Ruszył portal edukujący poprzez metody grywalizacji

Ruszył portal edukujący poprzez metody grywalizacji

Brief.pl / Inspiracje

Nauka to zabawa? Czemu nie?! Taki sposób motywowania i zachęcenia dzieci do nauki staje się coraz popularniejszy. Teraz w Polsce będzie to jeszcze łatwiejsze.

-
SPONSOROWANE

To, że dzieci kochają grać w gry nie ulega wątpliwości. Poświęcają im mnóstwo czasu i uwagi, angażują się w nie, przeżywają, starają się wciąż bić rekordy. Czemu więc coś co tak motywuje dzieci do działania i sprawia im przyjemność ma być kojarzone wyłącznie z rozrywką? Grupa wrocławskich zapaleńców postanowiła z tym skończyć i przekazać w ręce uczniów, ich rodziców, a także nauczycieli narzędzie pozwalające na wprowadzenie do nauki przyjemnej zabawy, z nutką rywalizacji.

Nauka przez zabawę

Na specjalnej platformie – NaukaToZabawa.pl, dostępna będzie cała gama projektów opartych o zasady grywalizacji. Będzie można tworzyć w nim prezentacje multimedialne, sprawdziany, aktywizujące zadania dla uczniów, repetytoria, a także proste gry, które mają urozmaicić proces nauczania. Następnie uczniowie będą mogli z nich korzystać w formie, która dla młodego pokolenia wydaje się całkowicie naturalna czyli poprzez komputery, tablety czy smartfony. W ten interaktywny sposób będzie można rozwiązywać wszystkie przygotowane dla nich zadania, także te domowe. Uczniowie będą mogli pracować nad projektami samodzielnie rywalizując o punkty i zwycięstwo z kolegami z klasy, bądź też uczyć się współpracy w grupie poprzez wspólne poszukiwanie odpowiedzi.

Na tym jednak nie koniec. Serwis nie będzie jedynie kolejnym portalem edukacyjnym. Będzie miał w pełni społecznościowy charakter. Użytkownicy będą mogli wymieniać się przygotowanymi treściami między sobą, poszerzając wciąż dostęp do nowych zasobów zabaw, dzięki którym można się wiele nauczyć. A skąd ta pewność?

Krótka historia edutainmnetu

Doświadczenia twórców platformy wyniesione z korepetycji udzielanych uczniom, utwierdziły ich w przekonaniu, że tworząc dla nich zabawy i kreatywne zadania nawet off-line, są w stanie znacznie bardziej zaangażować ich w naukę. Po ponad dwóch latach aktywnych prac nad projektem przeniesienia takiego sposobu edukacji do interaktywnego świata, w sierpniu ujrzy on w końcu światło dzienne. Dzięki dofinansowaniu z Unijnego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu 8.1 Innowacyjna Gospodarka portal będzie mógł zmieniać, choć częściowo, oblicze polskiej edukacji wpisując się w międzynarodowy trend edutainmentu.

Ten angielski neologizm powstał ze zbitki dwóch słów - education” i „entertainment”, czyli edukacja i rozrywka. Już w latach 50. ubiegłego stulecia odkryto, że ten sposób sprzyja zapamiętywaniu i nauczaniu, nie tylko dzieci. Na zasadach „edurozrywki” tworzona była uwielbiana przez wszystkich Ulica Sezamkowa, ale także wiele oper mydlanych dla dorosłych, które edukujące przekazy miały zawarte w fabule odcinków. Gry edukacyjne to nieodłączna część właśnie tego trendu i sposób dla którego nawet niezainteresowani tematem uczniowie, są w stanie zmobilizować się do pokonywania kolejnych poziomów gier.

Dzięki temu możliwe jest wzbudzenie w uczniach zaangażowania, poprawa skupienia i koncentracji, ale przede wszystkim sprawienie, że nauka stanie się przyjemnością, a nie tylko przykrym obowiązkiem.

::

Fot. Fotolia/ Sunny studio

Zobacz inne polecane artykuły

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Brief.pl / Aktualności

GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!
GRA O SUKCES / GRA O BIZNES. Transmisja LIVE z wydarzenia dostępna również na Facebooku!

Już w ten czwartek o godzinie 14.30 na Facebooku Business in Brief rusza transmisja live z wyjątkowego wydarzenia, jakie przygotowaliśmy dla Was wspólnie z partnerami. Jeśli spodziewacie się nudnych prezentacji, przydługich paneli, straconego czasu... pozwólcie, że Was zaskoczymy.

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Brief.pl / Aktualności

YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster
YouTube'm rządzą Cyber Marian, DonGURALesko i Red Lipstick Monster

Z każdym rokiem rośnie rola treści wideo, co przekłada się na wzrost popularności YouTuberów. Potencjał ten dostrzegają firmy, stawiając na współpracę z Vlogerami. Których z nich ma największy potencjał reklamowy? W analizie przygotowanej przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumowano obecność medialną 100 najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów polskich YouTuberów. Raport dotyczy 2016 roku.

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Brief.pl / Aktualności

5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości
5 wskazówek, jak nadać newsletterom wiosenny powiew świeżości

Długie, mroźne miesiące zimy dają się nam we znaki, rozbudzając tym samym pragnienie zmiany, zieleni i kolorów. Tak też powinny wyglądać newslettery – świeżo i słonecznie. Marketerzy, jako ci, którzy zawsze podążają nie tylko za panującymi w branży trendami, ale także za potrzebami odbiorców, powinni włączyć do komunikacji te elementy, których odbiorcy w tym okresie szczególnie łakną.