Display rządzi na mobile'u

Display rządzi na mobile'u

Brief.pl / Aktualności

Jak wynika z najnowszego raportu IAB przychody z reklamy mobilnej w 2014 roku wzrosły o prawie 65 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Z 19,3 miliardów dol. zwiększyły się do 31,9 miliardów dol. Po raz pierwszy, reklama display przyniosła więcej pieniędzy niż reklama w wyszukiwarce.

-

Trwa następny już "rok mobile" i choć określanie kolejnych lat tym mianem ciężko traktować poważnie, to nie da się ukryć, że nacisk przeniesiony z desktopu na mobile jest znaczący. Nic więc dziwnego, że przychody z reklamy mobilnej rosną. Różnica w przychodach między 2013 a 2014 rokiem wynosi ponad 12 miliardów dolarów.

Liczby rozkładają się następująco:

Ameryka Północna: 44,9 proc.- 14,318 mln dol.

Azja i Pacyfik: 36,5 proc. - 11,627 mln dol.

Europa: 16,6 proc. - 5,306 mln dol.

Bliski Wschód i Afryka: 1,2 proc. - 379 mln dol.

Ameryka Łacińska: 0,8 proc. - 239 mln dol. 

Co ciekawe, ubiegły rok był szczególnie owocny, jeśli chodzi o reklamy graficzne (display). Widać to dobrze na poniższym wykresie. Taki stan rzeczy może dziwić biorąc pod uwagę powszechną "ślepotę banerową" i usilne próby blokowania natrętnych reklam przez internautów.

 

Według raportu opracowanego przez PageFair i Adobe, ponad 198 milionów internautów korzysta z narzędzi adblocking. To wzrost o 41 proc. w porównaniu do zeszłego roku. Jak szacują eksperci, tym samym strata w kieszeni wydawców oscyluje na poziomie bliskim 21,8 miliardów dolarów. Jeśli ta tendencja będzie się utrzymywać, w przyszłym roku strata wydawców może się nawet podwoić.

Więcej na temat reklamowego rynku on-line znajdziesz tutaj.

::

fot. Fotolia/neirfy

Zobacz inne polecane artykuły

Okazje warte milion(y)

Brief.pl / Aktualności

Okazje warte milion(y)
Okazje warte milion(y)

Ile razy zdarzyło Ci się z żalem odrzucić atrakcyjną promocję, bo była to „oferta dla dwojga”, albo należało „podzielić się nią z przyjaciółmi”? Marcinowi i Adrianowi, dwóm studentom z Gniezna także przytrafiło się to nie raz i dlatego założyli serwis NaSpółę.pl. Młody, funkcjonujący od kilku miesięcy startup docenili inwestorzy, zasilając go okrągłym milionem złotych.

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Brief.pl / Wiedza

5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku
5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku

Algorytmy wyszukiwarki Google aktualizowane są nawet kilkaset razy w ciągu roku. Nic więc dziwnego, że nadążenie za zmianami bywa trudne, nawet dla dobrego specjalisty SEO, a to, co sprawdzało się jeszcze pół roku temu, obecnie może być traktowane co najwyżej jako mit. Przekonaj się, jakie działania pozycjonujące mają sens na dziś, a które lepiej odpuścić.

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Brief.pl / Aktualności

Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar
Gromadzą dane o internautach w 187 państwach. Na liście brakuje tylko słynnego San Escobar

Zbierają dane o użytkownikach sieci w 187 państwach, a ich autorska platforma DMP – OnAudience.com - przetwarza już ponad 3 mld profili internautów. Pokornie przyznają, że nie monitorują jeszcze aktywności sieciowej mieszkańców San Escobar, ale i tu obiecują rychłą poprawę. Warszawska spółka Cloud Technologies swój biznes zaczynała jako start-up w garażu, dziś po 6 latach działalności ma pozycję polskiego lidera analityki Big Data, posiadającego największą hurtownię danych w Europie. W tym roku spółka planuje opuścić NewConnect na rzecz głównego parkietu GPW.