Ruszył portal edukujący poprzez metody grywalizacji

Ruszył portal edukujący poprzez metody grywalizacji

Brief.pl / Inspiracje

Nauka to zabawa? Czemu nie?! Taki sposób motywowania i zachęcenia dzieci do nauki staje się coraz popularniejszy. Teraz w Polsce będzie to jeszcze łatwiejsze.

-
SPONSOROWANE

To, że dzieci kochają grać w gry nie ulega wątpliwości. Poświęcają im mnóstwo czasu i uwagi, angażują się w nie, przeżywają, starają się wciąż bić rekordy. Czemu więc coś co tak motywuje dzieci do działania i sprawia im przyjemność ma być kojarzone wyłącznie z rozrywką? Grupa wrocławskich zapaleńców postanowiła z tym skończyć i przekazać w ręce uczniów, ich rodziców, a także nauczycieli narzędzie pozwalające na wprowadzenie do nauki przyjemnej zabawy, z nutką rywalizacji.

Nauka przez zabawę

Na specjalnej platformie – NaukaToZabawa.pl, dostępna będzie cała gama projektów opartych o zasady grywalizacji. Będzie można tworzyć w nim prezentacje multimedialne, sprawdziany, aktywizujące zadania dla uczniów, repetytoria, a także proste gry, które mają urozmaicić proces nauczania. Następnie uczniowie będą mogli z nich korzystać w formie, która dla młodego pokolenia wydaje się całkowicie naturalna czyli poprzez komputery, tablety czy smartfony. W ten interaktywny sposób będzie można rozwiązywać wszystkie przygotowane dla nich zadania, także te domowe. Uczniowie będą mogli pracować nad projektami samodzielnie rywalizując o punkty i zwycięstwo z kolegami z klasy, bądź też uczyć się współpracy w grupie poprzez wspólne poszukiwanie odpowiedzi.

Na tym jednak nie koniec. Serwis nie będzie jedynie kolejnym portalem edukacyjnym. Będzie miał w pełni społecznościowy charakter. Użytkownicy będą mogli wymieniać się przygotowanymi treściami między sobą, poszerzając wciąż dostęp do nowych zasobów zabaw, dzięki którym można się wiele nauczyć. A skąd ta pewność?

Krótka historia edutainmnetu

Doświadczenia twórców platformy wyniesione z korepetycji udzielanych uczniom, utwierdziły ich w przekonaniu, że tworząc dla nich zabawy i kreatywne zadania nawet off-line, są w stanie znacznie bardziej zaangażować ich w naukę. Po ponad dwóch latach aktywnych prac nad projektem przeniesienia takiego sposobu edukacji do interaktywnego świata, w sierpniu ujrzy on w końcu światło dzienne. Dzięki dofinansowaniu z Unijnego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu 8.1 Innowacyjna Gospodarka portal będzie mógł zmieniać, choć częściowo, oblicze polskiej edukacji wpisując się w międzynarodowy trend edutainmentu.

Ten angielski neologizm powstał ze zbitki dwóch słów - education” i „entertainment”, czyli edukacja i rozrywka. Już w latach 50. ubiegłego stulecia odkryto, że ten sposób sprzyja zapamiętywaniu i nauczaniu, nie tylko dzieci. Na zasadach „edurozrywki” tworzona była uwielbiana przez wszystkich Ulica Sezamkowa, ale także wiele oper mydlanych dla dorosłych, które edukujące przekazy miały zawarte w fabule odcinków. Gry edukacyjne to nieodłączna część właśnie tego trendu i sposób dla którego nawet niezainteresowani tematem uczniowie, są w stanie zmobilizować się do pokonywania kolejnych poziomów gier.

Dzięki temu możliwe jest wzbudzenie w uczniach zaangażowania, poprawa skupienia i koncentracji, ale przede wszystkim sprawienie, że nauka stanie się przyjemnością, a nie tylko przykrym obowiązkiem.

::

Fot. Fotolia/ Sunny studio

Zobacz inne polecane artykuły

Jak używać hashtagów?

Brief.pl / Aktualności

Jak używać hashtagów?
Jak używać hashtagów?

Hashtagi królują zarówno na Instagramie jak i na Twitterze. Niby każdy wie o co z nimi chodzi, ale czy każdy z nas używa ich poprawnie? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak je wykorzystać w swoich działaniach w social media aby zwiększyć zasięg publikowanych treści.

Wychowaj sobie konsumenta

Magazyn / Aktualności

Wychowaj sobie konsumenta
Wychowaj sobie konsumenta

Jak zbudować pozycję eksperta w umysłach konsumentów? Jak uskutecznić proces generowania leadów i wzbudzić zainteresowanie marką? W strategii content marketingowej warto znaleźć miejsce na white paper, czyli...? Mowa o użytecznej treści z górnej półki.

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

Brief.pl / Aktualności

YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube
YouTube Ads Leaderboard 2016 - roczne zestawienie najpopularniejszych reklam na YouTube

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania. Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro - zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo: Czego szukasz w Święta? | English for beginners, które znalazło się również w europejskim podsumowaniu, Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro oraz Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Na listę trafiła także kolejna część sagi o polskich legendach, czyli Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro, plasując się na piątej pozycji.