Display rządzi na mobile'u

Display rządzi na mobile'u

Brief.pl / Aktualności

Jak wynika z najnowszego raportu IAB przychody z reklamy mobilnej w 2014 roku wzrosły o prawie 65 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Z 19,3 miliardów dol. zwiększyły się do 31,9 miliardów dol. Po raz pierwszy, reklama display przyniosła więcej pieniędzy niż reklama w wyszukiwarce.

-

Trwa następny już "rok mobile" i choć określanie kolejnych lat tym mianem ciężko traktować poważnie, to nie da się ukryć, że nacisk przeniesiony z desktopu na mobile jest znaczący. Nic więc dziwnego, że przychody z reklamy mobilnej rosną. Różnica w przychodach między 2013 a 2014 rokiem wynosi ponad 12 miliardów dolarów.

Liczby rozkładają się następująco:

Ameryka Północna: 44,9 proc.- 14,318 mln dol.

Azja i Pacyfik: 36,5 proc. - 11,627 mln dol.

Europa: 16,6 proc. - 5,306 mln dol.

Bliski Wschód i Afryka: 1,2 proc. - 379 mln dol.

Ameryka Łacińska: 0,8 proc. - 239 mln dol. 

Co ciekawe, ubiegły rok był szczególnie owocny, jeśli chodzi o reklamy graficzne (display). Widać to dobrze na poniższym wykresie. Taki stan rzeczy może dziwić biorąc pod uwagę powszechną "ślepotę banerową" i usilne próby blokowania natrętnych reklam przez internautów.

 

Według raportu opracowanego przez PageFair i Adobe, ponad 198 milionów internautów korzysta z narzędzi adblocking. To wzrost o 41 proc. w porównaniu do zeszłego roku. Jak szacują eksperci, tym samym strata w kieszeni wydawców oscyluje na poziomie bliskim 21,8 miliardów dolarów. Jeśli ta tendencja będzie się utrzymywać, w przyszłym roku strata wydawców może się nawet podwoić.

Więcej na temat reklamowego rynku on-line znajdziesz tutaj.

::

fot. Fotolia/neirfy

Zobacz inne polecane artykuły

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Magazyn / Aktualności

Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup
Skanska zainwestuje w Business Link. Największa inwestycja globalnej korporacji w polski startup

Business Link i Skanska będą współtworzyć innowacyjny ekosystem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla startupów, małych i średnich firm oraz sektora usług biznesowych. Deweloper zainwestował w Business Link, największą sieć coworkingu i prywatnych biur na wynajem w Polsce. Dzięki planowanej ekspansji Business Link stanie się największą tego typu siecią w Europie i drugą na świecie, a Skanska stworzy najbardziej kompleksową ofertę biurową dla różnorodnych podmiotów na rynku CEE.

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Brief.pl / Aktualności

Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie
Ruszyły zgłoszenia do 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

7 lat, blisko 300 firm i ponad 400 laureatów. Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie to najstarsza, bo trwająca już 7. rok inicjatywa, która pomaga budować i promować segment innowacyjnego oraz kreatywnego biznesu w Polsce. Jej celem jest porządkowanie rynku oraz otwieranie przed przedsiębiorcami możliwości networkingowych i biznesowych. W tym roku, przy okazji 7. urodzin, ranking doczekał się kilku zmian...

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Brief.pl / Aktualności

Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia
Już ponad 3000 osób pobrało aplikację Quertes. Łączy ich miłość do domowego jedzenia

Na czym polega aplikacja Quertes? To zupełnie nowe spojrzenie na dzielenie się. Przypadki AirBnB czy Ubera pokazują, że ekonomia współdzielenia staje się coraz bardziej popularna. Odchodzimy od sztywnych reguł, a ludzie chcą wykorzystywać i monetyzować swoje umiejętności. Na tej zasadzie powstała aplikacja Quertes, miejsce które łączy ludzi gotujących prywatnie tymi, którzy chcą przełamać rutynę i zjeść coś nowego, pysznego i domowego. Pobierając darmową aplikację ludzie gotujący prywatnie w domach mogą sprzedać to, co przygotują, a Foodies mają możliwość kupienia domowego jedzenia.