Display rządzi na mobile'u

Display rządzi na mobile'u

Brief.pl / Aktualności

Jak wynika z najnowszego raportu IAB przychody z reklamy mobilnej w 2014 roku wzrosły o prawie 65 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Z 19,3 miliardów dol. zwiększyły się do 31,9 miliardów dol. Po raz pierwszy, reklama display przyniosła więcej pieniędzy niż reklama w wyszukiwarce.

-

Trwa następny już "rok mobile" i choć określanie kolejnych lat tym mianem ciężko traktować poważnie, to nie da się ukryć, że nacisk przeniesiony z desktopu na mobile jest znaczący. Nic więc dziwnego, że przychody z reklamy mobilnej rosną. Różnica w przychodach między 2013 a 2014 rokiem wynosi ponad 12 miliardów dolarów.

Liczby rozkładają się następująco:

Ameryka Północna: 44,9 proc.- 14,318 mln dol.

Azja i Pacyfik: 36,5 proc. - 11,627 mln dol.

Europa: 16,6 proc. - 5,306 mln dol.

Bliski Wschód i Afryka: 1,2 proc. - 379 mln dol.

Ameryka Łacińska: 0,8 proc. - 239 mln dol. 

Co ciekawe, ubiegły rok był szczególnie owocny, jeśli chodzi o reklamy graficzne (display). Widać to dobrze na poniższym wykresie. Taki stan rzeczy może dziwić biorąc pod uwagę powszechną "ślepotę banerową" i usilne próby blokowania natrętnych reklam przez internautów.

 

Według raportu opracowanego przez PageFair i Adobe, ponad 198 milionów internautów korzysta z narzędzi adblocking. To wzrost o 41 proc. w porównaniu do zeszłego roku. Jak szacują eksperci, tym samym strata w kieszeni wydawców oscyluje na poziomie bliskim 21,8 miliardów dolarów. Jeśli ta tendencja będzie się utrzymywać, w przyszłym roku strata wydawców może się nawet podwoić.

Więcej na temat reklamowego rynku on-line znajdziesz tutaj.

::

fot. Fotolia/neirfy

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.