dziękuję firmie Lidl za to, że zaprosiła mnie do tego projektu, a także Pascalowi, który był dla mnie godnym przeciwnikiem w bitwach kulinarnych. Rywalizacja między nami przebiegała we wspaniałej, a przede wszystkim w przyjacielskiej atmosferze. Przy każdym przepisie dawaliśmy z siebie wszystko i udowadnialiśmy przed całą Polską, a także przed sobą nawzajem, co potrafimy i na co nas stać – podsumowuje Karol Okrasa.

Wiele wskazuje na to, że to jednak nie koniec działań mających na celu uświadamianie Polaków w zakresie tego, jak jeść smacznie, zdrowo i z pomysłem. Tuż po kończącym akcję spocie reklamowym, w którym kucharze dziękują sobie za współpracę i żegnają z widzami, pojawiły się zapowiedzi kolejnej serii oraz kolejnej bohaterki działań promocyjnych Lidla. Dorota Wellman, bo o niej mowa, od niedawna prezentuje się pod marką Lidla, natomiast spoty z jej udziałem noszą pytanie: "Czy Dorota będzie szefem kuchni?”. No właśnie, czy będzie? Prezentacja jej osoby w reklamie podsuwa nam odpowiedź – sam tytuł każe jednak zadać jeszcze inne pytanie: „Komu będzie towarzyszyć?”.

Odpowiedź otrzymamy dopiero 3 września, wraz ze startem kampanii. Do tego czasu Lidl Polska nie zamierza udzielać konkretnych odpowiedzi, zapewniając tylko zdawkowo, zbywającym tonem, że: „Obecnie Lidl działa zgodnie z określoną strategią marketingową, wdrażając kolejne działania zgodnie ze swoim planem wewnętrznym”, o czym informuje Anna Biskup, PR manager firmy.

::

Kampania „Pascal kontra Okrasa” została wyróżniona nagrodą – Złote Effie 2013 – za przykład najbardziej efektywnej komunikacji marketingowej. Ponadto została również wyróżniona przez magazyn „Brief” tytułem Projekt komunikacji marketingowej 2013. Dzięki prowadzonym działaniom marka Lidl zaangażowała w szczytowym momencie ponad 900 tys. miłośników gotowania (RU - Megapanel PBI/ Gemius za marzec 2015 r.), rozdała klientom 1,2 mln książek 
z przepisami Pascala i Okrasy, przygotowała ponad 120 spotów telewizyjnych z udziałem kucharzy, a pod adresem Kuchnialidla.pl zebrała w sumie ponad 1000 przepisów kulinarnych, w tym po 90 przepisów autorstwa każdego z kucharzy.

Zobacz inne polecane artykuły

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Brief.pl / Aktualności

Jakie gadżety firmowe lubią klienci?
Jakie gadżety firmowe lubią klienci?

Gadżety reklamowe podbijają rynek. Jakie produkty są najczęściej wybierane przez firmy jako upominki dla klientów? Które z nich cieszą obdarowanych, a które są wyrzucane niemal od razu po otrzymaniu? I wreszcie - jakie cechy powinien mieć trafiony gadżet?

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.