Display rządzi na mobile'u

Display rządzi na mobile'u

Brief.pl / Aktualności

Jak wynika z najnowszego raportu IAB przychody z reklamy mobilnej w 2014 roku wzrosły o prawie 65 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Z 19,3 miliardów dol. zwiększyły się do 31,9 miliardów dol. Po raz pierwszy, reklama display przyniosła więcej pieniędzy niż reklama w wyszukiwarce.

-

Trwa następny już "rok mobile" i choć określanie kolejnych lat tym mianem ciężko traktować poważnie, to nie da się ukryć, że nacisk przeniesiony z desktopu na mobile jest znaczący. Nic więc dziwnego, że przychody z reklamy mobilnej rosną. Różnica w przychodach między 2013 a 2014 rokiem wynosi ponad 12 miliardów dolarów.

Liczby rozkładają się następująco:

Ameryka Północna: 44,9 proc.- 14,318 mln dol.

Azja i Pacyfik: 36,5 proc. - 11,627 mln dol.

Europa: 16,6 proc. - 5,306 mln dol.

Bliski Wschód i Afryka: 1,2 proc. - 379 mln dol.

Ameryka Łacińska: 0,8 proc. - 239 mln dol. 

Co ciekawe, ubiegły rok był szczególnie owocny, jeśli chodzi o reklamy graficzne (display). Widać to dobrze na poniższym wykresie. Taki stan rzeczy może dziwić biorąc pod uwagę powszechną "ślepotę banerową" i usilne próby blokowania natrętnych reklam przez internautów.

 

Według raportu opracowanego przez PageFair i Adobe, ponad 198 milionów internautów korzysta z narzędzi adblocking. To wzrost o 41 proc. w porównaniu do zeszłego roku. Jak szacują eksperci, tym samym strata w kieszeni wydawców oscyluje na poziomie bliskim 21,8 miliardów dolarów. Jeśli ta tendencja będzie się utrzymywać, w przyszłym roku strata wydawców może się nawet podwoić.

Więcej na temat reklamowego rynku on-line znajdziesz tutaj.

::

fot. Fotolia/neirfy

Zobacz inne polecane artykuły

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Brief.pl / Inspiracje

Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016
Nie tylko Allegro i H&M. Zobaczcie nasz subiektywny wybór najlepszych reklam na święta 2016

Wzruszają, bawią i wprowadzają nas w świąteczną atmosferę. Marki, przygotowując swoje przedświąteczne kampanie, prześcigają się w pomysłach na oryginalne, ale utrzymane w grudniowym klimacie kampanie. Postanowiliśmy sprawdzić, które z nich w tym roku najlepiej poradziły sobie z tym zadaniem.

Warszawski car sharing dla osób prywatnych

Brief.pl / Aktualności

Warszawski car sharing dla osób prywatnych
Warszawski car sharing dla osób prywatnych

4Mobility, po uruchomieniu usługi car sharingu, czyli auta na minuty dla klientów biznesowych, rozszerza swoją ofertę na użytkowników prywatnych, a tym samym sprawia, że Warszawa dołącza do grona miast z car sharingiem dostępnym dla każdego. Od teraz osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi mogą w prosty sposób zarezerwować wybrany pojazd. Samochód można odebrać w jednej z 20 baz na terenie miasta, otwierając go smartfonem.