Wellman w kuchni Lidla?

Wellman w kuchni Lidla?

Brief.pl / Aktualności

Pascal Brodnicki oraz Karol Okrasa, bohaterowie kampanii promocyjnej sieci Lidl Polska, realizowanej od trzech lat pt. „Pascal kontra Okrasa”, kończą współpracę z marką. Celem projektu z udziałem tych znanych kucharzy było budowanie wizerunku Lidla poprzez edukację i rozrywkę. Kto przejmie pałeczkę po dwóch mistrzach, by dostarczać w imieniu sieci kulinarnych inspiracji? Czy w kuchni marki nową główną rolę odegra Dorota Wellman? Czy ktoś przyjdzie jej z pomocą?

-

Kampania z udziałem Pascala i Okrasy zaskoczyła swoją popularnością nawet samych twórców – po planowanym roku została przedłużona aż do trzech lat. Składała się z kilku odsłon, a do jej realizacji Lidl wykorzystał prócz spotów telewizyjnych także te mniej standardowe akcje, jak publikację książki z przepisami kucharzy czy warsztaty kulinarne dla mediów, przedstawicieli blogosfery oraz konsumentów.

- Ostatnie trzy lata były dla mnie niezwykle cennym i satysfakcjonującym doświadczeniem. Dziękuję firmie Lidl za to, że zaprosiła mnie do tego projektu, a także Pascalowi, który był dla mnie godnym przeciwnikiem w bitwach kulinarnych. Rywalizacja między nami przebiegała we wspaniałej, a przede wszystkim w przyjacielskiej atmosferze. Przy każdym przepisie dawaliśmy z siebie wszystko i udowadnialiśmy przed całą Polską, a także przed sobą nawzajem, co potrafimy i na co nas stać – podsumowuje Karol Okrasa.

Wiele wskazuje na to, że to jednak nie koniec działań mających na celu uświadamianie Polaków w zakresie tego, jak jeść smacznie, zdrowo i z pomysłem. Tuż po kończącym akcję spocie reklamowym, w którym kucharze dziękują sobie za współpracę i żegnają z widzami, pojawiły się zapowiedzi kolejnej serii oraz kolejnej bohaterki działań promocyjnych Lidla. Dorota Wellman, bo o niej mowa, od niedawna prezentuje się pod marką Lidla, natomiast spoty z jej udziałem noszą pytanie: "Czy Dorota będzie szefem kuchni?”. No właśnie, czy będzie? Prezentacja jej osoby w reklamie podsuwa nam odpowiedź – sam tytuł każe jednak zadać jeszcze inne pytanie: „Komu będzie towarzyszyć?”.

Odpowiedź otrzymamy dopiero 3 września, wraz ze startem kampanii. Do tego czasu Lidl Polska nie zamierza udzielać konkretnych odpowiedzi, zapewniając tylko zdawkowo, zbywającym tonem, że: „Obecnie Lidl działa zgodnie z określoną strategią marketingową, wdrażając kolejne działania zgodnie ze swoim planem wewnętrznym”, o czym informuje Anna Biskup, PR manager firmy.

::

Kampania „Pascal kontra Okrasa” została wyróżniona nagrodą – Złote Effie 2013 – za przykład najbardziej efektywnej komunikacji marketingowej. Ponadto została również wyróżniona przez magazyn „Brief” tytułem Projekt komunikacji marketingowej 2013. Dzięki prowadzonym działaniom marka Lidl zaangażowała w szczytowym momencie ponad 900 tys. miłośników gotowania (RU - Megapanel PBI/ Gemius za marzec 2015 r.), rozdała klientom 1,2 mln książek 
z przepisami Pascala i Okrasy, przygotowała ponad 120 spotów telewizyjnych z udziałem kucharzy, a pod adresem Kuchnialidla.pl zebrała w sumie ponad 1000 przepisów kulinarnych, w tym po 90 przepisów autorstwa każdego z kucharzy.

Zobacz inne polecane artykuły

Oddaj pracownikom władzę

Magazyn / Inspiracje

Oddaj pracownikom władzę
Oddaj pracownikom władzę

Czy można prowadzić firmę, nie podejmując żadnej decyzji? Czy dobrym pomysłem jest ujawnienie wysokości pensji wszystkich pracowników, a co więcej, danie im możliwości samodzielnego przyznawania sobie wynagrodzenia? Czy firma bez siedziby głównej i biura ma szansę przetrwać na rynku? Chociaż może się wydawać, że każdy prezes na powyższe pytania bez zastanowienia odpowiedziałby przecząco, przykłady takich firm, jak Semco czy Xtech.pl, pokazują, że byłyby to odpowiedzi nieuzasadnione.

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.